Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pergotime start mars 2013.

Längtar

Lilla vän
    Jag längtar efter dig
    Och önskar med hela mitt hjärta
    Att du längtar
    och vill komma till mig

Dagarna känns långa och himmelen känns grå
    Utanför hörs fåglar, och himmelen är blå
    Minuter rullar sakta, länge varar en sekund
    Man önskar att man kunde tänka på annat för en stund

Men alltid finns den där, längtan efter ett barn
    Trots att åren går, blir man aldrig van
    Omkring en växer magar, en sån man ville ha
    Istället för ren glädje, mår man aldrig bra

Och ständigt kommer frågan: "Varför inte ni?"
    Det är väl klart vi längtar tills lyckan står oss bi
    Men nåt som för så många, är så väldigt lätt
    Är svårt för många andra, trots att man gör rätt

Så rullar månader på igen
    Och magen växer på ens vän
    Månader som blir till år
    Och vännens bebis syskon får

Själv står man där ledsen när alla frågar
    Förstår ni inte att det mig plågar?
    Vi kämpar för det ni klagar på
    Ska det vara så svårt att förstå?

Illamående, värk och smärta jag tar
    Om jag med det får en bebis kvar
    Gråt, blöjor, sena nätter, jag bryr mig ej
    Om det betyder att den stannar hos mig

Men frågorna kommer med tiden ändå
    För det var längesen dags att "skaffa" små
    Kanske vänder cirkeln en dag
    Och den som går med mage är jag

Men tills dess kryper tiden sakta fram
    Man känner en djup och oförklarlig skam
    Ska vi få barn, kommer vi att hinna?
    Varför kan jag inte vara en helt normal kvinna?

I gemenskapen är vi utanför, sånt är livet
    På grund av nåt andra tar för givet
    Får vi barn blir de yngre än andras ändå
    Lekkamrater är inget att hoppas på

Gemenskapen att vänta barn med en väninna
    Kommer vi heller aldrig att hinna
    Månad efter månad, tempar och testar man
    Livet är en plåga för de som inte kan

• Förväntansfull0406

Jag vet inte men kanske borde starta en tråd för de som plussat?? Ni är sååååå välkomna hit och skriva (säger jag som inte är ta) men får kanske försöka hålla tråden till det den ska och inte vara ot. Kan kanske bli lite jobbigt med för de som fortf längtar. Hoppas ingen tar illa vid sig

• Förväntansfull0406

Kanske bara är jag som tycker/tänker så. Klart du/ni ska fortsätta hänga här med oss andra, men att prata om era graviditets symptom/krämpor och sådär kanske borde fortsätta i en annan tråd, typ vi som plussat efter pergo??? Har hängt på FL i såååå många år och har lärt mig lite på vägen, det var faktiskt inget illa menat och det hoppas jag ni förstår. Ni kan ju komma med bra tips och idéer till andra som fortf kämpar.

Men...... Jag är fel person att bestämma. Kram på er.

• Förväntansfull0406

Amen snälla snälla ni!! Nu tycker jag ni går för långt!! Antingen är det gravid hormoner som spökar eller så har ni redan glömt hur det var att kämpa.

Jag påpekade klart och tydligt att jag VILL och tycker ni ska vara kvar, varför inte liksom??? Men ska man följa familjelivs regler så är det Ot att inte hålla sig till ämnet, och NI om några borde förstå precis hur det känns. Om jag hade plussat hade jag nog automatiskt känt att nä nu går jag vidare och pratade gravidprat i en annan tråd. Så var det när jag plussade 2009 Med pergon, vi hoppade direkt in i en skapad grupp MEN höll oss kvar i den gamla, pepprade och stöttade alla som faktiskt tillslut Fick sina plus och bebisar.

Så himla tråkigt detta blev, varför liksom?

• Förväntansfull0406

Nä blingbling, du är helt rätt på det faktiskt. Tråden är till för ALLA men det pratas inte om annat än just att kämpa och längta. Så stanna kvar!!

• Förväntansfull0406

Och jag poängterade verkligen att alla mer än gärna får hänga kvar ( känner mig som fan själv ju. Det var faktiskt inte alls så jag menade och jag har skrivit det flera gånger.

Ja jag har också skrivit om saker om inte DIREKT har med pergo att göra, men jag har skrivet om livet i allmänhet, men det mesta har ju med pergon att göra faktiskt. Och vi försöker fortf bli gravida fast inte med pergo just nu. Skulle jag däremot bli gravid hade jag nog skapat en ny tråd men ändå hängt kvar här och peppat och stöttat. Och jag vet att ni kämpat lika hårt som många här gör!! Ni vet exakt hur det känns och har lyckats. Har aldrig skrivit något annat och hoppas att alla ni som plussat faktiskt tänker om och förstår hur jag menade från början, och stannar kvar! Alla är välkomna.

• Förväntansfull0406

Herregud...... Jag är gravid, jag fattar INGENTING. Hade helt glömt ens att jag skulle ha mens idag... Har druckit rökt, tog Ipren under äl och ja.... Verkligen inte tänkt!!! Jag är såååå jävla glad men hur berättar jag detta för min sambo liksom?? Han ville ju vänta

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.