• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Arwen

Hallå. Ingen mens ännu. Fortfarande molvärk/mensvärk då o då, illamående minst en gång om dagen och ganska trött. Annars känner jag inget särskilt. Hade tänkt att göra tjuvtest imorse men fegade ur, om jag inte fått mens så testar jag nog imorgon!

• Penny å längtan
    Aria skrev 2013-02-04 19:19:15 följande:
    hej du kanske redan svarat på det men hur kommer det sig att du fick välja att lägga in två?

Aria, det är helt ok, man kan ju inte komma ihåg allt vad alla har skrivit tidigare :)
    Många är nyfikna, och kanske tror att de har missat något. Läkaren föreslår aldrig två embryon på en gång om det inte finns starka skäl för det. I mitt fall handlar det om dåliga äggreserver....mina ägg håller på att ta slut.
  • Aria
    Penny å längtan skrev 2013-02-05 15:31:24 följande:

Aria, det är helt ok, man kan ju inte komma ihåg allt vad alla har skrivit tidigare :)
    Många är nyfikna, och kanske tror att de har missat något. Läkaren föreslår aldrig två embryon på en gång om det inte finns starka skäl för det. I mitt fall handlar det om dåliga äggreserver....mina ägg håller på att ta slut.
    okey jag har tagit upp det med min läkare inför vårat första ivf eftersom jag har D-vitamin brist underfunktion i sköldkörteln och otroligt höga halter av kalcium i blodet, alla saker som påverkar fertiliteten och gör det svårt för embryona att fästa men eftersom det är landsting så är de inte så pigga på det och det känns som att mina chanser iallafall kommer att öka med två embryo än ett
  • Penny å längtan
    Aria skrev 2013-02-05 15:38:18 följande:
    okey jag har tagit upp det med min läkare inför vårat första ivf eftersom jag har D-vitamin brist underfunktion i sköldkörteln och otroligt höga halter av kalcium i blodet, alla saker som påverkar fertiliteten och gör det svårt för embryona att fästa men eftersom det är landsting så är de inte så pigga på det och det känns som att mina chanser iallafall kommer att öka med två embryo än ett
    Får jag fråga hur gammal du är? Ålder spelar också en stor roll vid dessa beslut. Om du fortfarande är ung bedömer ofta läkaren att du har bra chanser att lyckas med ivf med ett embryo.
  • Aria
    Penny å längtan skrev 2013-02-05 15:54:10 följande:
    Får jag fråga hur gammal du är? Ålder spelar också en stor roll vid dessa beslut. Om du fortfarande är ung bedömer ofta läkaren att du har bra chanser att lyckas med ivf med ett embryo.
    jag är nyss fyllda 29, jo jag förstår det med åldern jag har också pco vilket gör att jag har bra äggreserv men samtidigt tänker jag på alla andra omständigheter som gör det svårt för ett foster att fästa och därför menar jag och även min läkare på endokrin att jag har sämre förutsättningar
  • Arwen

Hej. Jag är överlycklig nu, gjorde precis ett gravtest och fick ett PLUSS!:) ruvardag 12 idag och idag skulle vanligtvis mensen kommit. Det var inte det starkaste plusset man kan få men ändå tydligt, testade efter att ha försökt hålla mig så länge det gick men efter två timmar gav jag upp o testade!

Hur går det för er andra?

• Aria
    Arwen skrev 2013-02-05 17:35:46 följande:
    Hej. Jag är överlycklig nu, gjorde precis ett gravtest och fick ett PLUSS!:) ruvardag 12 idag och idag skulle vanligtvis mensen kommit. Det var inte det starkaste plusset man kan få men ändå tydligt, testade efter att ha försökt hålla mig så länge det gick men efter två timmar gav jag upp o testade!

Hur går det för er andra?
    Grattis va roligt :) underbart :)
  • Pluttemor
    Arwen skrev 2013-02-05 17:35:46 följande:
    Hej. Jag är överlycklig nu, gjorde precis ett gravtest och fick ett PLUSS!:) ruvardag 12 idag och idag skulle vanligtvis mensen kommit. Det var inte det starkaste plusset man kan få men ändå tydligt, testade efter att ha försökt hålla mig så länge det gick men efter två timmar gav jag upp o testade! Hur går det för er andra?

Åh grattis!! Gud så underbart!!! åh vad glad jag blir för din skull!!! Mitt hopp börjar åter tändas i och med att jag fortfarande inte blöder, tar nog ett test imorgon då jag är på dag 15 efter ÄL och på RD 9 , men jag fick i och för sig embryorna återförda sent på måndagen vid 17.30 tiden, skulle ni då räkna hela den dagen. Allstå att man är på RD 9? Jag brukar få mensen senast dag 15 från ÄP vid IVF och ruvningar, men detta är mitt första FET! Men det borde väl inte ha någon betydelse i antal dagar räknat från ÄL? Eller vad tror ni?
  • Pluttemor

Johan80 hur har det gått för er? Har blödningen upphört

• Arwen

Tack för gratulationerna men jag vågar inte ropa hej än! Har precis varit och inhandlat fler gravtest, tänkte ta ett imorgon bitti. Känner att jag behöver bekräfta plusset några ggr!:)

Pluttemor: jag har inte räknat ET-dagen alls utan dagen efter som dag 1. Hoppas att det gått vägen för dig också och att du testade för tidigt första gången! Utebliven mens är ett gott tecken tycker jag:) Själv har jag ju kräkts nästan varje dag sedan förra veckan samt fått sura uppstötningar så jag började ana att det kanske gått vägen. Tyvärr så vet man allt för väl att det finns så mycket som kan hända på vägen men just nu ska jag förtränga allt som kan gå snett och bara njuta av att jag iallafall just nu med största sannolikhet är gravid!:)

Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!