Hyperemesis
Jag är nu nere i ca 1 tablett om dagen! Känns så bra! Kräkningarna är i stort sett borta (bara 1 gång på 2 veckor nu!). Men illamåendet får jag nog dras med...
Jag är nu nere i ca 1 tablett om dagen! Känns så bra! Kräkningarna är i stort sett borta (bara 1 gång på 2 veckor nu!). Men illamåendet får jag nog dras med...
Här är en till i vecka 14 och kräks en del men mest mår jag konstant illa och har gjort sen v 6 typ. Sjukskriven men går som på nålar då jag vet att försäkringskassan är sååå hårda med sjukskrivning. Hur har det gått för er? Varit några problem att få det beviljat? Jag spydde någon gång per dag första månaderna men nu efter att jag börjat med lergigan comp mår jag mestadels "bara" illa. Känner på mig att jag kommer få avslag från fk bara för att jag inte varit inlagd eller spyr "tillräckligt" mycket. Jobbar i butik och att va hemma och ta det lugnt är det enda som funkar för mig just nu. Sover bort typ hela dagarna. Tur de större barnen får va på förskola.
Känner mig väldigt psykiskt nere just nu. Mycket pga oron över att va hemma utan pengar, men också för att jag mår dåligt över att må så här och va hemma 100%. Man blir ju inte gladare då man läser om er stackare som är hemma fortfarande kring v 30. Hoppas så att det snart vänder för mig.
Jag hade aldrig fixat att må så här och ha en liten till. Min tjej fyller 5 nu i september så det blir ju ett hopp men samtidigt känns det lättare att hon är så pass stor
Jag var totalt sjukskriven i 10 veckor från läkare från mvc. Två veckor i stöten... 100 %. Försäkringskassan tog god tid på sig och ringde min arbetsgivare innan beslutet kom. Men det blev beviljat.
Nu är dock illamåendet och kräkningarna tillbaka :( jag är så oerhört trött på detta! Samtidigt som jag skäms över att jag känner så då jag vill ha min lilla bebis...
Skäms inte Bianca! Klart det är jobbigt när man inte mår bra har ju inte något att göra med huruvida man vill ha bebis. Jag ville göra abort för jag stod inte ut, inte för att jag inte ville ha bebis utan för att jag mådde psykiskt och fysiskt dåligt. Tänk på hur mycket vi vill ha våra bebisar eftersom vi tar oss igenom detta helvete :)
Blev sakta bättre och ökade tio kg i vikt i vecka 19. Är nu i vecka 29 och illamåendet slår tillbaka med full kraft! Har fått medicin igen och varit hemma från jobb. Jobbar oxå i butik! Men vill verkligen inte vara sjukskriven igen! Har sökt hp men det är ju tjurigt med det nu! :(
Jag fick hp förra gången men det var ju 5 år sen så är inte lika hoppfull nu...
Ni som vart gravida innan, blev illamåendet bättre när magen sjönk ner lite? Känns som att det trycker på så mkt uppåt och jag spyr och mår mkt sämre när jag äter...
Åh jag ska fråga min bm om igångsättning men hon lär tycka att har jag väntat 40 v så kan jag stå ut Max två v till om jag går över tiden (bf på lördag). Det värsta är att jag bara längtar efter att få må bra och bli mig själv i första hand, men tänk att det gåttnästan ett år, ett år som jag vart sjukskriven, spytt och mått skit. Ungefär 2300 tabletter har jag tryckt i mig under denna tid, det första halvåret är mest ett töcken där jag legat i sängen eller på toa. Nu hoppas jag att det är värt allt som ni med barn innan säger :)
Vecka 36 och illamåendet och FRAMFÖR ALLT HALSBRÄNNAN har slagit tillbaka med ALL kraft!!! Jag är helt slutkörd nu! Vill bara gråta! Sover inget om nätterna och måste samtidigt vara en bra mamma på dagarna!