• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Penny å längtan
    Arwen skrev 2013-02-03 17:42:07 följande:
    Hej allihopa!

Och välkomna alla nya, kul med fler!:) Penny: Hur många ägg blev det för er och fick ni några till frysen?

Enligt tabellen så borde jag kunna gravtesta imorgon och troligtvis få ett korrekt besked. Tror dock att jag ska dra ut på det lite för att vara på säkra sidan:)

Nån som fått nya graviditetstecken än?
    Tack alla för välkomnandet! :)

Av de sju ägg som läkaren tog ut, bedömdes två av dem att vara av toppkvalité efter två dagars befruktning. Tyvärr blev det inga över till frysen, eftersom jag hellre ville sätta in två på en gång och ev. öka mina chanser.

Jag har testdag först om ca två veckor!! känns väldigt långt borta just nu. Kommer inte att tjuvtesta, tror jag. Tror att det bara kommer att stressa upp mig om det visar minus.

Tänker ni andra på hur ni rör på er, dvs tränar ni som vanligt etc? Idag sprang jag till bussen, glömde helt bort mina embryon, och blev genast orolig om jag gjort något dumt...

• Arwen

Ja, kan inte räkna de gånger jag trott att jag varit gravid innan vi fick reda på att vi hade ett problem:(

Här är det mensfritt än så länge. Kräktes lite idag också, huvudvärk, molvärk. Så jag hoppas att det denna gång innebär ett plus för mig!:) Vågar inte testa än..

• Arwen

Penny: Jag tänker inte så mycket på hur jag rör mig. Tror att det viktigaste är att motionera normalt utan att överdriva. Jag drar min gräns vid hoppning, var ute o åkte skridskor igår och går långpromenader. Det är lätt att noja upp sig och bli orolig för småsaker men jag tror man gör sig själv en otjänst då.. Embryot ska ju inte kunna trilla ut, det hänger mer på om det fortsätter att utvecklas och växer fast. Så har jag uppfattat det iaf!:)

Jag fick också ut 7 ägg, 6 blev befruktade men när man odlat vidare så fick vi bara en till frysen och så har jag ju ett i magen som förhoppningsvis vuxit fast nu!:)

• Penny å längtan
    Arwen skrev 2013-02-04 12:15:10 följande:
    Penny: Jag tänker inte så mycket på hur jag rör mig. Tror att det viktigaste är att motionera normalt utan att överdriva. Jag drar min gräns vid hoppning, var ute o åkte skridskor igår och går långpromenader. Det är lätt att noja upp sig och bli orolig för småsaker men jag tror man gör sig själv en otjänst då.. Embryot ska ju inte kunna trilla ut, det hänger mer på om det fortsätter att utvecklas och växer fast. Så har jag uppfattat det iaf!:)

Jag fick också ut 7 ägg, 6 blev befruktade men när man odlat vidare så fick vi bara en till frysen och så har jag ju ett i magen som förhoppningsvis vuxit fast nu!:)
    tack för ditt svar :) Ska tänka på det!

Håller tummarna för oss båda, och alla er andra!
  • Johan 80

Hej
    frun fick mensvärk igår och har haft bllödning idag, (vanligt säger hon men jag vet inte)

jag minns inte hur man brukar räkna med testdag....

Vi plockade på tisdag dag 1 och fick då en blastocyst tillbaka på söndagen dag 5
    idag är det då dag 13 från äggplock men bara 8 efter återföringen.

jag tycker det känns för tidigt för att få mens på ruvardag 8 men det kanske stämmer...?

• Aria
    Penny å längtan skrev 2013-02-04 12:16:54 följande:
    tack för ditt svar :) Ska tänka på det!

Håller tummarna för oss båda, och alla er andra!
    hej du kanske redan svarat på det men hur kommer det sig att du fick välja att lägga in två?
  • Pluttemor
    Johan 80 skrev 2013-02-04 19:05:14 följande:
    Hej frun fick mensvärk igår och har haft bllödning idag, (vanligt säger hon men jag vet inte) jag minns inte hur man brukar räkna med testdag.... Vi plockade på tisdag dag 1 och fick då en blastocyst tillbaka på söndagen dag 5 idag är det då dag 13 från äggplock men bara 8 efter återföringen. jag tycker det känns för tidigt för att få mens på ruvardag 8 men det kanske stämmer...?

Vissa kan blöda tidigt efter återföring och för andra kan det vara en nidblödning, alltså då ägget fäster. Även om Man blöder så kan man plussa. Jag har blödit och plussat en gång, resultatet av den behandlingen är en underbar pojke! Ge inte upp hoppet än! Håller tummarna!
  • Caspianne

Pluttemor: Å nej! Det där hemska, hemska minuset! Men som Arwen hoppas jag att du testat lite tidigt. Kram!

Johan: Räkna med att äggplock = ägglossning, dvs mitten i cykel.
    Att räkna från återföringen stämmer nog inte pga att man ju kan odla embryot alt från 2-5 dagar.
    Men, som sagt blödningar ÄR vanliga och kan ändå betyda graviditet.

Jag är väldig försiktig med motion och tunga luft under ruvarperioden.
    Olika kliniker har också olika rekomendationer, vissa säger lev normalt och vissa säger vila, så det är ju svårt att veta riktigt.
    Mår man bra så är det säkert ingen fara att motionera, men samtidigt så är ju inte IVF/ÄD normala graviditeter.

• Pluttemor
    Caspianne skrev 2013-02-05 07:32:51 följande:
    Pluttemor: Å nej! Det där hemska, hemska minuset! Men som Arwen hoppas jag att du testat lite tidigt. Kram! Johan: Räkna med att äggplock = ägglossning, dvs mitten i cykel. Att räkna från återföringen stämmer nog inte pga att man ju kan odla embryot alt från 2-5 dagar. Men, som sagt blödningar ÄR vanliga och kan ändå betyda graviditet. Jag är väldig försiktig med motion och tunga luft under ruvarperioden. Olika kliniker har också olika rekomendationer, vissa säger lev normalt och vissa säger vila, så det är ju svårt att veta riktigt. Mår man bra så är det säkert ingen fara att motionera, men samtidigt så är ju inte IVF/ÄD normala graviditeter.  

Tack! Jag har ingen blödning än så jag hoppas väl på samma sak. Men igår hade jag sån mensvärk att jag trodde att men sen skulle komma när som helst. Idag har jag oxå ont i magen, som mensvärk, jag tar nog ett till test imorgon eller i överfmorgon. Idag blir dag 14 för mig efter ÄL tror jag, i och med att jag fick omslag på Stickan den 22:à och fick det återfört den 28:e Hr går det för er andra :)
  • Pluttemor

Jag är oxå väldigt försiktig med att inte överanstränga mig och jag är väldigt försiktig med att lyfta tyngder! Ingen träning överhuvud taget. På Falun sa dom att jag bara skulle hålla migration promenader och ingen hård träning.

Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!