Inlägg från: Anonym (Saknar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Anonym (M) skrev 2013-03-28 23:19:31 följande:
    Du eller hon? Eller båda? El beror det på vem av er man frågar?

Det är klart att vi har olika synvinklar, men har det gått så långt som mellan oss krävs det oerhört mycket från båda parter. Det är nog bara att konstatera, vi orkar inte någon av oss riktigt
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-29 00:19:23 följande:
    Stark kvinna......... det är namnet på ditt inlägg som hållit på ett bra tag nu. Jo du gör henne stark, men frågan är hur du ska av egen kraft kunna möta henne. Alltså hur ska du göra för att få fram ditt budskap så att hon lyssnar och så att  det fastnar. Hur ska du förhålla dig till henne!? Jag är inte så säker på att hon är så stark egentligen men hon är väldigt envis. Nu är det inte lätt att rå på en kvinna vare sig hon är stark eller inte för mannens roll idag har blivit något av att allt är vårt fel. Alltså du måste tro mer på dig själv.  Lyssna lagom mycket på henne? Bara för att hon säger något så måste du inte ta in det även om du hör det. När hon säger att du göra saker på fel sätt så säg det är inte fel sätt det är mitt sätt. Mitt sätt är inte mer fel än ditt sätt. Vill du har något annat sätt så får du be om det och förklara. Förklarar du inte så får du inte som du vill ha det. När min kvinna och jag hade hållit på och bråka i åratal och hon drack vin varje fredag, lördag och ibland även torsdag. När jag kom hem från träningen på torsdagar så hade hon ibland hunnit få i sig en flaska rödvin och sedan  vad hon trodde sopat undan spären fast jag märkte det ju på henne. En helg då vi var bortbjudna så tog hon sats och drack och drack. Jag hade då inlett ett förhållande till en annan kvinna. Jag drack väldigt lite och nästa morgon så stack jag iväg. Vi hade skilda sovrum och jag hade förberett det hela. Jag stack och hon ringde och ville att jag skulle komma hem. Jag åkte till min andra kvinna och var borta över natten. Nu  var det för sent för oss i det här fallet för jag vill inte fortsätta. Det hela ledde i alla fall till att hon sökte hjälp och minskade sitt drickande. Tyvärr hade vår kris gått för långt. Hon ville fortsätta men inte jag. Vad har det här med dig att göra. Jo överväg att sticka iväg ett dygn eller två. Bar stick så kan hon ju gapa och bestämma bäst hon vill men inte över dig. Men tänk efter och planera och fundera ut vad du ska ha för svar. För nu så tycker jag det låter som allt som händer  i ditt liv går på i samma spår. Fundera på vad som ska bli nytt. Gör något eller vässa argumenten.  Om hon inte gör som du vill så svara inte på hennes frågor  och provokationer men säg dina egna  argument. .-... och fundera på om du ska sticka iväg 1-2 dygn. 

pp6gaxd Epitetet starkskör har jag hört i flera sammanhang och det verkar stämma bra in på min kvinna. En del tänkvärda synpunkter, men ge sig iväg när hon tror jag är otrogen så fort jag öppnar ytterdörren vet jag inte. Med hennes mor som advokat inriktad på relationsfall verkar hon leta överallt för att hitta en anledning att straffa
  • Anonym (Saknar)
    P30 skrev 2013-03-28 10:48:36 följande:
    Kan ju faktiskt till och med länka till tråden. Snudd på världens längsta trådstart, men den tråden kanske kan ge en eller annan insikt med? www.familjeliv.se/Forum-9-191/m64868847.html 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.

Hmm...ja, en del tänkvärt.
  • Anonym (Saknar)
    LinneaJosie skrev 2013-03-28 10:47:02 följande:
    Men TS, går det inte att prata med henne? Det är helt orimligt att ha en checklista som ska prickas av innan man är intresserad av att ge något tillbaka. Har man väldigt specifika önskemål får man också vara väldigt tydlig och inte hänvisa till att du redan "borde veta". Din partner låter ärligt talat som lite av en douchebag. Du kan ju upplysa henne om att chansen att få det hon vill ha från dig inte direkt ökar genom konstiga bestraffningar och undanhållande av bekräftelse.

Det går att prata med henne, men får inte ha några egna åsikter om hur det ska vara, utan hennes krav gäller om hon ska acceptera en fortsättning Har sagt till henne så många gånger att metoden hon använder är rena lustdödaren!
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-29 08:11:36 följande:
    Det kanske är dags att gå skilda värdar du dansar för närvarande endast efter hennes pipa likt en marionett och du mår dåligt av det.

