Inlägg från: Anonym (Saknar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-31 08:40:04 följande:
    Jo men så är nog min man också med det blev problem med sexet nu efter 10 år eftersom jag ville så gärna att han skulle ta initiativ och inte bara jag! Han har dessutom stor sexlust men visar inte hur mycket....det gjorde mig ledsen.

Vi båda har egentligen stor sexlust, men likadant här tycker hon att jag tar för lite initiativ och när inte jag riktigt förmår mig göra precis som hon vill tappar vi lusten från båda håll. Men samtidigt förstår jag inte bristen på öppenhet och mer kravlöshet för att hitta det fina med varandra istället
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-31 10:43:40 följande:
    Fast nu är det hon som är väldigt respektlös och elak som det låter mot dig. Varför vill du vara med en människa som behandlar dig så illa. Hon måste ju ha några bra kvaliteer tänker jag som gör att du stannar, vad är bra med henne?   

Hon har så många fina och fantastiska sidor, men baksidorna gör sååå ont! Jag måste sluta bli styrd av denna intelligenta kvinna och få henne att förstå hur mycket jag åtrår henne, men att jag inte kan fortsätta om "tortyren" fortsätter!
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-31 13:01:29 följande:
    Men om hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ så försök att göra det då.

Hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ och jag tror att det stämmer rent biologiskt.

Hon vill vara "honan "och  vill att du ska vara "hanen "som tar henne.  

Om och när du tar henne så känner hon sig värdefull, en kvinna som du som hane vill para dig med.

Vi är djur och om vi förstår det så kan vi koppla av det PK och ha mycket skönare och roligare.

En del tar med sig det PK i sängen och det fungerar dåligt.

Vad ni sedan gör ... och hur ni gör gäller det att kommunicera om, inte när ni ska ha sex utan när det just inte är aktuellt.

De flesta män skulle bli lyckliga av en kvinna som vill ha mer sex.

Många har det tvärtom, en kvinna som inte alls har lust lika ofta. 

Vänd hennes lust till något positivt och njut av varandra.

Man ska inte ställa upp på något som man absolut inte vill men ibland så får man vara beredd att vidga sina vyer.

Lycka till! 

...jag kan, jag vill , jag vågar...så enkelt borde det vara...i praktiken...
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-31 23:31:14 följande:
    Men så gör det då........... 

Din största "motståndare" är inte hon utan du själv......

Kvinnor blir likna besvikna på män som inte vill som män blir på kvinnor som inte vill... 

Lyssna inte så förbannat mycket ...... Go right ahead Sir! 

Jag lär ju inte få någon annan att göra det åt mig, så det måste till ett egenverk! ... ska alltid hitta rätt tillfälle, men måste fokusera mer på nutänkandet, så det händer något...
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-31 23:44:51 följande:
    Det var bra skrivet. Jag tycker som du!

Starkskör, men i många stycken svag, Ja!
  • Anonym (Saknar)

Turerna har varit många under påskhelgen. Började med en ensam påskafton där jag kände mig rätt utpumpad och slocknade kvickt ett par timmar. Satte sedan igång med en massa göromål som kändes nödvändiga!?

Fick sedan hem en hustru och barn, där frun hade fått fokusera på andra problem ett tag, vilket gjorde våra problem lite mindre ett tag.

Har sedan försökt vara lite aktiv och erövra henne, vilket känns som det varit på väg åt rätt håll. Det var dock bara tillfälligt. Idag har brandlarmet gått i ett, så det blev en långhelg utan större framgång och inget sex

Så det blir att svulten "smita iväg" till jobbet i morgon bitti igen, mot en ny oviss och otrygg vecka!

• Anonym (Saknar)

Hur bemöter man hot? Som jag tidigare nämnt har jag en svärmor som är advokat med inriktning familjerätt. Min fru har samlat på sig en massa underlag under åren, där hon påstår att hon har på fötterna för att stämma mig. Jag har en del saker sim jag kan tänka mig att hon skulle kunna använda emot mig när det gäller äktenskapsbalken. Inget fysiskt, men kanske finns det något hon kan hitta utan att veta vad den omfattar, men att bara hela tiden bli hotad om detta gör att man känner sig maktlös och utpressad. Ska man lägga sig platt, sluta ha egna åsikter, undvika argumentera bara för att slippa höra hot om stämning ideligen?

