Anonym (Hjälp) skrev 2013-01-30 23:01:39 följande:
mat på recept? nu hängde ja inte med :P
ja jag försöker så gott det går. Tycker precis som dig! måste visa att man vill det bästa.,.
men sen har jag inte berättat allt heller. finns massor av saker.
Exet har ju kommit dit hon kommit för sina egna val. (soc, förlorat vårdnaden m.m)
sen har det varit upp och ner hela tiden och jag kan väll säga att jag försöker, men oftast slutar det med bråk om saker mellan oss, har alltid varit så.
Hon vill ha mycket men ger inget tillbaka. jag har ny flickvän sen 3 år tillbaka och det tar musten ur förhållandet när hon t.ex vill ha skjuts överallt. Hon verkar inte förstå att det finns en gräns..så skulle ja börja köpa mat till henne kommer hon lita fullständigt på att jag kommer fortsätta göra det.
hon beställde kläder på mitt namn när det var slut och jag hade även min nya tjej då. Det måste jag betala av (hon har betalat till mig,men nu kan hon inte det längre) jag ville vara snäll när detta hände så jag anmälde henne inte som jag kunde ha gjort, utan tänkte att hon hade det jobbigt som hon hade.
Sen kan hon aldrig berätta något för mig, hon ville inte säga vart hon bodde först?! och då skulle hon få träffa vår dotter.. hon verkar inte vara så på att hitta jobb eller fixa lägenhet..eller vad vet jag...hon säger inget när man frågar. bara korta svar..sen blir hon irriterad när jag vill veta mer.
så hon försvårar ju situationen ^^
Men men, skulle hon fråga om ja kunde köpa frukost eller liknande så javisst! men kanske inte varje vecka, det borde hon kunna fixa.
haha vad mkt jag skrev
ja mitt barn är glutenitoelrant och då får man glutefri amt på recept.. man kan inte hämta ut hälften och låta den anra hämta ut andra hälften så funkar det inte utan jag hmtade ut allt och gav massor (kanske hälften) til exet och jag betalade och krävd eite honok på pengar.
jag tycker att du ska göra det som är för barnet.
dvs kör inte runt henne.. lägg de bensinpengarna på en kasse mat istället.
Hon har egna ben att gå med. jag har ingen bil men mina grannar och min familj erbjuder mig hjälp om jag behöver ooch jag kan GÅ till affären.
Försök att sära på det du gör för
henne och det kan du sluta göra..
och lägg energi på att göra saker som gynnar
barnet och hennes umgänge.
Det borde ju jämna ut varnadra eller ??
Fråga henne inte om personlig saker.. låt det vara..svara inte heller på personliga saker.
Håll konverstionen om barnet och enbart om barnet och barnets behov.
så länge hon sköter om barnet så strunta i hennes personliva liv och situation.
fokus barnet allts.
Lägg bort all personligt snack.
Vad som hänt och hur det blev som det blev är irrelivant.. se framåt och gör det bästa av där vi är NU.
Gör klart för henne att du inte kommer ge pengar alls.. men att du kan se dig villig att ge lite mat.. det som barnet ska behöva .. er hon hon får betala sin mat själv.
mat och hennes tid är det enda barnet behövs för att ha umgänge.