Pergotime start mars 2013.
Tänkte höra om man får hänga på här?? Har läst igenom ALLA inläggen från start och ni verkar vara ett bra gäng
Kanske ska berätta lite om min historia så ni får lite koll
)
Jag Är en Normalviktig pco:are med egen äl..... ibland. Min gyn läkare sa för några år sedan att jag har nog riktigt äl någon gång om året. Resten av månaderna så växer ägget, men släpper sedan inte troligtvis. Så mina ägg behöver den där "skjutsen" Har ett pergo-barn sedan innan, hon fyller tre år i aug. Då försökte jag och min dåvarande i ett och ett halvt år.... Nu lever jag i en ny relation och kontaktade min gyn nästan med en gång när vi började försöka aktivt, min gyn skrev ut pergo med en gång och har tagit första kuren denna månaden. Min kropp reagerar JÄTTE kraftigt så jag fick åka in akut i tisdags. Hade två stora svarta "vätske fläckar" på varje sida om äggstockarna, vet inte om jag haft riktig äl men två ägg har iaf släppt. Hade så ont i tisdags att jag höll på att spy, svullna äggledare tydligen. Jag fick samma när jag försökte få min dotter. Mina ägg blir cystor i stället. Så jag har mer förhoppningar nästa månad då jag pausar med pergon.
Ja, det var min historia..... Jag känner SÅÅÅÅ väl igen mig i era historier. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan
( tycker man ser stora magar överallt, små nyfödda vart man än går, framförallt på Ica? Många vänner på Fb som väntar smått och det gnälls och klagas hela tiden. Gör väldigt ont.....
Kram på er alla och Vet ni vad!!! Om det inte konstateras att ni är sterila så sluta ALDRIG kämpa! Man måste ibland vara sin egen läkare, leta på nätet, många Mf kan tyda på olika brister exempelvis, eller att kroppen bildar antikroppar mot fostret, dessa sakerna är väldigt lätt att åtgärda. Men..... man måste kämpa för att få rätt hjälp. Vi ska få våra plus