Jag är envist inställd på att lyckas få till en vändning, men hur i h-e ska jag få henne att förstå att vi måste lösa detta tillsammans, två parter emellan
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 07:27:32 följande:
    Just nu kan hon inte förstå det! DU och åter DU måste ändra dig, tjata inte på henne om det eller säg nåt om det, bara ändra taktik. Skitsvårt är det men jag tror att det är enda lösningen. Tänk inte på hennes reaktioner! Min man tänker alltid på hur jag ska reagera och handlar därefter, jättetråkigt. Hur vill DU ha det? Skit i sexet ett tag och romantiken, gör saker du gillar. Ex med barnen.  

Ja, det är skitsvårt och tänker nog lite för mycket som din man där Nu blev det så att hon tog med barnen till svärföräldrarna för påskfirande, så jag får väl hitta på något roligt, som påskstädning eller något annat spännande
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 12:55:52 följande:
    Ville hon inte att du skulle följa med?  Är det sol hos dig? Jag tycker du ska gå ut och gå en långpromenad. Då brukar alltid jag få en massa idéer. Kanske du inte ska vara hemma när hon kommer hem?   

Hon uttryckte bara hur illa hon skulle må om jag var med, så jag propsade inte på det mer utan lät henne åka. Får väl hoppas hon är på lite bättre humör när hon kommer tillbaka och att jag kan bibehålla det. Promenader är många gånger underskattat, så kanske läge för det innan solen går ner. Ska bara försöka andas ett tag.
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 16:20:55 följande:
    Stackare....det verkar inte som hon ens klarar av ditt sällskap längre. Ni kanske behöver mer tid ifrån varann? Är hon "snäll" mot dig någon gång längre?

Hon försöker vara snäll någon gång, men ofta är det en kort stund efter att jag har gett henne något eller gjort något som hon för en gång skull gillade, tyvärr är varaktigheten väldigt kort. Har föreslagit så många gånger att vi ska åka iväg en helg, men hon hänvisar bara till några tidigare tillfällen då det inte blev så lyckat och så rinner det ut i sanden. Vi har egentligen haft väldigt lite egentid tillsammans under åren och inte tagit vara på tillfällen till barnvakt. Hon påstår bara att hon blir rädd att vara ute med mig och tror att jag ska skada henne genom att inte bete mig som hon vill, men hänvisar hon bara till tidigare tillfällen och inte ger oss chansen att utmana situationen på nytt, hur kan det då någonsin bli bra?
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:27:18 följande:
    En relation handlar om att ge och ta, det ska vara på bådas villkor och båda ska få ut ungefär lika mycket ur relationen. Är det inte så, så handlar det om förtryck och utnyttjande. Att inte få vara sig själv, att behöva låtsas vara någon man inte är och känna att man inte duger som man är, är förgörande för självkänslan, jag tycker du ska tala om för din fru att du kan inte låtsas hur länge som helst, du måste få vara den du är och vill hon inte ha dig som du är, så är det inte dig hon vill ha.    Jag lever med en man som är en mjukis, på alla sätt och vis, jag älskar det och jag älskar honom, och han har alltid i tidigare relationer fått höra att han måste ändra på sig, det är en sån tagg i honom. Med mig inte bara får han vara den han är, han är också väldigt uppskattad för den han är. Det borde du också vara.     

Helt och hållet min uppfattning, men som min kära hustru vägrar gå med påkom inte jag har gjort det jag "ska" Man blir bara till ett sämre jag av hennes sätt och agera, men samtidigt känns det så dj-a patetiskt att från min sida bara sitta och gnälla över situationen! Jag vill ju för f-n bara vara den jag är, men givetvis inte till följd att bli respektlös mot min fru!
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:50:35 följande:
    Nej, inte nu längre.  I början kunde jag göra det , innan jag hade förstått hur oerhört stark han är. Han kan backa och låta mig leda i saker som inte är så viktiga, faktum är att han trivs med att slippa leda och ta intinativ, men är det viktigt så vet jag att han inte har några problem att säga vad han tycker och känner. Sen att han inte säger det på ett konfrontativt sätt utan mera mjukt gör bara att jag lättare kan ta in och inte hamnar i ett defensivt läge.   Vi har varit tillsammans i över tio år, så vid det här laget känner vi varandra utan och innan.   

Jag tycker inte det är fel att vara "mjukis" om man samtidigt kan säga ifrån när det behövs. Jag kan vara riktigt bra på att säga ifrån med respekt, men sänker mig i situationer med min fru då jag tycker hon är bättre på att hantera konfliktsituationer. Hon har en enorm personkännedom och gör oftast rätt i sådana situationer, även om jag tycker att hon blir lite väl konfliktsökande ibland. Medan jag kanske väntar lite för länge innan jag går in och agerar. Något som hon blir väldigt irriterad på ibland. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det, för samtidigt som hon "älskar" den rollen så blir hon förbannad över att jag inte hänger på. Kanske både konflikträdsla och där jag inte tycker att det är relevant att gå in alla gånger. Jag behöver bli bättre på att läsa av henne. Inte tu tal om annat.
Svar på tråden Stark kvinna