• ArgaKillen

svenska tjejer är tråkiga

Hur kommer det sig att ni är så jäkla tråkiga?

Jag menar, ska man ut en kväll så e dt direkt: "amen ta det lugnt nu o kom hem i tid".

Flirtar man med en tjej e det lika med, "jag e för fin för dig"

Får man en tjej med sig hem så är det: "Vi kör i kväll men sen e det game over"

O går man ut o lirar biljard en kväll ser man enbart "tjejer tillsammans med sälskap"

Va fan e det med er!?

• Svar på tråden svenska tjejer är tråkiga
  • bradfield
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 23:37:16 följande:
    Nu ger du dig ut på djupt vatten. Men jag håller mig till land och definierar "en kul tjej" som följande: En person av det kvinnliga könet  som inte drar sig för att våga närma sig det motsatta könet, även om det verkar främmande för denne"

Vad mer undrar du? 
    Jag är en person av det kvinnliga könet som inte drar mig för att närma mig det motsatta könet. Och jag är svensk. Se där- alla svenska tjejer är inte tråkiga!
  • Lindsey Egot the only one

Nä ingen som faller mig i smaken heller. Aldrig en skådespelare eller nån i nöjesbranchen, min brorsa var gift i två år med sin fru. När hon fick en stor roll så började hon undvika honom. Nu är hennes roll slut likaså hennes äktenskap och tre till i ensemblen skilde sig också. Tror skådisar blir så tighta under en produktion så de glömmer bort vad de har hemma utan blir förblindade av det som är på jobbet. Eftersom det är så intensivt.

• A82

Så är nog fallet men han är fan mkt snyggare än Pitten.... 

• ArgaKillen

Sluta försöka motbevisa mig, för det kommer ni aldrig göra. och i stället fokucera på själva huvudfrågan: Varför tar kvinnor så sällan initiativet? Om ni nu förstår vad jag säger?

• Karin 748
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 23:37:16 följande:
    Nu ger du dig ut på djupt vatten. Men jag håller mig till land och definierar "en kul tjej" som följande: En person av det kvinnliga könet  som inte drar sig för att våga närma sig det motsatta könet, även om det verkar främmande för denne"

Vad mer undrar du? 
    Jag har inga problem med att närma mig det motsatta könet.. eller ja, hade inte innan jag gifte mig. Nu har jag tyvärr insett att det bara misstolkas om man är social och trevlig mot främmande karlar. De tolkar tydligen ett normalt, trevligt socialt samtal som en invit för att gå hem tillsammans. -Och så rolig är jag inte. 
    Så har nog hamnat i de tråkigas skara, den gifta och nöjda med det-kategorin. Däremot uppfattar jag det som att det finns massor med roliga brudar överallt. 
  • bradfield
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 23:45:14 följande:
    Sluta försöka motbevisa mig, för det kommer ni aldrig göra. och i stället fokucera på själva huvudfrågan: Varför tar kvinnor så sällan initiativet? Om ni nu förstår vad jag säger?
    Jaså DET är huvudfrågan! Kanske kan det bero på att vi är uppfostrande så att det är männen som ska ta initiativ, bjuda ut på dejt, uppvakta. Rätt trist, men jag tror det kan ha med saken att göra. Hollywood-skadade liksom?
  • Lindsey Egot the only one

ArgaKillen

Svenska tjejer är väl nöjda med vad de har hemma så när de går ut behöver de inte ragga och definitivt inte på de som de ser har en ring på fingret.

• Karin 748
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 23:45:14 följande:
    Som jag upplevde det, back in the days. Kände sig ofta killar hotade av att en tjej tog initiativet. Det var sällan uppskattat, mer än för ett ONS. Annars var en tjej "för på". Verkar, tyvärr, som de flesta killar vill att tjejen ska vänta vid telefonen och rycka ut när killen har tid/ork/lust. 
  • Sommarlöv

Tror inte att svenska tjejer är tråkigare än andra. Ts, du är säkert en slemmig typ med rätt trist attityd, det är därför du får nobben. Många tjejer (jag bland annat) tycker att matchomän är rätt töntiga och ointressanta. Kan det vara så att din humor skiljer sig mot de killarna som får napp kanske....

• ArgaKillen
    bradfield skrev 2013-02-02 23:50:56 följande:
    Jaså DET är huvudfrågan! Kanske kan det bero på att vi är uppfostrande så att det är männen som ska ta initiativ, bjuda ut på dejt, uppvakta. Rätt trist, men jag tror det kan ha med saken att göra. Hollywood-skadade liksom?
    Nu börjar vi komma någonstans :) Men i dagens samhälle, då alla ska vara jämlika, rimmar det jäkligt illa med hur det ser ut idag. Det har blivit så skevt fördelat tycker jag. Männen framstår alltför ofta som "sexuella galningar"  och kvinnorna ska vara "försiktiga". Klart man ska vara försiktig men någonstans har det gått till överdrift.
Svar på tråden svenska tjejer är tråkiga