• Bianca1

Hyperemesis

Här behöver jag hoppa in och få lite stöd kände jag! Kräks alltifrån 1-12(!) gånger per dag! Idag är en sämre dag..... Nu har jag börjat frysa och känna mig skakig oxå. Står i duschen för att värma mig. Det är min lilla fristad varje dag! Nära till toaletten om jag behöver kräkas och jag kan spotta hur mycket jag vill!

Ska jag behöva stå här i 9 månader??!

• Bianca1

Har lergigan comp men den hjälper föga.... Rostat bröd är väl det ända jag lyckas äta, men nu har jag gått ner 4 kilo sen jag var hos bm i torsdags....

Har en dotter som fyller 5 i september. Jag mådde jätte dåligt med henne oxå men minns det inte som så här illa!! Gråter mycket och tycker synd om mig själv....

Hur långt gågna är nu andra?

• Bianca1

Gick in i vecka 10 idag, så det är lååååååångt kvar! Fick avbryta nattningen av min dotter för att kräkas. Hon blir så rädd varje gång! Har ännu inte berättat nått för henne utan "mamma är sjuk".

Detta tär på familjen så psykiskt...

• Bianca1

Ja fast min dotter längtar så otroligt efter ett syskon och om jag skulle berätta något redan så skulle hon tro att den kommer imån! Sen kan ju vad som helst hända och hon skulle ta det så hårt....

Fick MA i januari i vecka 9. Är så tacksam att vi inte berättat nått då.....därför jag inte vågar säga nått ännu

• Bianca1

Ja, jag känner mig sjuk precis som du! Nästan febrig! Är så jobbigt. Och som om det inte räckte som det är nu så har halsbrännan från helvetet oxå tillkommit!

• Bianca1

Har oxå dottern hemma idag men även mannen så jag ligger i sängen ännu... Men är så sjukt mycket som behöver göras i hemmet! Åå vilken ångest!

• Bianca1

Bara kräkts en gång igår och en gång idag. Känns jätte ovanligt! Men illamåendet är precis lika starkt!

• Bianca1

Är rätt säker på att jag börjar känna mig deppig nu :( börjar undra vad man har gett sig in på!

Märker att jag kräks av kött! Så det har jag inte ätit på 10 veckor nu! Känner att kroppen är hungrig men jag är absolut inte sugen på nått! Urinen är praktiskt taget röd och jag börjar nog bli uttorkad!

• Bianca1

Nä jag har 10 mil till närmsta....men jag var där i måndags och dom bedömde ändå att jag inte behövde nått dropp....

• Bianca1

Jag har ketoner i urinen. Vid varje besök har dom konstaterat det men dom tyckte ändå det var "onödigt". Idag har jag gått ner 5 kilo sen inskrivningen för 1,5 vecka sen men det hjälper inte ens det tydligen.

"Fostret tar ingen skada så det behöver du inte vara orolig för, det är bara du som har det jobbigt"

Det är svaret jag får när jag ringer.... Jag är en ganska "snäll" själ som har svårt att säga ifrån men måste nog försöka med det snart!

Svar på tråden Hyperemesis