Inlägg från: princesspeach |Visa alla inlägg
  • princesspeach

Första barnet, November-13

Jo det kostar en hel del, mitt närmsta ställe tar mellan 1500-1700 tror jag det var lite beroende på om man ville ha en film och bilder osv  med sig. Ja jag börjar också tänka lite så :)

Idag gick vi in i v21 (20+0) och därmed har vi klarat av första halvleken. Nu börjar stressen kommer över barnvagn. Jag har hört att det många gånger kan vara långa leveranstider om man vill köpa helt ny och därför är det kanske bäst att böra kika?

Har ni köpt vagn ännu, eller när har ni tänkt göra det?
    Något speciellt märke ni fastnat för? Varför?

:) 

• princesspeach

Molly: Jag har också funderat på Brio Smile då en vännina som har en tre månaders har den vagnen och är mycket mycket nöjd! 

Däremot har jag precis som sofiapalesjo92 också alltid velat ha en emmaljunga för att jag alltid har gillat deras utseende, men problemet är ju att de faktiskt är väldigt stora och breda.

Dessutom tycker jag att bland annat märket Tako har riktigt fina vagnar och dessutom till rejäla vrakpriser som om man köpte begagnat. Men, det är så himla svårt att bestämma sig, tänk om man väljer fel? :D  

• princesspeach

Och vi har en kombibil så bagageutrymmet är inget problem men däremot har vi en väldigt smal hall hemma där barnvagnen ska stå och då blir jag osäker på emmaljungan även om den alltid har varit en favorit hos mig. 

Och där är ju Brio Smile smal och nätt. :) Och samtidigt handlar ju båda vagnarna om så himla mycket pengar att man verkligen undrar om det är värt att köpa en ny.

Varje dag sitter jag och håller stenkoll på exempelvis blocket för att se om det dyker upp något guldkap! För då kommer jag isåfall inte tveka en sekund.  

• princesspeach

Välkommen Anii! :D 

Jag såg också att de nya modellerna snart kommer släppas så självklart måste man ju checka in dom innan man bestämmer sig, om man nu bestämmer sig för en ny.. haha, det är nog mitt största dilemma nu :D

• princesspeach

Åh vi var också på barnens hus idag och kikade på nya emmaljunga kollektionen! :) Våran favorit blev utan tvekan nya Super Viking, så nu avvaktar vi bara slutet av sommaren när de får in dom i butiken så vi kan klämma och känna :D

• princesspeach

Ååh vad mysigt att höra att ni alla känner era små liv! :)

Jag är i v20+4 och började känna bara för några dagar sedan, men för varje dag som går känns det mer oh tydligare :) Idag vid middagen så fick jag mig en spark mot urinblåsan :P Det var INTE skönt :)

Åh jag önskar att jag också hittar något begagnat, det känns som en hel förmögenhet med dryga 10000 kr för en vagn.. :(

• princesspeach

Förresten börjar jag bli lite orolig över hur sällan jag går till barnmorskan.. Jag läser om folk som i v18 går på sitt tredje besök? 

Jag var på ett besök i v10 för inskrivning och sedan ett besök i  v16 för att ta alla prover och sånt. 
    Nästa gång jag ska dit är i v24 och sedan i v28 igen som än så länge är inbokade. Hur ofta har ni gått?  

• princesspeach

Men hur kan det vara så olika? Jag vet att hon sa till mig att jag skulle gå efter en "normal" gravditet eftersom jag inte har något som gör att de lär göra någonting annorlunda men även här i stan har jag hört att vissa redan har fått gå och mäta magen och lyssna på hjärtljud i v19 ungefär men inte jag.. :/

Molly: Då är du ungefär lika som mig bara att min delade upp proverna och hälsosamtalet :P  

• princesspeach

Åh vad skönt att ni lyckas lugna mig! :) Är det inte det ena man nojjar sig över så är det de andra :P 

Svar på tråden Första barnet, November-13