• Anonym (Saknar)

[quote=69416400][quote-nick]Mannen 58 skrev 2013-04-05 00:30:01 följande:[/quote-nick]

Anonym (Saknar) skrev 2013-04-04 23:26:12 följande:
    Hur bemöter man hot? Som jag tidigare nämnt har jag en svärmor som är advokat med inriktning familjerätt. Min fru har samlat på sig en massa underlag under åren, där hon påstår att hon har på fötterna för att stämma mig. Jag har en del saker sim jag kan tänka mig att hon skulle kunna använda emot mig när det gäller äktenskapsbalken. Inget fysiskt, men kanske finns det något hon kan hitta utan att veta vad den omfattar, men att bara hela tiden bli hotad om detta gör att man känner sig maktlös och utpressad. Ska man lägga sig platt, sluta ha egna åsikter, undvika argumentera bara för att slippa höra hot om stämning ideligen?
    Lägg dig inte ner och ta emot stryk. Kämpa.... ge inte upp. Fråga henne vad det skulle vara då. Ställ rent konkreta frågor. Fråga .. och fråga och fråga.... Märker du att det blir obehagligt och hon verkar bli farlig så använd de möjligheter som finns. En advokat kan du kontakta för råd. Finns det någon mansjour där du kan få råd? Bemöt inte hennes anklagelser i första hand utan fråga på bara. För anteckningar om du tror att det behövs.   Fortsätt att leva som om allt skulle ordna sig men var inte för mycket i det blå. Gå på magkänslan.  Jag ser hur du har det och jag tycker att du kämpar på bra för du har det inte lätt. Har du någon kompis som du kan snacka med.... //Mannen 58. Jag försöker ställa frågor utan att argumentera för mycket, men känner att jag får bita mig i tungan ständigt. Ska finnas någon form av mansjour i området, så det kanske blir att göra ett försök via dem. Vi både hade ett rätt bra umgänge till en början, men om man tror och tycker att alla människor måste tillhöra en viss grupp, som min fru gör, för att man ska kunna umgås, blir det ohållbart till slut. Jag har brutit all kontakt med tidigare kompisar. Min fru har i stort sett gjort likadant. Hon har en del kontakt med sin släkt, medan jag nästan ingen alls. På något sätt behöver man någon att prata med, där man kan öppna sig. Min fru har en ventil via sin mamma, men totalt sett är det mycket frustrerande!
  • Anonym (Saknar)
    fläta skrev 2013-04-16 13:19:55 följande:
    Varför ängslas du över att hon hotar med att lämna dig? Det är ju en bra sak om hon gör det. Du har en fru som mobbar dig. En sadist som är sjukligt svartsjuk och som sett till att strypa dina kontakter med vänner och släktingar. Hon är dessutom inte en bra mamma. Bra mammor använder inte sina barn för att ytterligare kunna ge sig på och förminska en redan plågad partner.  Vad gäller svärmor så behöver du förstås inte gå omkring och vara rädd för henne. Det finns fler jurister i detta land. Hotar den galna sadistfrugan med mamma advokaten så kontrar du givetvis med att skaffa dig en egen (och bättre!) advokat. Låt fanskapet till kvinna gå sin väg. Hotar hon med separation så avkräv henne ett löfte om att hon verkligen ska ge sig av. Hjälp henne att packa, vet jag. Varför i hela världen ägnar du tid åt att planera uppvaktning av den där fjantskallen? Hon plågar dig, hotar dig, föraktar dig, hånar dig, förnekar dig närhet och omtanke och annat i samma stil och du hackar på dig själv och önskar att du var man nog att möta hennes behov listade under fem punkter som hon hittat på tv4? Nej, vet du vad - det här handlar inte alls om manligt och kvinnligt. Inte heller handlar det om depressioner och analytisk förmåga respektive oförmåga. Det här handlar väl snarare normaliseringsprocessen som brukar dyka upp i destruktiva förhållanden. Du är ihop med en mansmisshandlare. Var inte det.   

Du fick väl ungefär med allt av det där som jag tänker i de mörkaste stunderna och som tyvärr händer ganska ofta. Det som gör mest ont är att barnen älskar sin mamma över allt annat och blir det separation tar hon en av dem och vill bryta all kontakt med den andre. En ren dj-a rävsax kan man tycka. Hade en hel grälnatt igår och orkar inte tänka på människan mer just. Go'natt
  • Anonym (Saknar)

...utpressning!?

• Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-04-06 15:25:46 följande:
    Du kan maila mig på adde3662@hotmail.com
    Har skickat ett mail...

Du får gärna svara med några kommentarer    

/RoyJan 
  • Anonym (Saknar)
    Ermenegildo skrev 2013-06-14 18:02:36 följande:
    Så olika det kan vara. Jag gillar starka kvinnor bäst, i alla fall för långa förhållanden. Kan inte riktigt tåla osjälvständiga kvinnor i längden.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Jag föredrar mycket hellre starka kvinnor, men runt all självgodhet måste det ändå finnas lite ödmjukhet!
  • Anonym (Saknar)
    Ermenegildo skrev 2013-06-14 18:52:41 följande:
    ?? Det är väl just starka människor som är ödmjuka? Självgoda typer som hela tiden ska bevisa något ser jag inte alls som starka människor, tvärtom osäkra.

Starkskör skulle jag vilka säga och förmodligen det som gör att "människan" är så svår att leva med
Svar på tråden Stark kvinna