• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:57:56 följande:
    Om inget annat så har dem ju bra andrahandsvärde. Samt vi kommer beställa från holland och får då buffalo, maxicosi+ bas+ adaptrar till vagnen samt 2 mugghållare för 13500 kr ca enligt det pris jag fick för ett tag sen av babyplus. Bara vagnen går på 11500kr i sverige 
    Okej, det låter riktigt bra. Har hört fler som beställt därifrån. Önskar jag inte vore så feg och okunnig. :P Ska nog ta reda på lite mer fakta om att beställa från Holland. Man verkar ju tjäna på det. :)
  • Buzan
    novaaaa skrev 2013-06-17 23:05:52 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får? :)

28 år gammal och i V13 (12+1)  

Har en väldigt lätt graviditet än så länge då jag knappt känner av något alls, borde väl vara glad över det men kan inte annat än att oroa mig över att det skulle vara något fel.

Tror inte att jag kan vänta tills RUL 24 juli, vill boka ett UL tidigare...

Tänk om liten inte finns där...

Någon annan med lite, knappt märkbara symptom??          
    Välkommen och grattis! :) 
  • Nania
    Buzan skrev 2013-06-17 23:08:45 följande:
    Okej, det låter riktigt bra. Har hört fler som beställt därifrån. Önskar jag inte vore så feg och okunnig. :P Ska nog ta reda på lite mer fakta om att beställa från Holland. Man verkar ju tjäna på det. :)
    Vi beställde från holland till 1an med. Då en cam. Dock från ett annat bolag på den tiden. Men alla verkar jättenöjda med babyplus vad jag hört och dem svarade mig supersnabbt när jag mailade osv.
  • IdaJ

Novaaaa: jag kände nästan inte av någon symtom alls förutom att jag va lite tröttare än vanligt. Har nästan mått lite oförskämt bra ^^

• novaaaa

IdaJ skönt att höra :) vet att jag borde njuta istället för att oroa mig, men vissa dagar är svårare än andra :/

• Fröken Ö
    Repan skrev 2013-06-17 22:10:06 följande:
    Vi är inne på en Brio Go! Kan tyvärr inget om syskonvagn osv :) Vill också kunna ha barnet vänt mot oss ganska länge :)
    Vi ska också köpa en Brio, fast en smile=) Prisvärda och bra vagnar! Vill helst inte lägga för mycket pengar på van när det är första barnet, man kommer säkert byta vagn några gånger...
  • MariaOchNiklas

Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • moruri

Vagn, Puh! Orkade inte ge mig in i barnvagnsdjungeln sist heller, så det blev en brio happy då nästan alla mina vänner hade en sån och var nöjda! Riktigt bra gung! Men nu måste det bli en tvillingvagn antar jag då det bara blir 11 månader emellan dom. Blir redan heeeelt snurrig av att titta runt! Så om ni vet någon prisvärd bra tvillingvagn hojta!!!

• Buzan
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-18 08:55:35 följande:
    Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?
    Har samma tankar som du. Kommer ha 22 månader mellan barnen så jag är verkligen kluven. Kanske räcker med en ny ordentligt vagn med ståbräda. Svårt det där. Vet ju inte om den stora kommer sova på dagarna då heller och hur löser man det då om man är ute. Det känns ju lite surt att lägga ner mycket pengar på en syskonvagn som bara kommer användas ett litet tag. :) 
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 23:19:22 följande:
    Vi beställde från holland till 1an med. Då en cam. Dock från ett annat bolag på den tiden. Men alla verkar jättenöjda med babyplus vad jag hört och dem svarade mig supersnabbt när jag mailade osv.
    okej, det låter bra. ska kolla vidare på detta om jag nu bestämmer mig för en Bugaboo. Men herregud, det är ju inga småsummor på den vagnen direkt och samtidigt vill jag ju ha en smidig, liten och ordentlig vagn så jag är såå kluven just nu. :P
Svar på tråden December bebis 2013