• villhabebis

Pergotime hur mår ni? 2013

Har ni fått biverkningar och hur känns det i kroppen?Vill gärna höra eran bakgrundshistoria och hur det går!=)

• Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013
  • mamiama

Villhabebis, stort grattis!!!! Förstår hur du känner dej med osäkerheten...

Är det någon här dom blivit extremt hungrig? De 3 sista dagarna är jag hungrig hela tiden å extremt trött, det e för tidigt för att vara grav symptom så det måste vara biverkning av alla hormoner?

• Geléhallon89

åt pergotime två månader, första månaden hade jag alla graviditetssymtom som fanns, andra var det lugnare. tredje mån så hann läkarn inte skriva ut några tab och efter två år blev jag gravid den mån :P utan pergo. dock säger dem att de sitter i även mån efter :) lycka till! 

Vincent 080622 <3
  • Firran
    Nin skrev 2013-10-30 11:12:20 följande:

Hej Firran!

Vad fick du byta till? (från pergo till?)
    Jag har nyligen avslutat min första pergokur och verkar tyvärr inte få någon äl :(   
    Hej : ) 

Jag ska byta till Puregon nu.. och det gjorde jag sist också... men fick först äta en enkel , en dubbel och en trippel kur pergo... ingen gav äl.... 

håller tummarna att du får äl nästa kur om du måste ta fler.... eller att du får byta !! 
  • Firran
    villhabebis skrev 2013-10-30 17:24:36 följande:
    Trodde aldrig jag skulle få skriva det! Men jag är tydligen GRAVID!!! Vet hur många känner nu... En till som blivit gravid men inte jag. Har dock ondare än mensvärk och 3 missfall bakom mig så kan inte glädjas riktigt
    åh stort grattis !!
    Hoppas det bara är växtvärk !! ....
    Nej då, man måste kunna glädjas åt andra <3 
  • meijah

Hur långt efter äl skulle ni vänta innan ni testar er, allra helst om ni tagit ovitrelle? Har bim på söndag, men om den kommer tror jag det blir tidigare än så. Kanske bäst att hålla ut till helgen istället för att slösa pengar på ett gravtest om mensen ändå ska komma om 2 dagar.. Ursäkta nattsvamlet!

• Firran

Meijha , nej jag fick bara ta ovitrelle när jag tog sprutorna.. pergon.har ju inte funkat heller , antingen har 0 ägg växt eller runt fem till sju..

• Firran

Stavade lite fel .. Jag plussa med dottern elva dagar efter ovitrellen..

Den kan ge falskt plus upp till tio dagar så man ska vänta längre än det innan man testar

• Nin
    mylady skrev 2013-10-28 13:22:30 följande:
    Nej jag får inga vul.
    Bara blodprov för att kolla progestoron halten

Hoppas det funkar bättre!!

Hej igen!

Vilkan dag i menscirkeln lämnar du blodprov? 
Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013