Inlägg från: Vilgot o Lillpyret |Visa alla inlägg
  • Vilgot o Lillpyret

Gravid i Göteborg 2013

TeddyGirl82 skrev 2013-08-05 12:04:20 följande:
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:45:36 följande:
    Men ha henne i svala kläder och ha sedan ett solskydd över vagnen. Det är inga problem för dem att vara ute nu, det är bara bra för dem att få frisk luft. Du märker på henne om hon blir extra törstig, då vill hon äta oftare. Du behöver inte vara orolig.
    Men hon blir vansinnig i vagnen. E ingen luft som strömmar igenom. Ska lägga i en termometer och mäta..vill inget annat än va ute men inte om hon blir så varm

Men det är väl öppet upptill? Ta inte på det vindskydd som brukar ingå utan låt det vara öppet. Om du har ett solskydd som ser till att det kommer in ordentligt med luft så fläktar det in. Är ni i skuggan så kan du dra ner sufletten helt. Vad trist att hon blir så arg! Annars är det ju perfekt att gå ut och promenera och låta bebben somna i vagnen.
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-08-05 13:11:48 följande:
    BF om 2 dagar!!!  Går bara o väntar.. Ap tråkigt. Benen är som stockar & jag känner mig som en barbamamma! Nu får det hända nåt snart!   

Har du några känningar?
  • Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-08-08 21:58:36 följande:
    Fast det hörseltestet görs ju redan på BB:

Teddygirl, är detta något utökat hörseltest? 

Idag har vi fotat Freja i fotostudio :)

Här är första bilden, men fler är på väg :)

Vilken fantastisk bild!
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-08-12 08:22:22 följande:
    11/8 kl 19.13 kom han! Världens finaste. Stor va han,54 lång & 4420gram. Inte undra på att det gjorde ont! Men nu är han här :D
    Stort grattis till er kille!
  • Vilgot o Lillpyret
    MissKaos skrev 2013-08-12 21:21:50 följande:

Köpt en Beco med babyinsats Begagnad. Åhhh så sugen att få testa den! Smaken är ju olika, men jag tycker den är riktigt snygg! Blandar upp mina sjalar med en sele
    Jättesnygg!
  • Vilgot o Lillpyret

Var köper ni de kläderna? Duns har ju superfina kläder men jag har bara sett dem på nätet. Det är ju så mycket roligare att shoppa i en riktig affär där man kan klämma och känna.

• Vilgot o Lillpyret

Ni skrev om hörselscreening för någon vecka sedan. Alla kallas till det men nu i början av sommaren (ungefär vid samma tid som Ivar föddes) ändrade de om rutinerna så att man kallas till Storken två veckor efter förlossningen. Tidigare gjorde man screeningen då bebisen bara var några dagar gammal, då passade man ofta på att göra det innan man åkte hem från BB.

Anledningen till att de ändrat detta är att det på många bebisar gett negativa resultat på grund av att de haft fosterfett i hörselgångarna. Om man väntar ett par veckor så hinner det försvinna.

Vi fick dock göra screeningen samma dag som vi åkte hem då det fanns en tid. 

• Vilgot o Lillpyret

Vi har denna bärsele, Ergobaby heter den. Vi är så nöjda med den, den är riktigt bekväm att bära med! Ivar trivs väldigt bra med att sitta i den, han somnar snabbt och sedan sover han länge i den. Det är bara när han bärs i denna som amningen fördröjs, annars äter han fortfarande väldigt ofta.
  • Vilgot o Lillpyret

MeandI-visning hos Stilling

Den 1:e september kl. 13:00 kommer jag att ha en MeandI-visning hemma hos mig. Min vän Alexandra kommer att visa upp höstens kollektion. Jag kommer att bjuda på fika. Ta med ditt/ dina barn, kom och umgås med andra mammor och titta på riktigt fina kläder! Det är inget köptvång, vill du bara komma och fika så är du välkommen ändå. 

Om du är intresserad så får du gärna bli vän med mig på Facebook ("Michaela Stilling F.d. Rehn"). Jag har evenemanget där och det blir smidigare för mig och Alexandra om alla gäster är samlade. 

Hoppas att vi ses! 
  • Vilgot o Lillpyret
    September2009 skrev 2013-08-13 20:32:49 följande:
    Vilka fina matchande plagg för amning och bebis misskaos :) Det är ju inte precis en billig historia det här med amningströjor, särskilt bekvämt är det inte heller, de jag har sitter ganska tight och bröna är ju inte helt okänsliga.. Blir inte mycket till omväxling när man ständigt ska vara redo att kunna slänga fram maten..

Vilgot o lillpyret, det skulle vara roligt att komma på träffen den 1:e september, bra tillfälle för en första träff också :)

Tror jag har hittat Facebook-gruppen för oss föräldralediga, är det den med 17 medlemmar? såg det fanns en annan också med nästan samma namn.
    Jag ska bjuda in dig. Blir trevligt att ses!

Yes, du hittade rätt grupp. Välkommen! 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013