VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Jag har haft ett par jobbiga dagar sen sista vägningstillfället, men nu börjar jag känna mig väldigt positivt inställd till att ställa mig på vågen på måndag, kanske mest för att jag vet att vi bara ska vara hemma i helgen och att jag därför kommer ha lättare att stå emot frestelserna som lurar överallt. Det har gått sisådär med maten denna veckan faktiskt.. Jag har jättesvårt för att komma upp till rätt summa kalorier och därför känt mig väldigt trött, gnällig och allmänt negativ redan runt tidig eftermiddag, men igår lyckades jag faktiskt komma upp i rätt summa, så idag har vart lite roligare och jag känner inte alls samma gnällighet. Jag köpte sådant där grovt rågbröd idag också, som jag hade tänkt äta till middag ikväll när dom andra äter ugnspannkaka... idag kommer jag tyvärr inte komma ens i närheten av att äta alla kalorier jag ska ha i mig, jag har 1243 kalorier kvar att äta (jag HAR ätit bra, men jag var tvungen att springa lite ärenden, så shape up-appen påstår att jag har förbränt alla kalorier utom 33) och så måste jag ut och gå en runda sen, för jag har lovat en väninna att komma och hälsa på en stund ikväll, och det är iallafall 2-3 km tur och retur, men jag får gå sakta så bränner jag inte lika mycket ;)