• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jag jag

Paranioda jag. får till och från för mig att barnet har dött för det varken syns eller känns att jag är gravid förutom en yttebytte liten bulle, så min vänner min käraste ägodel här hemma nu är en hjärtljudsmaskin jag fått låna av en kompis. bra för mig att ha tills jag börjar känns nått vilket borde ske snart, vecka 17 på måndag med andra barnet.

• MariaOchNiklas

Någon som har erfarenhet av Teknikmagasinets doppler? Funderar på att köpa den. Kostar bara 400 kr.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • sarak

Jag har en doppler från Teknikmagasinet. Jag drömmer ofta mardrömmar om missfall (dom jag haft har varit ganska dramatiska). Förra helgen drömde jag om missfall om och om igen och kunde inte lugna mig när jag vaknade. Så då åkte vi iväg och köpte en på Teknikmagasinet. Vi hittade hjärtljuden direkt, vet inte om vi bara hade tur. Har inte använt den sen dess och kommer inte att göra det heller om jag inte får samma panikkänskor igen. Kommer ju få göra en del extra ultraljud och är lite rädd för eventuella skador av UL och doppler som man inte vet om.

På torsdag är det dags för RUL! Can't wait!! Jag hoppas att vi får reda på könet. Egentligen vill jag inte det, men efter att ha börjat titta på bebisgrejer har jag konstaterat att det finns väldigt lite fina unisex-kläder. Vet man däremot könet finns det hur mycket som helst! Och min sambo vill absolut veta, så vi hoppas på det. Annars ska vi göra ett extra ultraljud i vecka 24 och då borde man väl definitivt kunna se?

Apropå att köpa grejer, jag blir hur stressad som helst av allt som finns. Jag är en sån som verkligen ogillar att shoppa. Jag kommer behöva massvis med hjälp av Er med vad son är absolut nödvändigt och vad som är totalt bortkastat att lägga pengarna på. Så har jag hittat den snyggaste barnvagnen, Emmaljunga mondial duo combi, Espresso Leatherette. Ska åka och provköra någon dag, men det kanske finns någon här som har synpunkter om den?

• MissKaos

Jag tycker inte manvehöver så mkt om man inte vill. Med sonen gjorde jag en lista och ålkte till ullared. Spjälsäng m ett par omgångar lakan och plastad frotté vagn bärsjal lite kläder vi gade en babysitter son liknar en gunga den var bra. Ambingsbhar varma inlägg och kanske ngn amningströjja. Blöjor. Barnolja tvättlappar (ej dom fär fuktiga många barn fpr utslag sv kemikalierna) en tub inotyol skötbord och badbalja. Resten kan du köpa efterhand jag tyckte det var skönt att ha köpt hem allt så slapp jag sedan. Jo! Bindor till avslagen köp ingen billig skit dom fastnar i stygnen om du blir broderad. Alldays el libress är bra. Microlax bajsa är inte så kul efter fl..

sarak skrev 2013-06-23 09:30:12 följande:
    Jag har en doppler från Teknikmagasinet. Jag drömmer ofta mardrömmar om missfall (dom jag haft har varit ganska dramatiska). Förra helgen drömde jag om missfall om och om igen och kunde inte lugna mig när jag vaknade. Så då åkte vi iväg och köpte en på Teknikmagasinet. Vi hittade hjärtljuden direkt, vet inte om vi bara hade tur. Har inte använt den sen dess och kommer inte att göra det heller om jag inte får samma panikkänskor igen. Kommer ju få göra en del extra ultraljud och är lite rädd för eventuella skador av UL och doppler som man inte vet om.

På torsdag är det dags för RUL! Can't wait!! Jag hoppas att vi får reda på könet. Egentligen vill jag inte det, men efter att ha börjat titta på bebisgrejer har jag konstaterat att det finns väldigt lite fina unisex-kläder. Vet man däremot könet finns det hur mycket som helst! Och min sambo vill absolut veta, så vi hoppas på det. Annars ska vi göra ett extra ultraljud i vecka 24 och då borde man väl definitivt kunna se?

