Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-10 09:08:14 följande:

Oj en vecka redan.. nä TeddyGirl82 nu får du ta och göra ngt så den kommer ut. Börjar ju tappa hoppet om mig själv lite. Har du fått ngt igångsättnings datum?? Bävar för att gå över tid.

Idag provar jag och vila ut den faktiskt...typ. jag har ett datum nästa torsdag när det är 42+0 BM sa att man kan ju gå mer men jag sa nä d e inget och tänka på. Så jag får se vad hon säger imorgon när dom har tid för att sätta igång mig. Jag gillar inte tanken alls på att bli igångsatt då jag e rädd för att det kommer ta ännu längre tid. Man ska inte läsa om andras upplevelser om igångsättning..men ut kommer ju bebisen. Vill bara inte åka fram och tillbaka även om d kan ske om d sätter igång av sig själv
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-10 15:46:52 följande:
    Vaknade m tandvärk inatt. Bokade tid hos akuttandvård. SKITDYRT! Blev sjukare under dagen. Bihåleinflamation. Förmodligen trycker det ner på nerverna så det gör ont i tanden. Well, jourc ikväll dårå. 700kr fattigare. Fan
    Kände mig ju ganska ok igår gick tom och tränade (hm.. var iaf där) på gymmet igår. Kunde bajsa efteråt *lycka*
    Nu gnäller sonen. Och jag är helt kaputo

Jösses, det låter ju inget vidare alls. Hoppas du blir av med värken i alla fall. Aldrig kul med tandläkarn men måste man så måste man
  • TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-07-10 21:16:58 följande:
    Idag bakade jag bullar, måste börja fylla på frysen nu tänkte jag. Har även tvättat upp alla bebiskläder. Åh vad man längtar nu!!
    Satte även ihop sängen idag. Imorgon skall jag roa mig med att tvätta sängkläderna och filtar mm. Har även tid hos BM för att mäta magen igen. Hon var ju lite orolig förra veckan att magen växer för fort... Hade 39 i sf mått i v 36+3!

MissKaos: aj aj, bihåleinflammation är inget kul. Lider med dig!

DanniiB: jag har oxå samma problem. Springer på toa jämt känns det som. Kan även vakna mitt i natten med magont och måste göra nr 2. Kan inte komma ihåg att det var såhär med mina andra två. Nu äter jag iofs andra järntabletter (niferix) kanske kan vara de som börjat spöka?

hehe härligt. Har med bakat lite så man har hemma..men har ju en massa choklad och bjuda på med :P men baka e så roligt men d jag brinner för mest kan man inte direkt baka nu, tårtor och cupcakes.

Besiktning av bebis idag igen.  
  • TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :
    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
    * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6

Börjar närma sig BF för många av er nu. Spännande 
  • TeddyGirl82
    Gravid BF- LISTAGravid

* TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * solskenstjejen- 29 år, Angered, tredje barnet 5/8
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
     * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-11 11:06:32 följande:

INGA JÄRNTABLETTER???!!! Hur gör du?? Jag har i princip sen jag blev gravid käkat Niferex... fick tilloch med dubbla dosen för jag hade helt usla värden. Känns som om man torkat röven till oigenkännlighet. Nu är det åt andra hållet. Var finns balansen?? Shit the same (höhöhö) Jag hoppas ju på att denna frekventa tarmrensning är ett tecken på att nu snart är det dags. Idag ska jag ut och spendera pengar jag inte har. Får se hur det går. Måste inhandla omlottsbodys till bebben. Fick nån psykos efter min sons födsel att jag mer eller mindre gjorde mig av med alla baby kläderna. Så oerhört begåvat. .jag vet, var övertygad om att jag var klar med barnafödande. Men detta blir mitt absolut sista. ... man ska ju njuta av sina barn oxå. Nu är det mest: NEJ , KOM HIT, PASSA DIG, OSV... Nåja. .ha det så gott idag ladys. .

Jag har inte heller ätit järntabletter, mina värden är så bra dom kan vara. bara ätit som vanligt och extra mycket frukt typ. 

Tog en promenad till barnmorskan, det är bara 20 min men man blir ju andfådd för minsta lilla. Allt såg bra ut. Bokat igångsättning nu till den 18:e. Får se vart man hamnar när dom ringer...håller mina tummar och tår att lilla pyret vill ut innan dess. Nu blir det lunch.

I helgen om bebisen inte kommit ut blir det ut till Öckerö och sola lite och bara vara..bada tror jag inte blir aktuellt :P   
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-11 12:59:13 följande:
    Inget järn i frukt dock. Blodpudding kött kyckling etc. Möjligen boostar du upptaget m c-vit.. skönt att slippa! Blusaft+niferex här.

Det var mest att ja skrev vad man ändrat under graviditeten...
  • TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-12 01:15:49 följande:
    Jag har oxå haft toppenvärden hela vägen. Men jag äter alltid bra å tränar mycket så det är inte så förvånande. Mina järndepåer var tydligen väldigt bra vid mätningen i början av graviditeten.

Hade 115 i blodvärde vid ett tillfälle i mitten av graviditeten...men sen stack det upp igen å sedan dess har det legat mellan 121-130.

Tyvärr har jag inte varit lika sugen på min vanliga nyttiga mat under graviditeten...så det har blivit betydligt mer snabbmat, glass å godsaker än vad jag vanligtvis äter...men jag har låtit det vara så...trots att jag aldrig trott innan att jag skulle släppa på det så. Har varit toksugen på allt möjligt sött efter att illamåendet släppte i v 15. Å iom att jag inte gått upp så farligt i vikt så har jag inte brytt mig om att hejda mig.

Ligger på 11 kg plus idag...å har bara en vecka kvar till BF...så det känns okej. Trodde att jag skulle gå upp över 20 kg...men det blev inte så.

Har haft en väldigt lätt å välmående graviditet. Mått bättre än någonsin (efter v 15)

Känner mig inte ens trött på det nu...mår fortfarande oförskämt bra å kan fortfarande göra nästan allt jag vanligtvis gör.

Idag har jag exempelvis både cyklat å gymtränat. Så det mesta är som vanligt...fast med en boll på magen

Låter hur bra som helst. Jag tappade orken att träna efter jul när jag fick då ont i ryggen att jag inte kunde gå. Men d e bara och ta denlånga vägen tillbaka sen. Spännande att ni är så många som närmar sig bf. Vi kanske ses på bb vem vet hihi
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013