Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag har haft ett par jobbiga dagar sen sista vägningstillfället, men nu börjar jag känna mig väldigt positivt inställd till att ställa mig på vågen på måndag, kanske mest för att jag vet att vi bara ska vara hemma i helgen och att jag därför kommer ha lättare att stå emot frestelserna som lurar överallt. Det har gått sisådär med maten denna veckan faktiskt.. Jag har jättesvårt för att komma upp till rätt summa kalorier och därför känt mig väldigt trött, gnällig och allmänt negativ redan runt tidig eftermiddag, men igår lyckades jag faktiskt komma upp i rätt summa, så idag har vart lite roligare och jag känner inte alls samma gnällighet. Jag köpte sådant där grovt rågbröd idag också, som jag hade tänkt äta till middag ikväll när dom andra äter ugnspannkaka... idag kommer jag tyvärr inte komma ens i närheten av att äta alla kalorier jag ska ha i mig, jag har 1243 kalorier kvar att äta (jag HAR ätit bra, men jag var tvungen att springa lite ärenden, så shape up-appen påstår att jag har förbränt alla kalorier utom 33) och så måste jag ut och gå en runda sen, för jag har lovat en väninna att komma och hälsa på en stund ikväll, och det är iallafall 2-3 km tur och retur, men jag får gå sakta så bränner jag inte lika mycket ;)

• Fru Mamma

Lije: jag håller tummarna för dig!
    I vanliga fall så äter jag alldeles för mycket, men när jag räknar kalorier och verkligen tänker på vad jag äter så kommer jag liksom inte upp i rätt antal... Ska äta 1276 (av någon konstig anledning får jag typ 5 kalorier mindre varje vecka), och denna veckan har jag som mest kommit upp till strax över 900 (fast i tisdags lär jag ha överskridit det, men brydde mig inte om att vara kalorifascist på kvällen när vi firade vår bröllopsdag med vin, ost, kex, dessert OCH fika :P) idag har jag ätit drygt 500 kalorier och jag väljer alltid det alternativet i listan som innehåller mest kalorier om jag inte är helt hundra på märke och fetthalt och såvidare... Jag har VÄLDIGT svårt att äta regelbundet, men under de här veckorna så har jag vart duktig och ätit frukost, lunch och middag (innan jag började "banta" så drack jag kaffe till frukost, kaffe till lunch och sen åt jag från middagstid tills jag gick och la mig, i stort sett...), så jag kan faktiskt inte klämma in några mellanmål än, i och med att jag är proppmätt från frukost till frukost, typ... Men det märks på humöret att jag inte får i mig tillräckligt...

• Fru Mamma

Lije: men "på den tiden" så åt jag ju praktiskt taget konstant från middagen (runt 18-19) tills jag gick och la mig (runt 00-01), så då täckte jag ändå kaloribehovet gott och väl :P ja, nötter kanske jag skulle köpa hem... Det är ju bara det att det är så satans gott, så det är sällan jag kan nöja mig med en näve :P

• Fru Mamma

Helahelena: morgonpromenader är så härligt om man är på humör för det :) kan du inte gå en något längre promenad på mornarna då?

• Fru Mamma

En himmelsk drog: härligt att ha dig tillbaka, och att du mår bättre! Det kan inte ha varit en vanlig maginfluensa väl? Och det är HELT okej att fuska då och då, faktiskt!

• Fru Mamma

Åh jäklar vad gott jag ätit idag, och så jäkla mycket jag rört mig! Grabben hade en aktivitet på skolan idag, och så sålde någon högre klass fika för att kunna bekosta klassresa, och så köpte vi varsin fika och vilka MÄNGDER dom la upp på faten, fick tre småkakor, en sockerkaksbit och en kladdkakebit och efter det var vi "tvungna" att gå ner på stan och köpa varsin glass, jag tog en liten skitglass och tänkte att den knappt kunde innehålla några kalorier över huvud taget... Jo Tjena... Över 300 kalorier...! :O

Meeeen, å andra sidan har jag gått långt och spelat fotboll med grabben och klättrat runt på lekplatsen, så jag jag bränt ca 1070 kalorier, det vill säga ca 270 kalorier mer än vad jag stoppat i mig (frukost, lunch, fika och glass)...

• Fru Mamma

Jahaja, nu har jag ätit frukost, lunch, middag, fika och glass under dagen... Och jag är uppe i 40 kalorier av 1276... Vad ska jag göra för att få i mig övriga 1236 kalorierna då?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor