VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Hjärtemamma: men hjälp, vilken otur du har jämt! Jag är inte ett dugg avundsjuk, din olyckskorp ;) håller tummarna för att du blir frisk snart, och slipper mer sån skit!
Hjärtemamma: men hjälp, vilken otur du har jämt! Jag är inte ett dugg avundsjuk, din olyckskorp ;) håller tummarna för att du blir frisk snart, och slipper mer sån skit!
Hjärtemamma: ojdå!
Spökplumpen: bra att du kämpar på, iallafall! Det vänder nog snart, ska du se!
Hittills (alltså fram till i måndags när jag vägde mig helt i onödan och heeeelt insåg att jag inte kan äta utan att räkna kalorier om jag inte vill "rasa" upp i vikt) har jag gått ner 8,3 kilo, så ca 1 kilo i veckan :) visserligen inte lika mycket som jag hade hoppats på, men ändå ett väldigt bra resultat! Men jag kommer (som ni alla vet) hänga mig kvar här, som en liten igel, tills jag nått min målvikt.
Carmelina: Det är bra jobbat! Och bra med ett sådant mål! :)
Spökplumpen: du skrev aldrig startvikt, bara att du skulle bli en "klockren hm 38:a" och att du hade 38, men 40 när det gällde toppar :P och att du hade som mål att komma i en speciell jacka :P
En himmelsk drog: men herregud! 3 kilo/månad är inte "bättre än inget", det är SKITBRA! Ja, du måste sluta vara så negativ! Du är superduktig ju! :D sluta racka ner på dig själv innan din kropp får nog av dina "översittarfasoner" och istället tar tillvara på det du stoppar i den, bara av ren jävulskap ;)
Evenlinas syster: bra jobbat!
Engångföralla: det känns säkert som att det går sakta men har man inte så mycket övervikt så är det i regel ett helvete att gå ner. Bra jobbat, och fortsätt kämpa! :)
Visstja... Glömde skriva resultatet igår :P jag hade nog en massa vätska i kroppen i måndags när jag vägde 80,5, för igår morse när jag vägde mig så hade jag gått ner 3,4 kilo, vilket ger en total viktnedgång på 11,7 kilo. Och nu väger jag alltså 77,1 kilo (eller ja.. Igår morse Dådå).
Carmelina: ja, jag är stolt över mig själv! Men det stör mig att jag inte kommer under 77 någon jäkla gång! Grrr! Mitt mål var att väga 63 kilo den sista augusti, bara det att det är ganska kört, känns det som!
En himmelsk drog: tack för modet du visar och förtroendet du ger oss genom att berätta i tråden, det är verkligen starkt av dig! Du kommer att ta dig igenom detta hur lätt som helst, men du måste göra dig av med tabletterna som du gömt, annars kommer det bara vara att du börjar smyga för din sambo om det (ännu mer) och jag tvivlar på att DU egentligen tycker att det är värt att riskera ert förhållande för det här, även om din "sjuka" sida kommer försöka övertala dig att du faktiskt tycker det.
Din sambo verkar, för övrigt, helt underbar som uppmärksammar det här i ett relativt tidigt skede och som kämpar med dig för att du ska må bättre och ta dig igenom detta :)
Hej hörrni! Hur går det? Det har vart väääldans tyst i tråden det sista...
Jag har inte "vågat" väga mig sen den 15/6, på grund av att jag fuskat EXTREMT mycket med maten (herregud...vad gott!) MEN! Idag tog jag mig i kragen, jag hade en lång diskussion med mig själv innan om att jag måste, och så ställde jag mig på vågen, som visade 75.0 :D så jag har gått ner 2.1 kilo sen 15:e, 13,8 kilo från 1/4 och 23.8 kilo sen jag var allra störst. Och gått från byxstorlek 46-48 till 40 :) än så länge :P
En himmelsk drog: det måste vart skittufft för dig att slänga tabletterna, men du är stark som vågade ta det steget. Du ska dessutom vara jättestolt över din viktnedgång. Jo, det känns sjukt skönt att kunna klämma ner sig i mindre kläder... Dessvärre har ju mina jävla pattar bestämt sig för att fly fältet, så jag har gått från 85C till 80A och det känns mindre bra än storleksskillnaden i byxorna ;)
Ojojoj. Denna veckan har vart FRUKTANSVÄRD! Jag har haft noll motivation... Det började redan förra söndagen med att jag höll på att svimma TRE gånger på samma dag, så i måndags efter ännu en sådan attack kände jag att "näe, jag måste ÄTA mer än vad jag gör just nu, annars kommer allt att gå åt helvete" (hade inte lyckats pilla i mig mer än 400 kalorier om dagen i typ en veckas tid, ibland låg jag till och med på minus), så då såg jag till att äta mer men ändå bra mat i måndags och i tisdags, sen på onsdagen (hade fortfarande sådana här svimningsattacker, men mycket mildare än söndagens), så åt jag lika bra som måndagen och tisdagen, PLUS att jag fick något jäkla ryck och köpte choklad, smällde i mig en liter glass och en halv förpackning ica-drömmar (en sådan där stoooor förpackning, ni vet), i torsdags hade jag INGA svimningsattacker what so ever, sköööönt "nämen, vi ska fira min bror imorgon och på lördag, jag kan inte ha en massa svimningsattacker då, liksom, hallå..." Okej, så jag fortsatte på torsdagen, fredagen och lördagen, sen skulle mamma och hennes man komma hit igår och dom bjöd på mjukglass nere på stan, och sen skulle vi grilla och fika och Gud vet allt och det har blivit säkert 2-3 LITER läsk i helgen också, bara för att vi ätit på restaurang två av tre dagar... Det hela slutade med att jag gått upp från 74,8 till 78,1 (igår kväll, efter all mat och så, så det stämmer kanske inte helt, men iallafall!!!!) vågar fan inte ställa mig på vågen på minst en vecka... Hahaha! Det känns förbannat skönt att det är slut nu iallafall, att få "börja om" nu när motivationen sakta kommit tillbaka. Hur går det för er?
mikispikis90: lycka till!
Vad duktiga ni är allihop! Själv spenderade jag semestertiderna med att gå upp från 73,9 till 78,0. Det känns mindre bra, meeeen nu har jag återgått till jobbet och börjat trava mig neråt igen, ligger för närvarande på 76,2 och jag ska försöka hålla mig i skinnet trots att jag just nu är genomförkyld och dagdrömmer om att moffa i mig choklad till frukost, lunch, middag och mellis, medan jag praktiskt taget känner mig spyfärdig bara av att tänka tanken "vad ska vi äta till middag ikväll?" :P vi får se hur det går. Jag ska kämpa på med kaloriräknandet och skinnhållandet "så gott jag orkar" nu tills förkylningen lagt sig, sen JÄVLAR finns det INGA ursäkter!
Min förkylning håller sig kvar med stadigt grepp :( längtar tills jag är frisk så att jag orkar tänka på matintaget igen. Vill se resultat på vågen ju :P
Hjärtemamma: man kan ju köra hemmaträning på kvällarna när barnen somnat och spara gymmet till helgen? (Bara antog att det är gymträning du kör med :P)