Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hjärtemamma: kämpa på med crosstrainern! :) har dock ingen aning om varför det blir så med hungern, men jag lider av samma problem och jag HOPPAS att det är för att magen håller på att vänja sig..

• Fru Mamma

Lije: det är ju superbra att du cyklar till jobbet iallafall, det är den lilla vardagsmotionen som gör stor skillnad, sen kan du ju faktiskt försöka klämma in lite träning på helgerna! :)

• Fru Mamma

Min promenad blev drygt 8 kilometer, och jag funderar på att ta samma runda när jag hämtat sonen efter skolan, men som minst kommer jag gå drygt 4 kilometer till under dagen, men jag ska försöka hinna med att veckostäda idag också ju, så vi får se om jag tar en extrarunda sen eller inte...

• Fru Mamma

Spökplumpen: underbart ju! Det är ju egentligen inte siffrorna på vågen man ska gå efter, utan det är ju faktiskt hur kroppen mår som man ska lyssna på, grattis! :D

• Fru Mamma

Så, nu har jag gått ytterligare 13 km, så totalt har jag promenixat 2,1 mil idag... Och det känns i fötterna, kan jag lova... NU ska jag ta mig ett glas citronvatten, och sen ska jag slänga mig på soffan tills det är dags att fixa käk!

• Fru Mamma

Hjärtemamma: haha, ja, det låter helt okej faktiskt :P detta är första gången jag faktiskt har tränat sen jag drog igång hela det här projektet :P

• Fru Mamma

Wohoooo! Jag har varken överskridit kolhydrats-, fett- eller proteinstaplarna idag! Det är FÖRSTA gången! Men som vanligt så kommer jag inte upp i rätt antal kalorier :( jaja... Jag får väl helt enkelt nöja mig med vetskapen om att jag inte överskrider kalorigränsen iallafall...

• Fru Mamma

Hjärtemamma, bra att vågen är gömd nu, man blir lite smått psyksjuk av att gå ner i vikt ;)... Det kanske kan vara så som spökplumpen skrev, att musklerna binder vätska när man har träningsvärk (och herregud, så som du tränar så kan du omöjligt vara fri från träningsvärk!)?

• Fru Mamma

Lilla puh: det var första gången på flera månader som jag tog en riktig motionsrunda, så det var välbehövligt att kolla hur långt jag orkade :P hade orkat mer om jag hade försökt, men hade sån värk i mina leder igår, så det fick räcka så :) ajaj! Nageltrång låter inte speciellt trevligt, krya på dig (eller hur man nu säger) :)

• Fru Mamma

Engångföralla: frukost är jag jäkligt dålig på... Lunch äter jag resterna från gårdagen och middag äter jag barnvänlig mat (korv, köttbullar, pannkaka, köttfärssås och såvidare)... Mellanmål brukar bli kaffe med mjölk för min del..

Idag var jag SUPERDUKTIG med både mat och motion, sen var det 30-årsfest... Hahaha... Och baserat på mitt väldigt lulliga tillstånd så kan jag säga som såhär (utan att ha knappat in varesig mat eller dryck i shapeup-appen): jag har överskridit varenda fett- kolhydrat- protein OCH kaloristapel. Med råge. Herregud vilken ångest jag kommer ha för det imorgon....!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor