• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Arwen

Hej. Jag ruvar sedan torsdag förra veckan men endast på ett embryo. Hoppas det är ok att hoppa in här ändå?:) Det är tredje gången jag ruvar nu. ET i mars blev inget, FET i april blev plus men MA i v.13 och nu ET igen! Känns lika spännande och samtidigt så olidligt nervöst varje gång..

Hur kommer det sig att du fått två? Hur många hormonbehandlingar har du gjort?

• Pluttemor
    Arwen skrev 2013-01-29 20:46:50 följande:
    Hej. Jag ruvar sedan torsdag förra veckan men endast på ett embryo. Hoppas det är ok att hoppa in här ändå?:) Det är tredje gången jag ruvar nu. ET i mars blev inget, FET i april blev plus men MA i v.13 och nu ET igen! Känns lika spännande och samtidigt så olidligt nervöst varje gång..

Hur kommer det sig att du fått två? Hur många hormonbehandlingar har du gjort?
    SJälvklart får du hänga här!

Jag har totalt sett gjort 5 IVF behandlingar och detta är 6:e ruvningen. Det är alltså första gången jag gör FET. JAg har en son sedan innan som jag är för evigt tacksam för som kom till på fjärde försöket! Oxå med två embryon... 

Man bestämde att jag skulle få två st för att jag aldrig har blivit gravid när jag bara har fått ett embryo tillbaka. Jag har varit gravid två gånger i hela mitt liv och det är via IVF och det är när jag fått tillbaka två emrbyon, Jag får heller inte mycket ägg och inte många går vidare till frysen... varav beslutet.. 

IVF nr1, ett ägg (minus)
    IVF nr2, ett ägg (minus)
    IVF nr 3, två ägg, (missfall i vecka 9-10) Tvillingar.
    IVF nr 4, två ägg, plus, MF med en tvilling i vecka 5-6 och den andra blev min gosse! :)
    IVF nr 5, ett ägg, (minus)
    FET nr 1, 6:e ruvningen, två ägg (återstår att se) :) 
  • aysn
    Pluttemor skrev 2013-01-30 07:15:32 följande:
    SJälvklart får du hänga här!

Jag har totalt sett gjort 5 IVF behandlingar och detta är 6:e ruvningen. Det är alltså första gången jag gör FET. JAg har en son sedan innan som jag är för evigt tacksam för som kom till på fjärde försöket! Oxå med två embryon... 

Man bestämde att jag skulle få två st för att jag aldrig har blivit gravid när jag bara har fått ett embryo tillbaka. Jag har varit gravid två gånger i hela mitt liv och det är via IVF och det är när jag fått tillbaka två emrbyon, Jag får heller inte mycket ägg och inte många går vidare till frysen... varav beslutet.. 

IVF nr1, ett ägg (minus)
    IVF nr2, ett ägg (minus)
    IVF nr 3, två ägg, (missfall i vecka 9-10) Tvillingar.
    IVF nr 4, två ägg, plus, MF med en tvilling i vecka 5-6 och den andra blev min gosse! :)
    IVF nr 5, ett ägg, (minus)
    FET nr 1, 6:e ruvningen, två ägg (återstår att se) :) 
    Har egentligen inget att bidra med, men ville önska dig/er lycka till!!
  • Pluttemor
    aysn skrev 2013-01-30 07:18:24 följande:
    Har egentligen inget att bidra med, men ville önska dig/er lycka till!!
    Det värmer otroligt mycket! Tack!!
  • Caspianne

Hej,

Jag hoppar också in här om det är ok? Jag ruvar sedan i måndags (28/1) på ett embryo.
    Jag och min sambo har gjort ÄD och detta är 6:e ET (+ 3-4 st vid IVF).

Håller tummarna för allihopa!
    Det är ju väldigt tidigt, men ändå kan jag inte låta bli att analysera symptom! Hur är det för er?

• Pluttemor
    Caspianne skrev 2013-01-30 07:25:55 följande:
    Hej,

Jag hoppar också in här om det är ok? Jag ruvar sedan i måndags (28/1) på ett embryo.
    Jag och min sambo har gjort ÄD och detta är 6:e ET (+ 3-4 st vid IVF).

Håller tummarna för allihopa!
    Det är ju väldigt tidigt, men ändå kan jag inte låta bli att analysera symptom! Hur är det för er?

välkommen hit du med :) 

Jag har haft en molande värk som kommer och går, den är mer mensliknande på kvällen och på dagen avtar den något. Jag har inga ömma bröst.. men har heller inte ruvat i mer än 48 h!

