• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Buzan skrev 2013-06-17 21:50:55 följande:
    Är så himla sugen på sånt jag inte får äta, opastoriserade ostar, lufttorka skinka och salami! Tryffelsalami!! Det blir nog det första jag äter efter förlossningen! ;)

Va kikar ni andra på för vagnar? Jag behöver ju en syskonvagn och donkeyn är ju grym, men DYR, och så vill jag ju ha den minsta vänd mot mig iaf upp till året och den stora vänd framåt vilket jag förstått inte funkar med den, utan är nu mer inne på en city select då man kan ha barnen lite hur som helst! :) någon som har erfarenhet av den? Om den känna väldigt lång, tung, svårkörd m.m?
    Vi är inne på en Brio Go! Kan tyvärr inget om syskonvagn osv :) Vill också kunna ha barnet vänt mot oss ganska länge :)
  • Nania
    Buzan skrev 2013-06-17 21:50:55 följande:
    Är så himla sugen på sånt jag inte får äta, opastoriserade ostar, lufttorka skinka och salami! Tryffelsalami!! Det blir nog det första jag äter efter förlossningen! ;)

Va kikar ni andra på för vagnar? Jag behöver ju en syskonvagn och donkeyn är ju grym, men DYR, och så vill jag ju ha den minsta vänd mot mig iaf upp till året och den stora vänd framåt vilket jag förstått inte funkar med den, utan är nu mer inne på en city select då man kan ha barnen lite hur som helst! :) någon som har erfarenhet av den? Om den känna väldigt lång, tung, svårkörd m.m?
    Varför skulle inte det funka med donkeyn menar du? Jag har sett bilder på både sittdel+sittdel åt olika håll men även liggdel+sittdel.
  • Nania
    Nania skrev 2013-06-17 22:29:36 följande:
    Varför skulle inte det funka med donkeyn menar du? Jag har sett bilder på både sittdel+sittdel åt olika håll men även liggdel+sittdel.
    Kan ju tillägga att det till och med finns bild på det på Bugaboos egen hemsida. Men jag kanske missuppfattar vad det är du menar?
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:29:36 följande:
    Kikade på deras video nu, får anta att det går eftersom man kan vända sittdelen smidigt. :) Bara sett bilder innan på google, letade efter bilden med 2 sittdelar, den ena vänd mot mig och den andra framåt, hittade ingen och trodde då inte att det gick. Men nu blev jag glad, det kanske går! :) 
  • Nania
    Buzan skrev 2013-06-17 22:42:17 följande:
    Kikade på deras video nu, får anta att det går eftersom man kan vända sittdelen smidigt. :) Bara sett bilder innan på google, letade efter bilden med 2 sittdelar, den ena vänd mot mig och den andra framåt, hittade ingen och trodde då inte att det gick. Men nu blev jag glad, det kanske går! :) 
    http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-donkey/duo gå in där och gå under fliken features specs så finns det på andra bilden i vänster kolumn. 
  • Nania
    Buzan skrev 2013-06-17 22:42:17 följande:
    För mig har liksom det varit hela anledningen till att Donkeyn har så bra rykte eftersom man kan ha dem olika. Själv blir det dock en Buffalo då vi bara har ett barn som kommer åka vagn men hade Donkeyn kommit ett år tidigare hade det blivit en sån förra rundan när nr 1 och 2 kom med 2 år och 3 månaders skillnad.
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:46:47 följande:
    För mig har liksom det varit hela anledningen till att Donkeyn har så bra rykte eftersom man kan ha dem olika. Själv blir det dock en Buffalo då vi bara har ett barn som kommer åka vagn men hade Donkeyn kommit ett år tidigare hade det blivit en sån förra rundan när nr 1 och 2 kom med 2 år och 3 månaders skillnad.
    Ja, just därför jag blev så förvånad när jag inte hittade en enda bild på det. haha. Men va bra, tack för hjälpen. Nu ska jag bara lyckas övertala mannen att köpa en så dyr vagn också. :) 
  • Nania
    Buzan skrev 2013-06-17 22:52:26 följande:
    Ja, just därför jag blev så förvånad när jag inte hittade en enda bild på det. haha. Men va bra, tack för hjälpen. Nu ska jag bara lyckas övertala mannen att köpa en så dyr vagn också. :) 
    Om inget annat så har dem ju bra andrahandsvärde. Samt vi kommer beställa från holland och får då buffalo, maxicosi+ bas+ adaptrar till vagnen samt 2 mugghållare för 13500 kr ca enligt det pris jag fick för ett tag sen av babyplus. Bara vagnen går på 11500kr i sverige 
  • novaaaa

Hoppar gärna in här om jag får? :)

28 år gammal och i V13 (12+1)  

Har en väldigt lätt graviditet än så länge då jag knappt känner av något alls, borde väl vara glad över det men kan inte annat än att oroa mig över att det skulle vara något fel.

Tror inte att jag kan vänta tills RUL 24 juli, vill boka ett UL tidigare...

Tänk om liten inte finns där...

Någon annan med lite, knappt märkbara symptom??          

Svar på tråden December bebis 2013