Inlägg från: princesspeach |Visa alla inlägg
  • princesspeach

Första barnet, November-13

josefyyyn skrev 2013-05-24 18:51:53 följande:

Alltså direkt när jag kändet det så utbrast jag förvånat till killen 'jag kände bebisen!' SEN började jag tänka efter om det verkligen var det. Och jag kan inte komma på något annat det kunnat vara, det var precis vid livmodern och där har jag aldrig känt av tarmarna röra sig, inte ens innan jag blev gravid dvs. Inte på det sättet i alla fall! Och då har jag ändå en väldigt orolig mage som gärna bubblar lite här och där. Jag tror man vet lite så där innerst inne när det väl är bebben, jag blev väldigt förvånad! Kan säkert dröja ett tag tills nästa kick.. Längtar till man kan känna regelbundna små rörelser :)

Ååh vad mysigt! Det är lite så jag tänker också, för min mage bubblar överallt känns det som, men då hoppas jag att det är som de flesta säger, att man faktiskt känner när det är bebisen. :) Hoppas du får känna det snart igen!
  • princesspeach

Haha men det har jag hört förr.. Typ antingen som nervositetsfjärilar fast vid livmodern eller som en fisk som sprattlar :P

• princesspeach

Åh jag har funderat på att införskaffa mig en doppler men har liksom inte tagit mig för när man har läst att det vid för mycket användning kan vara skadligt för barnet och då vet jag inte om det är värt att skaffa en om man inte bör använda den så ofta? Samtidigt måste det ju vara en otrolig känsla att få höra.. :)

Är det någon av er som fått en gravidkula ännu? Jag själv är lite småtjock sen innan men idag sa mina kollegor att nog minsann syns det, för nu putar det mer än nånsin ;) 

Har ni gått upp mycket i vikt? 

• princesspeach

Aaah okej, ja men då är det ju kanske väl investerade pengar ;) Får ta och fundera på det där med karln. 

Jodå, nu putar det hej vilt här och folk märker det överallt. Är överviktig sen början och har under 8 månaders tid ätit LCHF kost och gått ner massor i vikt. Men sen jag blev gravid har jag börjat äta kolhydrater igen och tror att en del av det jag har gått upp beror på kolhydraterna. Har gått upp 6 kg redan till mina 17+6. Har inte hört med barnmorskan hur hon ser på det men får väl se i 24+0 då jag ska dit nästa gång :) 

• princesspeach

Jag mår väl helt okej, har dock problem med foglossning bak till så visst känner man sig gravid allt. :P 
    Vi kommer att ta reda på könet som det är sagt nu, sedan vet vi inte om vi ändrar oss i sista sekund? Haha, men på tisdag har vi ultraljud och hoppas på möjlighet att få veta könet. :)

• princesspeach

Usch vad jobbigt med illamående. Jag har varit väldigt lyckligt lottad med det och enbart haft det i sammanlagt 2 veckor. 
    Foglossningarna är det värre med, så fort jag har gjort något mer än det gamla vanliga.. Exempelvis idag en storstädning av toaletten så kan jag nu mot kvällen knappt röra mig :P  

Jag har rul den 11/6 och är idag i 17+6 :) Jag är så fruktansvärt nyfiken av mig och kommer omöjligt kunna hålla mig i 9 månader :D

Har ni fått några cravings ännu? :) 

• princesspeach

Ja det är väl på två sätt egentligen, det är absolut inte roligt att behöva må dåligt eller ha ont, men samtidigt är det ju ett tecken på vad som finns i magen. :) Så allt är värt det i slutändan. 

Åh, twisterglass är ju verkligen gudomligt gott! Har inte haft några cravings, varken för en dag eller flera dagar.. Skönt tror jag ;)

Hade också huvudvärk i två dagar i följd förra veckan och jag brukar aldrig ha huvudvärk. Sen helt plötsligt försvann den. Jag vill heller inte stoppa i mig massa tabletter eller så så jag försökte härda ut även om den var riktigt bitande. Hoppas du slipper huvudvärken snart!  

• princesspeach

Välkommen Stephanie 682! 

Jag åt också pergotime på grund av pcos men vi lyckades mittemellan ett missfall och en behandling :) Dock tror jag att jag såklart har pergotime'n och min kostomläggning och viktnedgång att tacka för att jag hade en spontan ägglossning men. :)

Håller tummarna att ditt illamående går över snart!  

Svar på tråden Första barnet, November-13