Första barnet, November-13
Åh vilket dunderfynd till vagn! :D Måste kännas helt fantastiskt att lyckas göra ett sånt kap :)
Åh vilket dunderfynd till vagn! :D Måste kännas helt fantastiskt att lyckas göra ett sånt kap :)
Välkommen Pikkujag87! :)
Hur har du mått hittills?
Längtar själv efter nästa besök hos BM som inte sker förrän 22 juli, då får jag förhoppningsvis lyssna på hjärtat :)
Igårkväll beställde vi hem en vagn *pirrig* Det blev en Brio Smile med både ligg, sitt och ett babyskydd! Har en väninna som har vagnen och är skitnöjd och jag vart så nojig över om jag kommer hitta någon begagnad att vi såg till att köpa en ny bara för det :P

Välkommen alla nykomlingar! :)
Jag själv är beräknad till 8 november och är därmed inne i v22. Och det känns som att jag igårmorse vaknade till en explosion av magen, nu är den verkligen större än innan! :P
Buffarna känner jag också dagligen vilket är fantastiskt mysigt. :)
Anii: Åh så mysigt :) Var själv inne på emmaljungas nya modell Super viking men det här med att bestämma sig för ett val är inte riktigt min grej.. ;) Tillslut vart det bara att: Ne, nu beställer vi!
Filten är köpt på Lindex! :D
Hur har graviditeten varit än så länge för dig? :)
Emmy03: Jodå, den har också varit väldigt bra :) Förutom att foglossning besvären kom tidigt och tyvärr bara ökar i problem :/ Men annars så.
Ja, bebisen känner jag också dagligen nu :D Imorse kände även sambon den för första gången :)
misstänkt: Skönt att det gick bra! Jag bävar inför mitt nästa samtal för jag VET att jag gått upp 10kg, minst.. :(
Härligt att höra! Inte foglossningen såklart utan rörelserna.. En helt fantastisk känsla och nu förstår man verkligen hur alla försökt förklara hur det känns som vågor, fisksprattel, nervöskänsla.. bla bla Men det är ju jättesvårt att sätta ett ord på hur det känns. 
Misstänkt: tyvärr har jag kollat på vågen ;p
kråkflickan: På med löparskorna! :D
Har inte börjat läcka någonting ännu..
Dock börjar foglossningen ge mig mer besvär och jag blir nu nervös över hur de kommande veckorna kommer se ut.. :/
Själv har jag lite bristningar på magen från en snabb viktuppgång för några år sedan, så risk finns ju att de kommer att byggas på nu.. Smörjer inte in någonting mer än det vanliga som jag smörjer hela kroppen med efter varje dusch :p
Vi fick en broschyr från vår bm med bäckenbotten övningar men jag ahr inte tagit mig för att titta på dom ännu eftersom jag har så fruktansvärt ont av foglossningen. På grund av foglossningen kan jag inte heller knappt gå men jag cyklar varje dag till och från jobbet så det blir åtminstone 30 minuters cykling sammanlagt :)
Åh välkomna alla nya! 
Jag tycker tiden går otroligt fort, redan idag ligger man på v23+3 och efter en uträkning så har jag runt 87 dagar kvar innan jag går hem på föräldraledighet.. haha, det är galet snart!
Någon som har inhandlat något nytt nyligen?
Igår var det dags för bm. Då lyssnade vi på hjärtat som slog fint med 140slag i minuten och magen låg precis i mittkurvan som den ska göra i de måtten. Känns overkligt nära nu :)
Vi har även köpt spjälsäng! Blev en gulliver i vitt från IKEA. :)
Härligt att höra misstänkt! :D
Ja visst är det väl en helt fantastisk grej egentligen.. Jag tycker synd om karlar som inte kan uppleva det.
Nu närmar sig verkligen allt med stormsteg!
Jag går hem den 14 oktober jenny182, så då ligger vi hyffsat lika ;)
Inga tunga lyft men ett stillasittande arbete och tyvärr tar det en hel del på mina fogar, men nu när jag har semester är det desto skönare. :)
Har ni kommit igång med inhandlingen och prepareringen inför nedkomsten? Jag känner mig jättelångsam som knappt inhandlat något. En barnvagn och bilbarnstol kommer den 20 augusti, sedan har vi köpt en spjälsäng.. men det stannar ungefär vid det :P
Härligt att höra Mades! :)
Kan tänka mig det Mades, men precis som jenny182 skrev så är det ju skönt att veta att de kan ha koll på en! :)
Min barnvagn anlände i onsdags, så både ligg och sittdel och ett babyskydd anlände. Helt underbart! :)
Ett skötbord är också inhandlat från blocket som nu under sista tiden ska få sig en renovering med lite målarfärg.
Gällande skötväska så blev jag tipsad om en "cykelväska" som dom har på stadium för 99kr som verkar vara väldigt lovande!
http://www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc#.Ug9EbpLwl70

Lycka till Mades! Jag håller alla tummarna för dig.
Vad säger ni om att försöka skapa en mammagrupp på facebook? Av min egna erfarenhet så är jag ju mer aktiv på facebook än på familjeliv. :)
Novembermammorna 2013!
För att kunna skapa gruppen var man tvungen att lägga till någon av sina egna vänner så jag slängde in karln min, så ni inte undrar vem han är! :)
Jag gjorde den sluten så bara medlemmar kan läsa innehållet men att alla kan se vem som är medlem i gruppen.
FÖRLÅT MIG!!! :( Har varit helt off det senaste och inte alls gått in här och kikat.. Gruppen skulle vara synlig men sluten så man inte ser vad som skrivits i gruppen men jag öppnar genast upp den och hoppas att ni hittar på den!! :)
Jenny182: Jag har skickat en vänförfrågan till dig för att kunna lägga till dig i gruppen :) Om ni inte hittar på gruppen kan ni väl skicka erat namn eller nåt i PM till mig så lägger jag till er som vänner och bjuder in er! :)
Åh, lyckas ni hitta den nu? Förstår inte hur jag kunnat göra så galet :(