• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Soli82

Någon som har bra koll på light drycker? Är det ok eller inte som gravid?

• MariaOchNiklas

Jag personligen skulle inte dricka eller äta några light grejer. Vi vet ju inte exakt hur det påverkar oss. Så jag låter bli. Men kam äta och dricka det när jag ej är gravid. Det skadar bara mig själv om det skulle visa sig vara skadligt.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Elsapelsa11

Illamåendet har visat sig ordentligt här. I morse mådde jag så illa att jag satt vid toaletten en lång stund. Men ingen kräkning. När jag var gravid med min dotter slapp jag illamående så det är lite nytt. Hoppas det blir ett kortvarigt symptom. 

Angående barnvagn så har vi en brio go sen dottern. Vår dotter kommer vara ca 27 månader om allt går vägen när bebisen tittar ut. Är det ståbräda eller syskonvagn som behövs då? Hon åker inte så jättemycket vagn nu, men jag tänker att när jag är hemma och föräldraledig och ska ha med två barn på diverse äventyr kan det vara skönt att ha vagnmöjlighet även för vår dotter. Hur har ni med flera barn gjort?

LillaLady- vilken oerhört ledsam nyhet. Hoppas det går vägen för er snart! 

• Repan
    Soli82 skrev 2013-04-24 18:33:35 följande:
    Någon som har bra koll på light drycker? Är det ok eller inte som gravid?
    livsmedlesverket nämner inte lightprodukter överhuvudtaget.
  • Crissie

På fredag är det äntligen dags för tidigt vul, längtar. Har haft mkt "mensvärk" i snart två dagar nu och hoppas att det inte betyder att något är fel!

• Äntligengravid

Åh här måste ju jag kika in. Väntar mitt fjärde barn i början på december. Syskonen är 11, 8 och 6 år. Börjar redan få stooor mage.... Nån mer som det syns på ordentligt. Börjar bli lite nervös att jag ska ha räknat fel eller nåt

• mamma till oliver

Äntligen gravid : grattis till fjärde :) jag väntar mitt 3 barn :) är i v 6 och visst min mage syns det också på :) mina barn är 8 och 6 ;)

Svar på tråden December bebis 2013