• ArgaKillen

svenska tjejer är tråkiga

Hur kommer det sig att ni är så jäkla tråkiga?

Jag menar, ska man ut en kväll så e dt direkt: "amen ta det lugnt nu o kom hem i tid".

Flirtar man med en tjej e det lika med, "jag e för fin för dig"

Får man en tjej med sig hem så är det: "Vi kör i kväll men sen e det game over"

O går man ut o lirar biljard en kväll ser man enbart "tjejer tillsammans med sälskap"

Va fan e det med er!?

• Svar på tråden svenska tjejer är tråkiga
  • gipsybird
    kiriaki skrev 2013-02-02 00:34:01 följande:
    Men du raggar ju pa fel stallen eller nat? Har du testat ragga utanfor den lokala psykmottagningen eller nagot? Jag garanterar dig att tjejerna som gar dit ar allt annat an trakiga.. En del kanske till och med har kroppsdelar som pratar med dom, det kan ju bli hur spannande som helst Flört
  • Dorian Ertymexx
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 23:45:14 följande:
    Sluta försöka motbevisa mig, för det kommer ni aldrig göra. och i stället fokucera på själva huvudfrågan: Varför tar kvinnor så sällan initiativet? Om ni nu förstår vad jag säger?

Det är en intressant fråga, som jag nog kan ge svar på (om än ett du kanske inte kommer gilla): vi har långt kvar att gå i jämställdhetsväg. Det är helt enkelt så att kvinnor till stor del lärs att inte vara framåt och gåpåiga, utan snarare att vara försiktiga eftersom män "alltid" är på jakt. Att då vara öppen för att ta initiativ är att inbjuda till att bli behandlad som en slampa (i ordets negativa mening), och riskera våldtäkt, dåligt rykte eller att bli gravid med fel karl. Alltså bäst att hålla på sig och låta karlarna knacka på, tills man blir påknackad av Mr Right.

Skippar vi normer kring hur män och kvinnor ska vara (och gärna löser upp mononormen en smula också), så ska du se att det blir mer jämt på spelplan.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Karin 748 skrev 2013-02-02 23:45:22 följande:
    Jag har inga problem med att närma mig det motsatta könet.. eller ja, hade inte innan jag gifte mig. Nu har jag tyvärr insett att det bara misstolkas om man är social och trevlig mot främmande karlar. De tolkar tydligen ett normalt, trevligt socialt samtal som en invit för att gå hem tillsammans. -Och så rolig är jag inte. 
    Så har nog hamnat i de tråkigas skara, den gifta och nöjda med det-kategorin. Däremot uppfattar jag det som att det finns massor med roliga brudar överallt. 

Vi män är ofta så svältfödda på bekräftelse så det blir tyvärr så. Litet som att klappa en bortglömd hundvalp - den kommer fastna för dig och hänga efter dig tills du sparkar bort den.
  • Dorian Ertymexx
    bradfield skrev 2013-02-02 23:50:56 följande:
    Jaså DET är huvudfrågan! Kanske kan det bero på att vi är uppfostrande så att det är männen som ska ta initiativ, bjuda ut på dejt, uppvakta. Rätt trist, men jag tror det kan ha med saken att göra. Hollywood-skadade liksom?

Du hann före, ser jag. Men ja, det är vad jag också tror.
  • Dorian Ertymexx
    Karin 748 skrev 2013-02-02 23:54:09 följande:
    Som jag upplevde det, back in the days. Kände sig ofta killar hotade av att en tjej tog initiativet. Det var sällan uppskattat, mer än för ett ONS. Annars var en tjej "för på". Verkar, tyvärr, som de flesta killar vill att tjejen ska vänta vid telefonen och rycka ut när killen har tid/ork/lust. 

Samma problem fast omvänt liksom. Rynkar på näsan
  • gipsybird
    ArgaKillen skrev 2013-02-02 19:53:41 följande:
    Rätta mig om jag har fel nu... Är inte ALLA tjejer som bor i Sverige svenska tjejer?? Så typiskt er Sverige "demokrater" att skilja på svenskar och "svenskar"!
    nej alla är inte svenska tjejer ja jag bor i svergie men har en en annan kultur kallar mjg inte svensk då jag inte har en enda droppe svensk blod i mig     
  • Karin 748
    Dorian Ertymexx skrev 2013-02-03 02:55:44 följande:

Samma problem fast omvänt liksom. Rynkar på näsan
    Det verkar ju bli så. Tyvärr, vilket gör det till en svår balans att mötas på mitten om man säger så. Krävs nog en generation till innan det börjar falla sig mer naturligt. -Och inte så fjantiga romantiska komedier som tonårsflickor hänger upp sig på? 
  • Dorian Ertymexx
    Karin 748 skrev 2013-02-03 03:01:07 följande:
    Det verkar ju bli så. Tyvärr, vilket gör det till en svår balans att mötas på mitten om man säger så. Krävs nog en generation till innan det börjar falla sig mer naturligt. -Och inte så fjantiga romantiska komedier som tonårsflickor hänger upp sig på? 

Det tar nog längre tid än så - bara att kolla här på FL hur många som motsätter sig minsta förändring av könsroller. Ens att barn bär "fel färg" på kläderna (en modernitet i sig, rosa var pojkfärg för inte så länge sedan), eller leker med fel leksaker är ju ruggigt kontroversiellt. Många tycker att kvinnor ska hålla på sig också, då går det inte för sig att ta initiativ serru. Så det lär ta längre tid än en generation, tyvärr.
  • Karin 748
    Dorian Ertymexx skrev 2013-02-03 03:31:43 följande:

Det tar nog längre tid än så - bara att kolla här på FL hur många som motsätter sig minsta förändring av könsroller. Ens att barn bär "fel färg" på kläderna (en modernitet i sig, rosa var pojkfärg för inte så länge sedan), eller leker med fel leksaker är ju ruggigt kontroversiellt. Många tycker att kvinnor ska hålla på sig också, då går det inte för sig att ta initiativ serru. Så det lär ta längre tid än en generation, tyvärr.
    Du har nog rätt, tyvärr. Alternativet är att vi går rakt tillbaka till 50talet. Med tydliga regler för könsroller så ingen blir förvirrad och alla vet vad som förväntas. Men det verkar ju bra tradigt
  • Orcha
    Jovial73 skrev 2013-02-02 19:34:32 följande:

Sävligt och finstämt Obestämd

Äh, det är allt för PK att alltid ta ställning för offren Skrattande

Tack.
    Låter som en lagom svensk kommentar.
    Obestämd
    It was love @ first sight, not the second though.
Svar på tråden svenska tjejer är tråkiga