Caspianne skrev 2013-02-05 18:45:28 följande:
GRATTIS Arwen! Vad roligt! Det kändes inte som en jätteöveraskning att det blev plus när du skrev om ditt illamående
Pluttemor: Jag skulle räkna att RD 1 var fram till 17.30 nästa dag osv. Håller tummarna för ett plus!
Aria: Hur har du konstaterat d-vitamin/kalcium brist ? Som Arwen skrev, är svenska läkare väääldigt strikta med att återföra två embryon. Läkare utomlands återför gärna flera för att de ökar chanserna. Däremot är ju riskerna också större vid en tvillinggraviditet.
Ålder och sämre kvalitet är i allfall två skäl.
RD 8 för mig, lite svag molvärk och lite öm i ljumskar/ländrygg. Men då känner jag ju efter ordentligt också.
BIM för mig borde vara på torsdag, så jag testar nog i helgen om ingen mens...
man konstaterade D-vitamin brist för ett par år sedan i samband med att jag hade höga halter kalcium i blodet vid undersökning visade det sig att jag hade tumörer på bisköldkörtlarna, de opererade bort tre av 4 bisköldkörtlar och idag har jag endast en bisköldkörtel men producerar uppenbarligen fortfarande höga halter kalcium i blodet, gränsen för högt ligger på 2.6 jag ligger på 3,3 med endast en enda bisköldkörtel och D-vitamin brist beror på att min kropp inte kan lagra d vitamin som andra kan så jag måste ta d-vitamin som framställs speciellt för mig på ett labb trots det kommer jag aldrig upp till normal nivå d-vitamin vilket gör att jag har sämre förutsättningar att behålla ett foster. Hoppas det var lite svar :)