Anonym (Fd anonym IPS) skrev 2013-05-27 19:54:22 följande:
Det har du verkligen rätt och oj vad min sambo är duktig på att trycka på fel knapp.... Fast det är ju lite synd om honom då jag har ungefär 100 knappar varav 98 är modellen "Har du dödslängtan? Tryck här" Men han har svårt sätt förstå varför jag gör som jag gör, och mina problem ligger till största på det affektiva planet plus att min mentaliseringsförmåga är helt uppfuckad. Men Stefan, varför vill inte din sambo söka hjälp? Vill hon inte bli av med demonerna??
Fast jag tror att min sambo tycker likadant om mig. Allt jag gör irriterar henne, men jag försöker ju bara behaga henne och vara henne till lags. Men det tror hon inte alltid på, utan ibland tror hon jag medvetet "jävlas".
Haha, dödslängtan var rätt ord..
Affektiva planet? Jag får erkänna att jag inte är helt med, men får Googla. Nyttigt för mig att läsa lite (igen)..
Min sambo vägrar för hon påstår att de inte kan göra något åt det. Att medicinering är farligt, eller att det är för dyrt.. Det går ett par hundra förklaringar varje gång det kommer på tal. Hon kan ha erfarenheter sedan tonåren där hon blev omhändertagen av psyk och inte fick något bra bemötande - kan vara det som spelar in.
Imponerad av hur långt du kommit, förstår att det är svårt!