• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Caspianne

GRATTIS Arwen! Vad roligt! Det kändes inte som en jätteöveraskning att det blev plus när du skrev om ditt illamående

Pluttemor: Jag skulle räkna att RD 1 var fram till 17.30 nästa dag osv. Håller tummarna för ett plus!

Aria: Hur har du konstaterat d-vitamin/kalcium brist ? Som Arwen skrev, är svenska läkare väääldigt strikta med att återföra två embryon. Läkare utomlands återför gärna flera för att de ökar chanserna. Däremot är ju riskerna också större vid en tvillinggraviditet.
    Ålder och sämre kvalitet är i allfall två skäl. 

RD 8 för mig, lite svag molvärk och lite öm i ljumskar/ländrygg. Men då känner jag ju efter ordentligt också.
    BIM för mig borde vara på torsdag, så jag testar nog i helgen om ingen mens...

• Aria
    Caspianne skrev 2013-02-05 18:45:28 följande:
    GRATTIS Arwen! Vad roligt! Det kändes inte som en jätteöveraskning att det blev plus när du skrev om ditt illamående

Pluttemor: Jag skulle räkna att RD 1 var fram till 17.30 nästa dag osv. Håller tummarna för ett plus!

Aria: Hur har du konstaterat d-vitamin/kalcium brist ? Som Arwen skrev, är svenska läkare väääldigt strikta med att återföra två embryon. Läkare utomlands återför gärna flera för att de ökar chanserna. Däremot är ju riskerna också större vid en tvillinggraviditet.
    Ålder och sämre kvalitet är i allfall två skäl. 

RD 8 för mig, lite svag molvärk och lite öm i ljumskar/ländrygg. Men då känner jag ju efter ordentligt också.
    BIM för mig borde vara på torsdag, så jag testar nog i helgen om ingen mens...

man konstaterade D-vitamin  brist för ett par år sedan i samband med att jag hade höga halter kalcium i blodet vid undersökning visade det sig att jag hade tumörer på bisköldkörtlarna, de opererade bort tre av 4 bisköldkörtlar och idag har jag endast en bisköldkörtel men producerar uppenbarligen fortfarande höga halter kalcium i blodet, gränsen för högt ligger på 2.6 jag ligger på 3,3 med endast en enda bisköldkörtel och D-vitamin brist beror på att min kropp inte kan lagra d vitamin som andra kan så jag måste ta d-vitamin som framställs speciellt för mig på ett labb trots det kommer jag aldrig upp till normal nivå d-vitamin vilket gör att jag har sämre förutsättningar att behålla ett foster. Hoppas det var lite svar :)
  • Pluttemor

Tack för era svar tjejer! Får helt enkelt se vad testet visar imorgon! Kram på er!

• Penny å längtan

Grattis!! Jippi :)

Arwen skrev 2013-02-05 17:35:46 följande:
    Hej. Jag är överlycklig nu, gjorde precis ett gravtest och fick ett PLUSS!:) ruvardag 12 idag och idag skulle vanligtvis mensen kommit. Det var inte det starkaste plusset man kan få men ändå tydligt, testade efter att ha försökt hålla mig så länge det gick men efter två timmar gav jag upp o testade! Hur går det för er andra?

• Pluttemor

Tvärminus idag med! blir så trött på det här!!

• Pluttemor

Förstår bara inte varför mensen kommer. Eller varför jag inte får plus? Min mens har aldrig aldrig varit försenad i samband med IVF . Den kommer alltid väldigt tidig! Men nu är det varken mens eller plus? Kan jag ha testat för tidigt igen? Är på RD 8,5. Protesterandes har heller aldrig försenat min mens vilket jag vet att den kan göra ibland

• Johan 80

Grattis Arwen !

jobbigt Pluttemor.... men varje dag utan mensen är ett litet hopp!

min fru har "flodat" på.....

jag fattar inte varför det skall vara så ...pip... trögt.
    2 dagars kontra blastocyst förstår jag lite mer då vi hade 5 fina 2dagars som bara blev 2 blasto
    alltså skulle 3 inte funkat.

men nu var de jättefina och läkaren vi hade bara sprudlade möjligheter.
    och mensen på RD 7 tyckte jag  var tidigt.

var ni alla andra frysförsök eller?

jag e lite förvirrad och minns inte helt hur det var med 2 dagars (men vi har tidigarer gjort 5 2dagars ivf)

men vi har inte deppat ihop utan undvikit att prata om det

• Pluttemor

Jag tittade på testet efter en timme och såg ett spökstreck, vet att man inte ska titta i efterhand men jag har heller aldrig fått ett spökstreck i efterhand

• Arwen

Hej. Jag gjorde såklart ett nytt test imorse och det blev ett starkare plus:) Tack för gratulationerna, nu är det bara resten kvar!:) Håller tummar och tår för att ni andra får pluss snart!

Johan80: vi gjorde färskförsök med ett tvådagars denna gång, har tidigare plussat med ett fryst tvådagars men det avstannade och upptäcktes i v.13. Det gör att jag känner mig mer orolig nu då jag vet att det kan gå snett senare också! Men men man ska inte ta ut sorg i förskott utan glädjas åt det som är nu.

Pluttemor: jag gjorde misstaget och tittade på gårdagens test senare på kvällen och då hade plusset nästan bleknat bort. Fick då ångest och började tvivla på om det varit pluss, min sambo skakar på huvudet och tycker att jag är knäpp!:)

• Pluttemor

Johan; tråkigt att hon blöder! Man kan säkert blöda på RD 7 i och med att ägget som sätts in är redan ett par dagar gammalt. Den här gången fick vi frysta ägg tillbaka. ( första gången) Jag sitter och tänker på det spökstreck som jag fick. Egentligen väntade jag inte med att läsa av testet efter 5 minuter. Utan jag kollade bara på det efter 3 minuter och sen la jag det i badrummet. Sämjan vet egentligen inte närmspökstrecket kom fram! Samtidigt kan jag inte förstå varför jag inte fått mensen, e jag gravid? E jag låghormonare? Det här är sjätte gången jag ruvar och jag blöder alltid före dag 15 från ÄL/ÄP. Det kommer inget blod nu, inte ens bruna flytningar som det brukar börja med. Jag har molvärk, mensvärk som kommer då och då! Jag tog nyss ett digitalt test som visar inte gravid, men jag funderar på om mitt ägg fäst sig för sent? Vad tror modet här: när jag plussade med min son så hade jag ET på morgonen. Cirka 10 tiden och jag testade dag 15 från Äggplocket sent på kvällen. Då fick jag ett plus men det var i o för sig svagt. Även på TD var det inte så starkt. Men gravid var jag och med tvillingar! Den här gången fick jag ET sent, cirka 17.30 och testade nu dag 15 från ÄL fast kl 6 på morgonen och kl 12 på dagen. Egentligen är det lite för tidigt om jag vill jämföra "tidsmässigt" eller vad tror ni? Har läst om tjejer som plussat på RD 10 och 13 med blasto som tidigast! Jag vettige vad jag ska tro längre!! Gud vad jag analyserar!!!!! När jag vart gravid med min son så hade ägget fäst sig lite för sent trodde dom för man såg nämligen ingen hjärtaktivitet fast man borde sett det i V6 eller vad det var... Ush jag tänker för mycket!!! Arwen: du är gravid och ska njuta av det i hela 9 månader!!! Njut av att du är gravid och låt inte den gamla graviditeten störa ditt firande! Jag förstår att det är nervöst när det gått dåligt en gång, men nu ska det gå bra!!

Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!