Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Carmelina: ja, jag vet, men igår hanns det inte med någon motion :(

• Fru Mamma

Grymt bra jobbat, tjejer!

Och vårfräsch, jag måste hålla med carmelina faktiskt: du misslyckas inte förrän du ger upp, så ge inte upp! Och släng chokladen! :D

Idag har jag vägt mig, och det var VÄLDIGT positivt att ställa sig på vågen och se att jag faktiskt gått ner i vikt, trots (i det närmaste) noll motion, och det faktum att jag sket i att tänka på vad jag åt och drack på restaurangen i lördags, men även hela dagen igår (makens kalas). Vågen visade -2,2 och då ska jag ändå ha mens nu i dagarna (och då brukar jag samla en hel del vätska och gå upp iallafall 2-3 kilo).

Så jag är SKITSTOLT och väldigt pepp på att fortsätta!!

Denna veckan kommer tyvärr inte bli bättre än förra veckan, eftersom samma kattalleriska gäng kommer för att fira dotras ettårsdag på lördag förmiddag (hon fyller på torsdag), men jag kommer att fortsätta äta nyttigt fram tills dess, och efter det. Ska även försöka hinna med lite långpromenader på mornarna, det borde inte vara såååå svårt med tanke på att jag lämnar grabben på skolan vid 8.

Kom igen nu tjejer!

• Fru Mamma

En himmelsk drog: med tanke på att jag "flippade ut" sent igår kväll och åt både kakor, tårta, chips och drack ett par glas vin (utöver det jag åt på själva kalaset) så till den grad att jag när det var dags att äta frukost imorse fortfarande var proppmätt så vart jag uppriktigt chockerad när jag ställde mig på vågen imorse, så jag var "tvungen" att ställa mig på vågen flera gånger bara för att kolla om det kunde vara så att den visade fel de första 15 gångerna, haha.

Nu en fråga till er kloka tjejer här i tråden...

Idag orkade jag som sagt var inte äta frukost eftersom jag var proppmätt, och till lunch åt jag en tallrik wokgrönsaker, så jag har inte fått i mig hälften av de kalorierna jag hittills skulle få i mig under dagen (har bara fått i mig 112 av 1338 kalorier, brukar försöka spara så att jag har runt 500 kalorier att "äta upp" vid middagen, men nu har jag alltså hela 1226 kalorier kvar att äta under dagen...) Borde jag försöka ta igen det vid middagen, eller borde jag tänka på det som att "gjort är gjort, ät bättre imorgon"? Det är ju inte bra att äta för lite heller, men å andra sidan så åt jag så mycket igår att det kanske inte är någon fara om jag låter magen vila lite idag? Eller var tror ni?

• Fru Mamma

Vårfräsch: du får gärna berätta lite mer om periodisk fasta om du har lust :)

• Fru Mamma

Vad kul att det åter igen droppat in lite nya människor här! :)
    Och grattis till alla vara vågar visat minus!

Jag var faktiskt ute och gick läääänge idag, dotra är inte direkt intresserad av att åka vagn sen hon lärde sig gå, men jag gick i hastigt tempo den kvarten damen behagade att sova, och dom gångerna hon behövde sitta i vagnen och vila benen. Allt som allt tog promenaden 2,5 timmar.

Maten har jag också skött ganska bra, men idag var jag lite dum och la in promenaden under tiden jag åt middag, så att jag skulle kunna äta lite till utan att "må dåligt" :P (brukar vänta med att lägga in träning tills efter jag ätit färdigt alla mål för dagen, så att jag ser exakt hur mycket jag eventuellt överskridit :P)...