Apropå att köpa grejer, jag blir hur stressad som helst av allt som finns. Jag är en sån som verkligen ogillar att shoppa. Jag kommer behöva massvis med hjälp av Er med vad son är absolut nödvändigt och vad som är totalt bortkastat att lägga pengarna på. Så har jag hittat den snyggaste barnvagnen, Emmaljunga mondial duo combi, Espresso Leatherette. Ska åka och provköra någon dag, men det kanske finns någon här som har synpunkter om den?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen

Jag har också en doppler från teknikmagasinet! Funkar bra men måste ha på högsta volym för att höra men det kan ju bero på hyr bebisen ligger. Jag är nöjd och mycket lugnare!

• Plopps80

På svensk mark igen. Har inte kommit något mer ljusrött sedan förra lördagen. När jag hade solat och hoppade i den svala poolen kände jag fladder vet inte om bebisen kan känna skilnad på värme och kyla så. I förrgår tyckte jag mig känna tydliga buffar men blir alltid så tveksam om jag inbillat mig efteråt. Längtar till rul nu så man vet att det finns något där. Ni som inte känner i v 17 är det första eller andra barnet? Verkar ju som om alla omföderskor känner sparkar tidigt.

• Stinakri83

Plopps80 jag har känt lite fladder dom sista dagarna. Och jag väntar mitt 4:e barn min först kände jag i v19 tvåan 18 och trean v 19 och nu känner jag lite i v 16 så jag tror det är väldigt olika.. :))

• MariaOchNiklas
    sarak skrev 2013-06-23 09:30:12 följande:
    Jag har en doppler från Teknikmagasinet. Jag drömmer ofta mardrömmar om missfall (dom jag haft har varit ganska dramatiska). Förra helgen drömde jag om missfall om och om igen och kunde inte lugna mig när jag vaknade. Så då åkte vi iväg och köpte en på Teknikmagasinet. Vi hittade hjärtljuden direkt, vet inte om vi bara hade tur. Har inte använt den sen dess och kommer inte att göra det heller om jag inte får samma panikkänskor igen. Kommer ju få göra en del extra ultraljud och är lite rädd för eventuella skador av UL och doppler som man inte vet om. På torsdag är det dags för RUL! Can't wait!! Jag hoppas att vi får reda på könet. Egentligen vill jag inte det, men efter att ha börjat titta på bebisgrejer har jag konstaterat att det finns väldigt lite fina unisex-kläder. Vet man däremot könet finns det hur mycket som helst! Och min sambo vill absolut veta, så vi hoppas på det. Annars ska vi göra ett extra ultraljud i vecka 24 och då borde man väl definitivt kunna se? Apropå att köpa grejer, jag blir hur stressad som helst av allt som finns. Jag är en sån som verkligen ogillar att shoppa. Jag kommer behöva massvis med hjälp av Er med vad son är absolut nödvändigt och vad som är totalt bortkastat att lägga pengarna på. Så har jag hittat den snyggaste barnvagnen, Emmaljunga mondial duo combi, Espresso Leatherette. Ska åka och provköra någon dag, men det kanske finns någon här som har synpunkter om den?

Har köpt en nu och vi hittade hjärtat på en gång vi med. Riktigt skönt. Känner mig oxå lugn nu. Tack för dit smabba svar
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    Stinakri83 skrev 2013-06-23 13:05:03 följande:
    Plopps80 jag har känt lite fladder dom sista dagarna. Och jag väntar mitt 4:e barn min först kände jag i v19 tvåan 18 och trean v 19 och nu känner jag lite i v 16 så jag tror det är väldigt olika.. :))

Skönt att höra att det kan variera. Vet inte om jag har moderkakan i framvägg denna gången också vilket jag hade med dottern. Då känner man ju i regel senare. Vissa kvällar känner jag tydligt men känner inte varje dag och då tror jag att det är inbillning.
  • Irlais

Jag investerande också i dopplern från teknikmagasinet idag. Gick snabbt att hitta lilla hjärtat, verkligen en lättnad att veta att bebisen lever. Har börjat känna bebisen sen ett par dagar tillbaka också tycker jag, kanske inte är inbillning ändå :)

Svar på tråden December bebis 2013