• villhabebis

Pergotime hur mår ni? 2013

Har ni fått biverkningar och hur känns det i kroppen?Vill gärna höra eran bakgrundshistoria och hur det går!=)

• Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013
  • mamiama

Jag har hört någon som blev det och fick då hoppa kuren en månad och sedan äta halv dos :)

• Saras74
    mamiama skrev 2013-11-23 15:51:22 följande:
    Jag har hört någon som blev det och fick då hoppa kuren en månad och sedan äta halv dos :)

Då kanske det blir en hav dos med Pergotime dag 3, 5 och 7. Läkaren kommer ringa mig på måndag eftermiddag. Händer ingenting nu då jag äter progesteron i hopp om att äggblåsorna ska krympa. Är på tablettdag 4 bara så tar sista tabletten på lördag morgon nästa vecka och sedan vänta 2-3 dagar på att få blödningen och därmed få en ny cykel att hoppas på ett plus eller två små streck.
  • mamiama

Lucka till iaf!!
    Jag blev inte kollad alls så vet ännu inte om jag blev överstimulerad, hade gräsligt ont iaf, men nu är jag ju gravid så det var det värt! På torsdag ska jag se om dör e fler än en ;)

• Saras74
    mamiama skrev 2013-11-23 16:58:54 följande:
    Lucka till iaf!! Jag blev inte kollad alls så vet ännu inte om jag blev överstimulerad, hade gräsligt ont iaf, men nu är jag ju gravid så det var det värt! På torsdag ska jag se om dör e fler än en ;)

Jo hade själv gräsligt ont på dag 13 men fick aldrig lämna något progesteron blod prov som han hade sagt innan att jag skulle få göra för att veta hur jag svarade på det. Märkte direkt när mensen kom att det var något som inte stämde men han lyssnade inte på det så jag vände mig till en annan och det var som jag kände mig ingen mens och för många och för stora äggblåsor i båda äggstockarna så osäker om jag ens hade ÄL då. Låter inte troligt men man funderar vad det var för blödning jag då fick?
  • Firran

Jag vart det av låg dos pergo.. Åt en halv tablett men fick ändå fyra ägg Så nu har jag bytt.till sprutor men vart ändå överdtimulerad..

• Saras74
    Firran skrev 2013-11-23 18:51:12 följande:
    Jag vart det av låg dos pergo.. Åt en halv tablett men fick ändå fyra ägg Så nu har jag bytt.till sprutor men vart ändå överdtimulerad..

Jo tror inte jag blir mindre stimulerad om jag skulle börja med sprutor, det räcker nog med ovitrell och så ett progrsteron blod prov för att få bekräftat att ÄL skett. Tror att jag har progesteron brist men läkaren vägrar ge mig vagitorier trots att det konstaterats både i januari och februari 2010 då första utredningen gjordes att jag inte ägglossade åt inte Pergotime då. Nu går jag på samma klinik fast hos annan läkare och han vägrar ta prover och ge mig progesteron och låta mig få göra spolning. Han går efter 4 år gamla prov svar och är väldigt konstig i sitt resonemang Ska bli intressant att se vad han kommer svara om min överstimulering, om han kommer skylla ifrån sig, ge mig tid för undersökning, har inga större förhoppningar, han ställer helst diagnoser vis telefon för han har ju som han själv jämt säger 30 års erfarenhet och jag ska lita på han. Tyvärr känner jag inte att jag kan lita på honom då min magkänslan hade rätt att nåt var fel som han avfärdade.
  • Firran

Men.fy Jag tog progestal all eller vad den heter .. En progestron kräm som finns att köpa.. Hoppas du får ett bra svar !.. Svårt när man blir överstimulerad men det är lättare att kontrollera med sprutor.. Då kan man ju sänka eller höja dosen vart efter...

Saras74 skrev 2013-11-23 19:10:14 följande:
    Jo tror inte jag blir mindre stimulerad om jag skulle börja med sprutor, det räcker nog med ovitrell och så ett progrsteron blod prov för att få bekräftat att ÄL skett. Tror att jag har progesteron brist men läkaren vägrar ge mig vagitorier trots att det konstaterats både i januari och februari 2010 då första utredningen gjordes att jag inte ägglossade åt inte Pergotime då. Nu går jag på samma klinik fast hos annan läkare och han vägrar ta prover och ge mig progesteron och låta mig få göra spolning. Han går efter 4 år gamla prov svar och är väldigt konstig i sitt resonemang Ska bli intressant att se vad han kommer svara om min överstimulering, om han kommer skylla ifrån sig, ge mig tid för undersökning, har inga större förhoppningar, han ställer helst diagnoser vis telefon för han har ju som han själv jämt säger 30 års erfarenhet och jag ska lita på han. Tyvärr känner jag inte att jag kan lita på honom då min magkänslan hade rätt att nåt var fel som han avfärdade.

• Saras74
    Firran skrev 2013-11-23 21:24:36 följande:
    Men.fy Jag tog progestal all eller vad den heter .. En progestron kräm som finns att köpa.. Hoppas du får ett bra svar !.. Svårt när man blir överstimulerad men det är lättare att kontrollera med sprutor.. Då kan man ju sänka eller höja dosen vart efter...

Jo jag smorde med Progester All men fick ingen riktig mens utan bara mörkbrun spottings några timmar så jag ville rådfråga min läkare om jag kunde börja med andra kuren Pergotime trots att jag inte blödde som jag under alla dom menstruationsblödningar man haft i 25 års tid och han sa att jag till och med skulle börja på dag 3 och att blödningen är mens utan att ens undersöka mig eller fråga något om mängd eller färg. Började med Pergotime tisdag kväll. Onsdag förmiddag var jag hos en annan gynekolog och det var då inte mens jag hade utan någon märklig underlivsblödning av okänd anledning med total kaos i båda äggstockarna med så många stora äggblåsor att han undrade vad som hade hänt. Kan inte begripa hur min läkare som skrev ut Pergotime till mig bara kunde se 2 äggblåsor 3 veckor tidigare? Min läkare är bra konstig vad jag än frågor om så är svaret nej och onödigt och behövs inte och lita på mig och oroa dig inte. Nu har han haft fel för mycket för att jag ska känna tillit men samtidigt vet jag inte vad jag ska vända mig. Att en läkare till och med går efter 4 år gamla provsvar på mig utan att ta nya med motiveringen att de försämras inte så mycket på den tiden är för mig helt oförståeligt.
  • mylady

Min mens började så smått igår :/

Så ännu ett misslyckande

Orkar inte!

Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013