• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • zod
    babylängtan20 skrev 2013-04-23 14:49:15 följande:
    är de bara jag som är en optimist och kikar på barnvagnar ? ;) haha skäms lite då ja bara är i v7 :(
    Jag kikar runt jag också och det är verkligen en djungel. Min kravlista är lång och omöjlig känns det som :-/
  • zod
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 17:02:43 följande:
    Jahopp då jag hoppar jag ur igen då. Precis när jag hade vågat tro på det började jag blöda :(
    Beklagar!
  • zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 20:31:02 följande:
    Haha jag har börjat kolla barnvagn men det kanske är för jag redan vet vad jag vill ha :)
    Smulan91 skrev 2013-04-23 20:32:44 följande:
    Hihi har kollat barnvagn det senaste halvåret :) vet också vilken jag vill ha
    Vilka har ni bestämt er för?

• zod

Min matlust har inte alls varit densamma sen jag blev gravid. Äter typ hälften mot vad jag brukar och sötsaker är jag för första gången i mitt liv inte alls sugen på. Ändå känns det som jag har ätit ett helt julbord, min mage är enormt uppsvullen och det känns som jag har mat halvvägs upp i halsen. Kan verkligen inte minnas att jag hade det så här mina tidigare graviditeter.

• islandpeak

Det blir en Urban jungle med extradelen som man kan vända mot sig. Vi har haft en uj syskonvagn i tre år och den är kanon!! Gillar iCandy oxå men sittdelen är så konstig..

• Chagot

Zod: jag har exakt samma symtom som du:-/ jag äter endast för att jag måste inte för att jag är hungrig... Blää!!! Jag har testat sea band, men de hjälper inte ett dugg;-( något annat tips mot illamåendet?

• zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 20:48:52 följande:
    Det blir en Urban jungle med extradelen som man kan vända mot sig. Vi har haft en uj syskonvagn i tre år och den är kanon!! Gillar iCandy oxå men sittdelen är så konstig..
    Den finns bara som trehjuling va? 

Hade en emmaljunga första året med sonen och sen när dottern kom så körde vi först på en babytravel syskonvagn och sen singelvagnen. Älskade verkligen babytravel då de var väldigt smidiga. Svängbart framhjul och tog inte så mycket plats.

Nu är dock de barnen så stora att de kommer gå i skolan när bebisen kommer vilket kommer innebära att jag behöver en vagn som är lättmanövrerad även i mycket snö eftersom de inte är direkt snabba på att skota ordentligt här, samtidigt så bor vi mitt i stan vilket gör att jag vill ha en lika smidig vagn som babytravel. Det enda dåliga med den var dock just detta med att den inte var den bästa vagnen att köra om det var snö. 
Svar på tråden December bebis 2013