Fiona M skrev 2013-04-05 12:19:12 följande:
hur mycket pengar är det egentligen det rör sig om? spontant känner jag att det är dumt att dra på sig avbetalningar på förbrukningsvaror (jo, det är det väl med kläder, speciellt till växande barn) men måste ni ha kläder så måste ni ju.
Fiona M skrev 2013-04-05 12:19:12 följande:
hur mycket pengar är det egentligen det rör sig om? spontant känner jag att det är dumt att dra på sig avbetalningar på förbrukningsvaror (jo, det är det väl med kläder, speciellt till växande barn) men måste ni ha kläder så måste ni ju.
De rör sig om kanske 5000-6000 max.
Ms H skrev 2013-04-05 17:12:55 följande:
Betyder inte fyra månaders avbetalning att man delar upp betalningen på fyra månader och betalar (ungefär) lika mycket varje månad?
Ms H skrev 2013-04-05 17:12:55 följande:
Betyder inte fyra månaders avbetalning att man delar upp betalningen på fyra månader och betalar (ungefär) lika mycket varje månad?
Jo, men man kan ju när som helst betala in en större summa eller hela beloppet om man vill. Så under de månader vi är borta kommer de dras som vanlig avbetalning och när vi kommer hem betalar vi in en klumpsumma.
Ms H skrev 2013-04-05 17:13:32 följande:
Vad hindrar er att betala under tiden ni är borta?
Ms H skrev 2013-04-05 17:13:32 följande:
Vad hindrar er att betala under tiden ni är borta?
Vi kommer betala via autogiro och då kan vi inte betala in allt när vi är borta.
Kpax skrev 2013-04-05 12:10:51 följande:
Personligen är jag livrädd för krediter och avbetalningar, så jag skulle aldrig göra det. Det är ingen överraskning att man behöver kläder, så jag hade planerat och sparat. Men visst, bara du läser det finstilta i avtalet, och verkligen är realistisk när det gäller hur mycket ni kommer att spara under utlandsvistelsen (förstår iofs inte hur man kan spara speciellt mycket under en semester).
Kpax skrev 2013-04-05 12:10:51 följande:
Personligen är jag livrädd för krediter och avbetalningar, så jag skulle aldrig göra det. Det är ingen överraskning att man behöver kläder, så jag hade planerat och sparat. Men visst, bara du läser det finstilta i avtalet, och verkligen är realistisk när det gäller hur mycket ni kommer att spara under utlandsvistelsen (förstår iofs inte hur man kan spara speciellt mycket under en semester).
Vi har en bostad utomlands och behöver inte betala hotell. El+gas+vatten blir kanske 300:- högt räknat varje månad där.. Och maten är också mycket billigare.. Så pengarna som rullar in på vårt konto kommer vi inte att använda. Därför sparar vi en hel del.