• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ellez

Ok tänker lite i samma banor. Blir nog ingen syskonvag han kommer ju nästa vår kunna cykla eller så när jag vil promenera.

• Buzan

Ellez: du kan färga emmaljungas men jag vet inte riktigt hur, vet bara en bekant som gjorde det! :) du kanske kan ha en ståbräda till 3-åringen?

• Ellez

Har googlat en massa på det med att färga men hittar inget bra. I övrigt är vagnen i fint skick. 
    Bor på landet så tror inte ståbräda är någon höjdare här.
    Om man märker att man behöver en syskonvagn lite snabbt sen så får man skicka mannen att köpa en bara... Känns ju rätt skönt annars när det är barn nummer 2 och allt finns sparat. Om det blir en kille till så har vi faktiskt allt utom blöjor! :)

• Buzan

Ellez: Samma för oss. Så himla praktiskt! :) Dock kan jag inte komma ifrån att jag önskar mig en av varje, men blir såklart inte ledsen om det blir en lillebror. :) Haha, nä ståbräda på landet är nog ingen höjdare. Vet att hon som färgade vagnen färgade den svart, kanske är det lättaste. Funderade igår om jag skulle våga mig på en färgning på vår emmaljunga, eller i alla fall en tvätt! Hoppas det går!

• Ellez

På vår är det bara en blekt suflett som är svart. SÅ skulle vilja ha den i samma svart som både ligg och sittdel är i. Men sedan är det ju vitt tyg med figurer på insidan så färgen ska liksom inte gå igenom så skulle vilja spraya på något. 

• Buzan

Ellez: okej, meddela gärna ses hur det blev! :)

Såå, då var det dags för inskrivning hos bm nu då. :) 8+1 idag.

• mammatilltvå85

Jag har sett någon som duttade på textilfärg med en svamp...det blev riktigt snyggt, såg det i en blogg, kanske kommer upp om man googlar....

• Soli82

Eller: jag har blivit tipsad om panduros färg palett, opak. Sett bilder och ser riktigt bra ut, finns att se om du googlar:)

Svar på tråden December bebis 2013