• Bianca1

Hyperemesis

Då ser vi likadana ut!!! Jag har en PET-flaska med mig att spotta i för vi är på stranden. Men jag sover med handduken i munnen!

• Bianca1

Menar du att du är i vecka 30?! Och du har det så fortfarande?! Oj nu blev jag deppig! Trodde det skulle släpps snart!

• Bianca1

Ja illamåendet har nästan släppt det är ju bara saliven som plågar mig! Är i v. 15+1

• Bianca1

Det är svårt att tänka positivt när det är som värst! Har slutat att kräkas nu i stort sett. Gick ner 7 kg de första veckorna men är nu tillbaka på den vikt jag hade vid inskrivningen.

Det är bara det här med saliven som driver mig till vansinne! Känner mig så äcklig när jag sitter och spottar! Ingen av mina vänner förstår mig då de har haft riktiga "dröm-graviditeter"!

Men jag verkar ju inte vara ensam då i alla fall... Ni som varit gravida innan, var det likadant då?

Kram på er!

• Bianca1

Jag ska börja jobba på måndag! HUR ska det gå till?!! Jag jobbar i en stor klädbutik och kan ju inte direkt stå och spotta i kassan!

• Bianca1

Slutat med mediciner jag med för en vecka sedan. Mår illa 24/7 men har bara kräkts en gång sen dess...

• Bianca1

Jag har fortfarande mina dåliga dagar då jag äter mina lergigan, men dom är färre nu. Fast illamåendet och saliven håller på ännu och jag tappar ofta hoppet...

Dom säger ju att dom som drabbas av hyperemesis får det värre för varje graviditet. Det har stämt på mig då detta är min tredje grav (1 barn och ett MA innan) så jag vet inte heller om jag vågar mig på ett barn till efter detta!

• Bianca1

Vecka 23. Har varit sjukskriven i stort sett från början. Nu har jag semester och jag hoppas att jag kan börja jobba efter den. Borde gå då jag inte kräks längre men jag har ett socialt arbete med kunder så det är jobbigt att må så illa

• Bianca1

Ja, det är hopplöst! Jag står bakom kassan i en ganska stor klädkedja och det är svårt att hålla god min. Speciellt eftersom jag är extra känslig mot lukter med och ibland luktar vissa av för mycket parfym eller nått!

• Bianca1

Är i vecka 23 och börjar oxå må sämre. Kunde sluta med mina tabletter under ca 4 veckor men har nu börjat igen... Och förutom illamåendet så har jag halsbrännan from HELL!!! Kommer nog oxå må så här hela vägen fram. Det gjorde jag förra gången med och spydde till och med under förlossningen :(

Svar på tråden Hyperemesis