Inlägg från: princesspeach |Visa alla inlägg
  • princesspeach

Första barnet, November-13

Annvy jag håller tummarna för att allt är okej för er! 

Fjonkis: Välkommen! :) Åh vad skönt det måste kännas att kunna känna sig någorlunda "normal" iallafall  ;)  

• princesspeach

Fjonkis: Samma här, hade missfall två dagar efter beräknad mensdag, så hade jag bara aldrig vart inne i en fertilitetsutredning där vi vetat exakt när vi skulle ta stickan utan väntat två dagar till så hade vi sluppit all sorg.. 
    Åh va skönt med den magkänslan! :)
    Trevligt att byta miljö lite också, håller tummarna att tabletterna fortsätter fungera för dig :)

Jag mår helt okej, tror jag.. Trött som attan och vill sova mest hela tiden men annars är det inga problem.. Bröstsmärtan har börjat avta.. Men jag vågar inte ens tänka på att det kan vara ett dåligt tecken.. ;) 

• princesspeach
    Fjonkis skrev 2013-04-15 15:51:31 följande:
    Jag hade mitt missfall samma dag jag skulle haft mens. Det var vårat första försök och jag var så galet nyfiken så jag testade mig ett par dagar innan.
    Missfallet var nästan väntat för jag testade mig varje dag och strecket blev bara svagare och svagare.
    Jag tänker som så att om det nu skulle bli tvunget att bli missfall så är det lika bra att det blev så tidigt som det blev. Skulle det hända senare skulle jag bli förkrossad.

Månaden efter ville jag att kroppen skulle återhämta sig och jag ville ha en mens mellan försöken. 
    Sen i Mars så körde vi igen och det tog sig på direkten då också. Jag är så glad och tacksam över hur otroligt snabbt det har gått. Det hade jag aldrig trott.

Jag är också supertrött hela tiden och mina bröst ömmar knappt någonting längre heller. 

Jag vet inte om det ska bli kul att byta miljö faktiskt. Nästan lite ångest över det.
    Det är ingen sol och slappar semester. Vi ska mest gå och shoppa, jag kommer vara helt död redan vid lunch.
    Vette tusan hur man ska kunna gå ut och äta då jag fortfarande kan må väldigt illa när jag ser och känner lukten utav mat. Men men, det blir nog en kul resa i vilket fall.
    Ja jag känner samma sak, hellre att det skedde så tidigt.. 

Jag håller tummarna för att du slipper illamåendet iallafall, att vara trött är ju ändå något man kan "stå ut" med genom att ta en middagslur eller så :) 
  • princesspeach
    Annvy skrev 2013-04-15 20:59:51 följande:
    Har inte blött mera sedan den natten, men har fortfarande brunaktiga flytningar emellanåt. Har fått tid för VUL imorgon, så vi får se hur det står till där inne. Är sjukt nervös och kommer mig inte för att göra något vettigt alls. Törs inte göra mycket heller. Vill knappt gå ut med hunden.

Blev tvungen att berätta för chefen i helgen också, då jag har en hel del tunga lyft i jobbet och vägrade riskera något efter blödningen. Usch, det samtalet ville jag ju inte ta redan nu... Möttes dock med stor förståelse och uppmuntrande ord :)

Annars mår jag fortsatt oförskämt bra. Småhungrig hela tiden, lätt ömmande bröst och ett hyperkänsligt luktsinne, men inget illamående. Inga symtom som bekräftar att man har ett litet kryp i sig som ska parasitera kroppen fram till slutet av november.
    *håller tummarna*
  • princesspeach

Välkommen hit Molly! :) Och helt underbart att höra Annvy, och sjäääälvklart ska du stanna hos oss ändå :D 

Jag längtar som en tok tills på måndag då jag ska få göra ett vul, och just på måndag kliver vi in i v12 så hela veckan kommer ju kännas väldigt speciell :D Och när veckan är över, om allt gått väl, så kommer vi börja sprida ordet :D 

• princesspeach

Som jag förstått det efter miljontals google-försök så är det när man är förbi v12, det vill säga 12+0. :) Så jag kommer känna mig säkrare först då ;)

• princesspeach

Och mitt BF är den 10 november, så välkommen hit! :D

Här kan vi alla samlas och snacka om lyckan, rädslan, smärtorna och allt som hör till en graviditet ;) Någon som har börjat fundera på vagn och sånt än? 

• princesspeach
    Snuttens skrev 2013-04-18 17:53:10 följande:
    För mig blir det inget November-barn som jag hade hoppats. Det var ett missfall. Önskar er alla lycka till, hoppas att det alla blir lyckade graviditeter! 
    Ååh va trist!! :(:( Önskar dig all lycka!
  • princesspeach

Idag ska vi på ultraljud som min fertilitetsläkare erbjöd efter att vi var där i v8.. :) Idag kliver vi in i v12 så nu hoppas jag verkligen att allt ser bra ut.. 

• princesspeach

Tillbaka från ultraljudet och allt såg bara bra ut, blev framflyttad 2 dagar så nu är BF den 8 november. :) 

Nu är det dags för mig att släppa min oro och njuuuta av graviditeten. Speciellt så lyckligt lottad som jag är utan några "värre" krämpor mer än tarmfunktionen :D

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Och hur mår er partner? :D 

Svar på tråden Första barnet, November-13