Anonym skrev 2013-03-30 16:27:18 följande:
En relation handlar om att ge och ta, det ska vara på bådas villkor och båda ska få ut ungefär lika mycket ur relationen. Är det inte så, så handlar det om förtryck och utnyttjande. Att inte få vara sig själv, att behöva låtsas vara någon man inte är och känna att man inte duger som man är, är förgörande för självkänslan, jag tycker du ska tala om för din fru att du kan inte låtsas hur länge som helst, du måste få vara den du är och vill hon inte ha dig som du är, så är det inte dig hon vill ha. Jag lever med en man som är en mjukis, på alla sätt och vis, jag älskar det och jag älskar honom, och han har alltid i tidigare relationer fått höra att han måste ändra på sig, det är en sån tagg i honom. Med mig inte bara får han vara den han är, han är också väldigt uppskattad för den han är. Det borde du också vara.
Helt och hållet min uppfattning, men som min kära hustru vägrar gå med påkom inte jag har gjort det jag "ska"

Man blir bara till ett sämre jag av hennes sätt och agera, men samtidigt känns det så dj-a patetiskt att från min sida bara sitta och gnälla över situationen! Jag vill ju för f-n bara vara den jag är, men givetvis inte till följd att bli respektlös mot min fru!