Det är väldigt svårt att låta bli att analysera. Mina blastosar är 6 dagars odlade! 
  • Caspianne

Blastisar är hardcore! När har du tesdag?

Mitt embryo är ett 2-dagars. TD 13/2.

• Arwen

Pluttemor: Åh, så härligt att du ändå fått en son! Jag har alltid tänkt att jag ska få tre barn men har nu tänkt om och känner att bara jag får ett så slipper jag iallafall pressen av att vara helt barnlös och sen om man får ett till så får det bli en bonus!

Caspianne: Jag vill inte bygga upp förhoppningar men jag kräktes på väg till bussen imorse. Känns som att det är lite väl tidigt att börja må illa men det är ju inte direkt vanligt för mig att kräkas på morgonkvisten. Förra gången då jag plussade så kräktes jag tre dagar i rad på eftermiddagen och det var också ganska tidigt men då gjorde jag FET i ostimulerad cykel så det kändes som att allt var mer naturligt den gången.

Får man fråga av vilken anledning ni gör IVF? Vi har manlig faktor vilket jag absolut inte trodde vi skulle ha då min sambo har två barn sedan tidigare men någonting har hänt sedan han fick dem. Detta är vår andra IVF. Vi gjorde första privat då jag inte orkade vänta på att få landstingsfinansierat. Körde långa protokollet och fick ut 11 ägg varav 10 var mogna och 7 blev befruktade. 1 till mig och två till frysen. En av de frysta klarade ej upptiningen den andra blev vårt första plus. Nu har vi fått landstingsfinansierat IVF och det blev 7 ägg vara 6 blev befruktade. När vi gjorde ET så fanns det 3 ägg som de ville fortsätta odla och eventuellt frysa på dag 5 om allt gick vägen. Väntar med spänning på brevet från kliniken ifall vi fått något till frysen.

Oj, det blev visst en novell. Känns bara så skönt att diskutera detta med andra i samma situation. Hur går det för er? När har ni testdag?

• Pluttemor
    Caspianne skrev 2013-01-30 07:42:21 följande:
    Blastisar är hardcore! När har du tesdag?

Mitt embryo är ett 2-dagars. TD 13/2.

Jag har TD den11/2 ! Tror dock att jag börjar testa tidigare om jag nu inte börjar blöda tidigt så som jag alltid gör!
  • Pluttemor
    Arwen skrev 2013-01-30 07:48:40 följande:
    Pluttemor: Åh, så härligt att du ändå fått en son! Jag har alltid tänkt att jag ska få tre barn men har nu tänkt om och känner att bara jag får ett så slipper jag iallafall pressen av att vara helt barnlös och sen om man får ett till så får det bli en bonus!

Caspianne: Jag vill inte bygga upp förhoppningar men jag kräktes på väg till bussen imorse. Känns som att det är lite väl tidigt att börja må illa men det är ju inte direkt vanligt för mig att kräkas på morgonkvisten. Förra gången då jag plussade så kräktes jag tre dagar i rad på eftermiddagen och det var också ganska tidigt men då gjorde jag FET i ostimulerad cykel så det kändes som att allt var mer naturligt den gången.

Får man fråga av vilken anledning ni gör IVF? Vi har manlig faktor vilket jag absolut inte trodde vi skulle ha då min sambo har två barn sedan tidigare men någonting har hänt sedan han fick dem. Detta är vår andra IVF. Vi gjorde första privat då jag inte orkade vänta på att få landstingsfinansierat. Körde långa protokollet och fick ut 11 ägg varav 10 var mogna och 7 blev befruktade. 1 till mig och två till frysen. En av de frysta klarade ej upptiningen den andra blev vårt första plus. Nu har vi fått landstingsfinansierat IVF och det blev 7 ägg vara 6 blev befruktade. När vi gjorde ET så fanns det 3 ägg som de ville fortsätta odla och eventuellt frysa på dag 5 om allt gick vägen. Väntar med spänning på brevet från kliniken ifall vi fått något till frysen.

Oj, det blev visst en novell. Känns bara så skönt att diskutera detta med andra i samma situation. Hur går det för er? När har ni testdag?
    Vi går på Falun nu, tidigare har vi gjort försöket i våran hemort... Men nu när vi bekostar allting själva så satsade vi på Falun! Jag har endometrios, och kan därför inte bli gravid på nomala sättet... 
Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!