Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:57:18 följande:
Ja, jag tycker att halalslakt är värre än att hästkött sålts som "annat" kött.
Jag har alltid värnat om djuren, men jag har aldrig menat att jag hatar muslimer, för det gör jag inte.
Jag har dessutom otaligt många gånger sagt att jag är kritisk till de slaktmetoder vi har på svenska slakterier, och att man kanske skulle ta tag i dessa istället för att slakta i religionens namn.
Åter till korstågen, jag menade att man utförde dessa krig av många andra anledningar (även om jag inte var noga med att skriva det), men sedan gömde man sig bakom anledningen att det skulle varit utfört i religionens namn.
När det gäller WTC, vi tar alla självmordsbombare som ett bättre ex. Utförs inte dessa i religionens namn??
Då har vi 2 helt olika åsikter.
Vilseledande av konsumenter och det faktum att olämpligt kött sålts och ätits av tusentals anser jag som en större och allvarligare samhällsfråga än halalslakt.
Tror du hästarna som blev slaktade på ett "humant" sätt med bedövning och en bra djurhållning? Det tror inte jag.
Resten tänker jag inte kommentera eftersom du motsäger dig själv. Leta rätt ett inlägg i tråden där du skrivit att all slakt ska förbättras det är först då jag kommer tro dig på den punkten.