• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)

Va roligt att du har hittat hit Välkommen!

Vill verkligen att Alla känner sig Välkomna

Du har diagnosen, haft det länge?   

• Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-03-28 18:07:07 följande:
    Jag fick den för ungefär tre år sen, trots att läkarna misstänkt det länge men ingen gjort någon utredning. Så nu har jag gått ca ett år i DBT.

Jag fick också diagnosen för 3år sedan, jag har gått DBT i grupp, men nu går jag MBT grupp och individual 18mån.

Tycker ni att DBT hjälper? 
  • Anonym (TS)
    beautifulsecret skrev 2013-03-28 18:12:07 följande:
    Vad kul att en sån tråd har startats. Kände att jag behövde det just nu. Har också borderline och några "smådiagnoser". Går i DBT
    Jag har även Bipolär Affektiv och Social Fobi.
  • Anonym (TS)
    beautifulsecret skrev 2013-03-28 18:36:37 följande:

Jag tycker verkligen att DBT hjälper! Undrar lite vad MBT är för något?

Vill också våga visa mitt rätta nick ju! Men är för feeeeeg

MBT (Mentaliseringsbaserad terapi) bygger mycket på detta med relationer och känslor    
  • Anonym (TS)

Är ni som jag sjukskrivna eller vad gör ni på dagarna?

Singlar, barn?

Jag är sjukskriven sen 3år tillbaka, gift och 3 barn.    

• Anonym (TS)
    Anonym (bordis) skrev 2013-03-28 19:45:12 följande:
    Fick diagnosen för drygt 1år sen och har gått i mbt terapi drygt 1 år. Hur tycker ni som går i mbt att det fungerar för er? Personligen är jag urless på denna diagnos som har förstört så oerhört mkt för mig!
    Välkommen till tråden!

Jag går ju också i Mbt, och precis som du URLESS på att må såhär.

Jag tycker att mbt funkar ganska bra.     
  • Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-03-29 18:05:05 följande:
    Hade du inte enskild i DBT? Det ingår ju i behandlingen, bara grupp är ju lönlöst. 

Jag har gått i ett år och märker en stor skillnad. När jag började åt jag sju eller ni sorters medicin (kommer inte riktigt ihåg) och nu äter jag tre stycken.

Jag har haft många år med ätstörningar men är nu helt "fri". Däremot är det ju fortfarande dagligen en kamp för att inte halka tillbaka i gamla vanor. Som tur är har jag ju två barn på heltid som är den bästa motivationen i världen till att kämpa och må bra. 

Sjukskriven med försörjningsstöd. Har två barn på heltid och en som bor hos sin pappa och kommer hit när han känner för det. Han är så stor så han tröttnade på att hatta fram och tillbaka. Är lyckligt singel och tänker vara det resten av livet haha. 

Nej jag gick aldrig individuell terapi i dbt, vet inte varför de aldrig erbjöd mig det.
  • Anonym (TS)
    mamita64 skrev 2013-03-29 18:10:19 följande:
    Hejsan, jag är mamma till en flicka med borderline
    Hon har gått i DBT,sen gjorde hon ett uppehåll och det märktes, kan jag säga. Nu går hon i individualterapi och det är så skönt
    Välkommen till tråden!

Skönt att det har hjälpt henne  
  • Anonym (TS)
    Förhuden skrev 2013-03-29 18:05:42 följande:
    Det finns värre än borderline!

Klart att det finns värre diagnoser! Men jag hade gladerligen sluppit min. Och det är den verkligheten jag lever i och den är ganska mörk ofta.
Svar på tråden Borderline