• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Sant, det är nog enda nackdelen... Men jag tror ändå att fördelen med svängbart framhjul väger upp :) jag gillar inte Emmaljunga.. No offence, men tycker de är klumpiga och otympliga. Men säkra är de!

• zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 21:01:46 följande:
    Sant, det är nog enda nackdelen... Men jag tror ändå att fördelen med svängbart framhjul väger upp :) jag gillar inte Emmaljunga.. No offence, men tycker de är klumpiga och otympliga. Men säkra är de!
    Ja, visst är Emmaljunga klumpiga och stora, men då bodde vi i en liten by och hade inte alls samma behov som senare så den funkade ändå fint som första vagn. 

Jag skulle helst vilja ha en vagn med två svängbara framhjul som är rätt stora så att när man låser dem på vintern ändå får ett rätt rejäl vagn för snön. Har kollat lite på Brio Go som har börjat med terränghjul som man kan köpa till och använda under vintern. Funderar dock på hur bra hjulen sitter om man byter de lite då och då.
  • islandpeak

Den har jag oxå kollat på!! Gillar tex bugaboo syskonvagn med den storleken på däck. Dock går kundvagnshjulen bort!

• Buzan

Sitter och kikar lite på vagnar nu! Någon som har erfarenhet av en P&T? Är den tung? Behöver en lättkört syskonvagn då jag promenerar med hunden. Usch va svårt detta är! Helst vill jag nog ha Bugaboos senaste, men den är ju så galet dyr! : P

• ikala

Idag har inte varit en bra dag, illamåendet tar ut det bästa av mig. Kl var 13 innan jag fick i mig nån mat, frukt och mackor är det som funkar bäst... Det får bli att införskaffa sånt där åksjukeband,hoppas att det funkar. Framförallt längtar jag efter att illamåendet ska ge sig...

• babylängtan20
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 15:36:30 följande:
    Babylängtan: Tack!  :)
    Hur är det med pappan, min sambo har inte kunnat ta in detta alls den här gången. Tror inte han kommer kunna göra det förrän vi passerat v 12 vilket känns lite tråkigt. Får vara glad för mig själv tills han vågar tro på att det går vägen. 
    ojdå :S denna var planerad och han är jätteglad och engagerad :) mysigt! förstår dig :/

men blödningen kan vara en genombrottsblödning det fick jag i dec ..

• babylängtan20

skönt man inte är ensam om att kika på barnvagnar och dylikt ;)
    sängen vi tänkt köpa blev en babykorg de är ju så fina så finns den på vår stads hemsideloppis för 150 ynka kronor :D så vi slår till denna månaden redan måste ju vara optimist ;) ne men passar på då de är billigt för det ingick både madrass, volangkjol och stativ plus den var målad i vit :) behöver bara köpa/göra en himmel och sätta dit mobil och fixa påslakansset men de syr jag nog själv ;)

Svar på tråden December bebis 2013