• Anonym (maktlös)

Hjälp mig! Delat barnbidrag!

För att göra en historien kort. Jag separerade från mitt ex för 1½år sedan. Jag flyttade ut från våran gemensamma bostad. Han vägrade skriva på flyttanmälan på ett av barnen. På något konstigt vänster förlorade jag barnbidraget och han får hela. Han vägrar att skriva på delat barnbidrag. Vi har en dom på växelvist boende och vi har gemensam vårdnad. Hur kan det komma sig att han får hela barnbidraget utan min tillåtelse? Måste inte jag skriva på?Kan han ha förfalskat min underskrift? Har fk gjort fel?? Nu när vi precis har fått en dom i tingsrätten så då borde väl fk dela på barnbidraget fast han vägrar skriva på? Känner mig förtvivlad då han får 2250:-/mån och jag inte ett öre fast jag har lika mkt kostnader i barnomsorgsavg, kläder, mat, läkarvård, mediciner mm... 

• Svar på tråden Hjälp mig! Delat barnbidrag!
  • kvinna 34
    Anonym (maktlös) skrev 2013-02-26 22:52:38 följande:
    För att göra en historien kort. Jag separerade från mitt ex för 1½år sedan. Jag flyttade ut från våran gemensamma bostad. Han vägrade skriva på flyttanmälan på ett av barnen. På något konstigt vänster förlorade jag barnbidraget och han får hela. Han vägrar att skriva på delat barnbidrag. Vi har en dom på växelvist boende och vi har gemensam vårdnad. Hur kan det komma sig att han får hela barnbidraget utan min tillåtelse? Måste inte jag skriva på?Kan han ha förfalskat min underskrift? Har fk gjort fel?? Nu när vi precis har fått en dom i tingsrätten så då borde väl fk dela på barnbidraget fast han vägrar skriva på? Känner mig förtvivlad då han får 2250:-/mån och jag inte ett öre fast jag har lika mkt kostnader i barnomsorgsavg, kläder, mat, läkarvård, mediciner mm... 
    Kanske inget svar på din fråga men ....
    Jag löste för ett kort tag sedan om en regel som ska träda in att delade föräldrar ska få delat barnbidrag så var där intervju med en svensk kvinna och en  man   vad dom ansåg om detta kvinnan jublade och mannen svarade finns värre saker att ta tag i jag håller med dock om det  , och  det bevisar att , många väljer sina strider totalt fel som inte är värt idag .
  • Jimman

Det finns mammor som inte ens träffar sina barn men ändå har bb

• kvinna 34
    kvinna 34 skrev 2013-06-09 19:41:45 följande:
    Kanske inget svar på din fråga men ....
    Jag löste för ett kort tag sedan om en regel som ska träda in att delade föräldrar ska få delat barnbidrag så var där intervju med en svensk kvinna och en  man   vad dom ansåg om detta kvinnan jublade och mannen svarade finns värre saker att ta tag i jag håller med dock om det  , och  det bevisar att , många väljer sina strider totalt fel som inte är värt idag .
    Det bevisar också att kvinnor strider hellre för 500 kr än för sitt barns bästa ...
  • Jimman

Han har väl oxå familj så länge han är pappa

• Rasha8606

Jag bryr mig inte om de kvinnor som tar pengarna till sig själv om de nu finns eller om de nu strider för 500 kronor än för sina barn. Jag tror inte innerst inne att det finns kvinnor som är så kalla att de inte har mamma känslan i sina hjärtor. Jag pratar här att enda lösningen är att bb ska delas bara för separerade föräldrar. Detta kan hindra problem mellan par som fortfarande är gifta för det finns de som inte går med på detta med delning, tvingas de kan det bli bråk i familjen. Jag köper inte kläder och leksaker mm för min son som är 7 månader nu bara av hans bb pengar utan köper till honom från mina egna pengar och av hans pengar kan jag spara 300 eller 400 kronor varje månad för annat viktigt som tex semester och så.

• Rasha8606

Anonym (urk) Obs. Rappakalja och fruntimmer är inte ord som passar i en diskussion och för respekt av den andra könet . Jimman - det finns också pappor som inte bryr sig om barnen bara för att de är med mamman och det finns pappor som inte träffar sina barn men har ändå barnbidragen !!

• Anonym (förstår inte)

Ser inte problemet, han får hela barnbidraget, ja men då kan du ju låta bli köpa tex kläder till barnen, andra saker de behöver med orden du får ju alla pengarna så du får ta dom kostnaderna

• Brumma

Rasha8606 - anonym (urk) bemötte väl ändå ditt inlägg med ungefär samma respekt för det "andra könet" som du själv visade i ditt inlägg..
    Du satte nivån och (urk) svarade på samma nivå...

Svar på tråden Hjälp mig! Delat barnbidrag!