• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • twylla

Vi får 23 månader mellan våra och vi kör nog på en Donkey. Ståbräda känns inte riktigt som ett alternativ mitt i vintern för oss. Men ja, det är mycket pengar. Vi köper nog den från Holland så sparar man några tusen. De verkar ju ha ett hyfsat andrahandsvärde sedan också.

• Buzan
    twylla skrev 2013-06-18 10:00:32 följande:
    Vi får 23 månader mellan våra och vi kör nog på en Donkey. Ståbräda känns inte riktigt som ett alternativ mitt i vintern för oss. Men ja, det är mycket pengar. Vi köper nog den från Holland så sparar man några tusen. De verkar ju ha ett hyfsat andrahandsvärde sedan också.
    Det har du rätt i. Ståbräda och barnvagnspromenader med hund, hur ska det gå? haha
    Någon som vet vad man får betala för en Donkey med liggdel, två sittdelar, varukog, solsufletter m.m om man beställer den från Holland?  
  • IdaJ

Novaaaa: Jag va också jätteorolig ett bra tag, tills min barnmorska sa att det va helt normalt och även min mamma berättade att hon också mådde väldigt bra. Har fortfarande inte sett om den lill* mår bra där inne (har RUL 15 juli) men får hoppas på det ^^

• novaaaa

IdaJ: min mamma mådde också väldigt bra, och det är så skönt att höra fler som har det likadant... Ofta hör man mest om illamående och krämpor... Nästan så att man känner att det är fel att man inte känner så...

Berättade på mitt gamla jobb idag (förskola O dom har tjatat om barn de senaste 2 åren ;)) en av tjejerna där har aldrig mått så bra som hon gjort under sina 2 graviditeter... Sluppit ryggvärk och ont i leder, aldrig mått illa osv...

Så man kanske aka sluta nojja och njuta istället :)

• Buzan

Har nu mailat med en sida i Holland och kan få vagnen inom 3-5 veckor för € 1199,- inklusive fraktkostnad. Shit va taggad jag blev! :)

• IdaJ

Haha precis. Får bara hoppas att det håller i sig. Jag har fått problem med foglossning, men det börjar också bli bättre nu. Får
    hoppas att man kommer må såhär bra hela tiden :)

Ja, sluta nojja och njut av din graviditet istället ^^

• Buzan

Jag går in i vecka 17 idag och mår precis som vanligt, hur bra som helst. Inte ett tecken förutom en större mage och lite fladdrande känslor, samt sammandragningar. :) Jag mår varken illa eller har några andra krämpor. Likaså var det med sonen, så det blir väl en pojke till! ;)

• Minnymilou

Är det någon som har erfarenhet av Bugaboo bee+ och kan säga om den är bra? Vi har ju en stor, klumpig vagn sedan tidigare (superbra i ojämn terräng, men tung), och en liten cityvagn som vi köpte billigt på Blocket och som jag inte är helt nöjd med. Skulle vilja byta ut den mot en bra cityvagn som går att ha både i bekvämt liggläge för nyfödda och bakåtvänd i sittläge för större barn, och då ska ju bugaboo bee+ funka har jag hört. Några andra tips? Vi vill helst köpa lokalt på Blocket, och då blir ju urvalet lite begränsat och man måste titta på flera olika märken.

Funderade faktiskt också ett tag på om vi inte borde skaffa en Donkey i stället, men jag är ju inte världens största och starkaste, så jag är rädd att den skulle bli för tung att hantera för mig. Hellre då ståbräda, och så om storasyster vill vila i vagnen får minstingen flytta över i bärsele i stället. Glad

• Sanktb
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-18 08:55:35 följande:
    Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?

Du tänker helt rätt! Jag hade 22 månader mellan mina barn och hade användningen av en syskonvagn, men den var tung. Jag använde den i ca 1 år sen köpte jag en ståbräda och vi var bara ute innan eller efter det äldre barnet hade sovit på dagen. Då vart jag begränsad efter klockan.
Svar på tråden December bebis 2013