• Fru Mamma

Vårfräsch: varannan-dagsmetoden kanske skulle funka... Hmm... Annars är jag JÄTTTEDUKTIG på att hoppa över både frukost och lunch, äta relativt vettiga portioner till middag men sen spårar det ur på kvällarna (det är till stor del det som gett mig mina små volanger vid byxlinningen och på ryggen, och även mina fina celluliter på låren ;) ) nä, jag tror att jag kämpar på och försöker äta så regelbundet som möjligt (jag har ju faktiskt börjat vänja mig vid att äta tre mål mat om dagen nu), eftersom det ger lite bättre resultat än det andra ;)

• Fru Mamma

Jahaja... Bara så att ni vet så kommer jag inte kunna lämna några uppdateringar kring vikten på ett bra tag... Min man har "kommit på mig" med att väga mig typ 5 gånger sen han kom hem vid 17.00, och det är tydligen inte hälsosamt, så han gömde vågen när jag var iväg till affären... Jag ska få tillbaka den om en månad för att väga mig, sen ryker den igen... Hurmf!

Jag har skött maten okej idag, bortsett från att jag tog ett par kakor och en muffins när det var fika på babysången idag, men jag håller mig inom kalorigränsen idag också...

mina promenader går segt... Men ett par småpromenader har det blivit idag iallafall.

Och jag är så sugen på choklad, så jag tror jag dör när som helst..

Carmelina: håll ut, det blir säkert bättre snart! Hur tränar du?

En himmelsk drog: bra att du gick ut även om det kändes segt! Hoppas att du inte blir alltför dålig i örat...!

Thotis90: välkommen! Och lycka till!

Hjärtemamma: det enda tipset jag har är dessvärre att inte ha sånt hemma :( men det funkar ju inte riktigt alla gånger!

• Fru Mamma

Butter: min man har hotat med att gömma vågen många gånger, på grund av att jag har perioder där jag seriöst inte äter på hela dagarna, tränar som en idiot och väger mig 3-4 gånger i timmen för att se hur mycket jag kan gå ner i vikt på en timme/en kvart/hur lång tid det tagit... Men detta är första gången han faktiskt gömt den, och jag vågar inte leta efter den, för då skulle det vara ett erkännande om att jag faktiskt har problem med det... Men det känns orättvist, för nu väger jag mig "för skojs skull" trots att jag äter det jag ska äta, men jag förstår varför han gjorde det ändå... Jag har haft problem med mat, på olika sätt, sen jag var 11, periodvis äter jag ingenting och går ner hur mycket som helst under så kort tid som möjligt och sedan övergår det till att jag äter nonstop från att jag går upp, tills jag går och lägger mig, det är väldigt sällan som jag lyckas hålla det på en normal nivå, och även om jag är överviktig, så FINNS ju risken för anorexi med tanke på att det "rätta" tänket finns konstant närvarande, och med tanke på att jag varit väldigt nära flera gånger förut (tack och lov har jag alltid lyckats stoppa i tid, och tvingat mig själv att inse att det inte varit hälsosamt och att jag måste ta mig ur det och därmed tvingat mig själv att tugga och svälja trots att det vart jobbigt och ångestframkallande)... Men ändå... Jag tycker att jag borde fått behålla vågen :(

• Fru Mamma

Butter: ja, det är ju så jag gör denna gången, äter bra och rör på mig, och väger mig för skojs skull bara :P men det är ju svårt för honom att veta om det ligger på en "sund" nivå (sååå sunt är det ju egentligen inte att väga sig så ofta, men själva matintaget ÄR sunt just nu) i och med att han inte är hemma dagtid och därför inte ser att jag faktiskt äter (äter inte överdrivet mycket till middag, utan äter upp de kalorier som blivit "över" under dagen, typ), men ja, det är bra att han har koll på mig, och det är som han säger "tänk om du gått ner typ 8-9 kilo på en månad, blir inte det mer upplyftande än om du gått upp ett halvkilo på en timme?"... Vilken lycka om jag börjar fokusera på det jag faktiskt åstadkommer istället för att fokusera på att jag väger 1-2 kilo mer på kvällen än vad jag gjorde på morgonen!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor