Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Halalslakt

Prudie skrev 2013-02-28 19:40:17 följande:
    Personen som kommenterade skrev det på ett sätt som jag uppfattar som direkt insinuerande. 
    Det var, som jag skrev, förmodligen en spekulation från en person på ett forum. Inget jag tycker att du ska känna förolämpande. Om någon ska känna sig förolämpad här i denna tråd så är det muslimer, tyvärr. 

Har du någon koll på koscher-slakt förresten? För det var någon ovan som frågade och jag har ingen aning förutom att jag vet att de inte tillåter någon bedövning. 
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:40:53 följande:
    Du kan ju inte ens komma med ett ex där jag är oseriös, orelevant, opåläst....
    Du kan väl kolla vad du skrivit tidigare där du inte verkat seriös, verkat irrelevant och icke påläst?
    Ett inlägg som jag kan hänvisa till är där du skrev att terrordåden i USA bara var p.g.a religiösa skäl, utan någon slags källa, då du själv kollat på dokumentärer som motsäger ditt uttalande. Dessutom skrev du att korstågen endast hade religiöst syfte fastän det inte heller stämmer till fullo vilket du i ett inlägg senare höll med om. 

Detta var bara ett axplock..  Vet inte om du var seriös när du skrev det eller opåläst. 
  • tvetalan
    Dr Love skrev 2013-02-28 19:36:38 följande:
    Vad är det här snacket om PK hela tiden? Du får det att framstå som om alla egentligen tycker som du men inte vågar/vill säga sanningen eftersom de är rädda att uppfattas som rasister. Du skapar ett debattklimat där du aldrig kan ha fel. Precis som en religiös fanatiker.
    Var bara lite källkritisk. Ta inte information från tidningar med en politisk agenda, bloggar eller youtubeklipp och framställ det som fakta. 

Och vilken är medias smutskastning av SD? SD smutskastar ju sig själva hela tiden, den ena kommunpolitikern efter den andra slänger ur sig helt vansinniga uttalanden, riksdagsmän uttalar sig rasistiskt, sexistiskt, muckar med folk på stan, blåljuger för polis och media... Är det inte bra att sådant här lyfts fram så att SD kan fortsätta rensa upp i partiet? För det rör sig ju bara om några enstaka rötägg eller hur?
    Du verkar så förståndig! Jag är grymt imponerad {#emotions_dlg.flower}
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:57:18 följande:
    Ja, jag tycker att halalslakt  är värre än att hästkött sålts som "annat" kött.
    Jag har alltid värnat om djuren, men jag har aldrig menat att jag hatar muslimer, för det gör jag inte.
    Jag har dessutom otaligt många gånger sagt att jag är kritisk till de slaktmetoder vi har på svenska slakterier, och att man kanske skulle ta tag i dessa istället för att slakta i religionens namn. 

Åter till korstågen, jag menade att man utförde dessa krig av många andra anledningar (även om jag inte var noga med att skriva det), men sedan gömde man sig bakom anledningen att det skulle varit utfört i religionens namn. 

När det gäller WTC, vi tar alla självmordsbombare som ett bättre ex. Utförs inte dessa i religionens namn?? 
    Då har vi 2 helt olika åsikter.
    Vilseledande av konsumenter och det faktum att olämpligt kött sålts och ätits av tusentals anser jag som en större och allvarligare samhällsfråga än halalslakt. 

Tror du hästarna som blev slaktade på ett "humant" sätt med bedövning och en bra djurhållning? Det tror inte jag.

Resten tänker jag inte kommentera eftersom du motsäger dig själv. Leta rätt ett inlägg i tråden där du skrivit att all slakt ska förbättras det är först då jag kommer tro dig på den punkten. 
  • tvetalan
    Dr Love skrev 2013-02-28 19:58:51 följande:
    Nyckelordet är verkar! Flört
    Haha! Jag kan ju bara bedöma utifrån vad du skriver. Men du är säkert förståndig i verkligheten också Skrattande Du förstår säkert vad jag menar! Solig
  • tvetalan
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 20:11:05 följande:
    ser nu att du hade svarat. tackar för det och tar på mig läsglasögonen för jag undrar utifrån ditt svar om jag tappat läskunnigheten
    Du har nog inte förlorat läskunnigheten, själv förstår jag inte heller och det känns som att jag argumenterar med en vägg emellan. Inget kommer fram verkar det som.
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 20:22:16 följande:

Tvetalan: Här har du några av mina argument då jag sagt att vi har dålig slakt i Sverige.  Här har du BEVIS på att jag inte säger emot mig själv. 
    Ja men var inte problemet just SLAKT? Du säger ju att det största problemet i slakterier är misskötsel, trångt, stressigt etc. Var vi inte här för att diskutera skillnaderna mellan vanlig slakt och halalslakt? 

Vi alla vet nog hur grisarna trycks ihop i små utrymmen, föds upp bara för att bli en köttbit osv. Det är ingen nyhet att vi alla vet det & tycker att det är hemskt. Det var inte själva frågan.
    tvetalan skrev 2013-02-28 20:02:48 följande:
    Resten tänker jag inte kommentera eftersom du motsäger dig själv. Leta rätt ett inlägg i tråden där du skrivit att all slakt ska förbättras det är först då jag kommer tro dig på den punkten. 

Jag bad dig leta upp ett inlägg i tråden där du skriver att slakt skall förbättras överlag. Inte djurhållningen på Svenska slakterier. 
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 20:27:43 följande:
    Skall ni tala nedlåtande mot mig så gör det som vuxna människor ( om ni nu är det). 
    Ingen har talat nedlåtande mot dig. Jag skrev att det känns som att jag talar till en vägg för att du inte tar åt dig av vad jag skriver. Det är flera personer i tråden som förklarat hur halalslakt går till i jämförelse med vanlig slakt, upptäckt att skillnaderna inte är stora och försökt förmedla det till dig. Du har inte tagit åt dig informationen och fortsätter argumentera utan någon grund i dina resonemang...

Frågan är hur gammal du är eftersom jag får skriva samma sak hela tiden. 
  • tvetalan
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 20:26:38 följande:
    Men förstod du inte mitt tidigare inlägg. Jag är inte emot muslimer, jag är emot halalslakt!!! 
    Det är uppenbart att du är emot muslimer eftersom halalslakt GÅNG PÅ GÅNG har förklarats och visat sig vara detsamma som svensk slakt i princip. Därför har du egentligen inte någonting att vara kritisk emot eller hur? Det innebär inget djurplågeri här eftersom djuren bedövas.

VARFÖR är du emot halalslakt efter att ha blivit informerad?!

(Jo för att du är emot muslimer och "islamisering".)
  • tvetalan

Det var TS mening att denna tråden skulle locka andra SD anhängare och att dei skulle sitta och basha muslimer. Hon visste redan hur halalslakt går till (hon skrev det några inlägg upp), att bedövning ges men hon ville främst frambringa hur muslimer (ja hon drar ofta alla över samma kam här i tråden) reagerar när islam kritiseras.

Svenskmuslim : jag tycker synd om dig som har en sån person i din omgivning. Hoppas allt löser sig och att du får leva ett precis som du vill. Kram!

Svar på tråden Halalslakt