Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Orolig)

Beroende av min pojkvän

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett år, och han har kommit till att bli hela mitt liv. Jag älskar honom så mycket att det förstör mig. Som rubiken säger är jag beroende av honom, alldeles för mycket. Jag har förlorat mina vänner pga av det. Det enda jag vill är att vara med honom dygnet runt och prata med honom. 
    Jag hatar att det blivit såhär, jag vill kunna ha mitt egna liv och vara med kompisar också.

Om han inte vill vara med mig en dag blir jag galen och startar ett bråk pga av det. Det är ju självklart normalt att han vill göra annat nångång, men jag får för mig att han inte gillar mig lika mycket pga av det.
    Kanske bör berätta att han var otrogen mot mig efter jul, och jag kan inte lita på honom än och är orolig hela tiden. Därför vill jag ha koll på honom hela tiden.. Jag vill kunna inte behöva träffa honom varenda dag eller prata med honom dygnet runt för att veta att han fortfarande älskar mig.

Härom dagen så sa han att han inte orkar prata med mig så ofta, utan att det räcker med att kanske prata lite på kvällen. Vart as ledsen då, för jag tog det som att han blivit less på mig fast jag egentligen förstår honom. Jag har skitdåligt självförtroende och behöver bekräftelse nästan hela tiden, men han kan inte ge mig det. Och jag vill inte behöva kräva det utav honom.  Jag är rädd att han ska bli less på mig eftersom jag är såhär.. Jag skäms över mig själv att jag ska vara såhär..

Som tex nu idag, han kom till mig och jag vart jätteglad, men då sa han att han bara kom för att säga hej. Då vart jag sur, för att jag inte fattade varför han inte kunde stanna lite längre. Då sa han att han ville hem. Och när jag frågade vad han skulle göra hemma så sa han att han inte skulle göra något speciellt. Då vart jag surare för att jag fattade inte varför han inte kunde stanna längre när han iaf inte skulle göra något när han kom hem.. Vi har varit med varann i 3 dagar, så jag borde inte bli sur för att han vill hem nu.. 
    Vill inte förlora honom. 

Snälla hjälp mig!! 

• Svar på tråden Beroende av min pojkvän
  • Anonym (Orolig)

Jag har en egen lägenhet inne i stan så jag ska kunna gå skola, så jag bor själv. Jag har tre bröder, men två av dom bor inte i samma stad. Jag var hos en psykolog två gånger, men jag tycker inte om att prata om vad som har hänt så jag struntade i att gå dit igen.. 

• Anonym (#6)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:20:07 följande:
    Jag har en egen lägenhet inne i stan så jag ska kunna gå skola, så jag bor själv. Jag har tre bröder, men två av dom bor inte i samma stad. Jag var hos en psykolog två gånger, men jag tycker inte om att prata om vad som har hänt så jag struntade i att gå dit igen.. 
    Snacka med skolkuratorn. Vem är vårdnadshavare för dig?
  • coconunu

Jag känner igen mig så väl i det du skriver bortsett från att jag har både mamma och pappa vid min sida. Nu är jag några år äldre än dig men förstår verkligen känslan av att vilja vara med honom HELA tiden och hela tiden få bekräftelse från honom. Men jag insåg precis som du gjort att det inte kommer hålla i längden så jag såg till att planera min vecka, vara mera med kompisar, träna flera gånger i veckan och ha vissa dagar som bara var "plugg" dagar. Jag slutade även upp med att smsa och ringa honom hela tiden utan lät honom ta kontakt med mig. Ibörjan var det sjukt svårt och jag mådde väl inte bäst men det gick snabbt över. Jag hade kul utan honom och han började sakn mig, nästan lite omvända roller ;) nu har vi en fin balans och båda är lyckliga. Så mitt tips är låt honom sakna dig, låt honom inse att det är tomt utan dig oxh låt honom ta kontakt med dig (:

• Anonym (Orolig)
    Anonym (#6) skrev 2013-04-16 15:23:34 följande:
    Snacka med skolkuratorn. Vem är vårdnadshavare för dig?
    Jag vill absolut inte gå till någon skolkurator... Min mormor är, men hon bor 6 mil ifrån mig. 
  • AndersFl

Jag hade samma dilemma med min f.d. flickvän. Jag fick sån jävla separationsångest bara hon kom hem någon timme senare än hon sagt hon skulle. Några gånger hände det t.o.m. att jag ringde polisen och bad dem efterlysa henne, fast de gångerna var jag ganska berusad.

Kärlek är farligt på det viset att om du älskar en person för mycket så kan du inte vara utan denne mer än högst 1 dag, och det är ju viktigt att bägge får känna att de har sin frihet. Jag försökte att suggegera mig själv att inte ha så starka känslor för henne och det hjälpte lite. Men än idag kan jag vakna med panik och kallsvettas efter att jag drömt att hon försvunnit från mig, trots att vi bott ifrån varandra i över 1 år och jag vant mig vid singellivet.

Starka känslor skapar starka band, så är det bara. Och känslor är i regel ingenting man kan rå för.

• Anonym (#6)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:24:57 följande:
    Jag vill absolut inte gå till någon skolkurator... Min mormor är, men hon bor 6 mil ifrån mig. 
    Du måste söka hjälp. Klarar du inte av det själv, så får din mormor ta tag i det. 

Du är 17 år, du har hela livet att leva. Och med det du har med dig och hur du beter dig så måste du få hjälp att bli en hel individ som kan stå på egna ben och leva ett eget liv. 
  • fjonkelina
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:20:07 följande:
    Men du behöver ta ansvar för ditt eget välmående och ta tag i psykolog-kontakten för din egen skull,annars kväver du din kille till slut. Ditt liv har inte börjat så bra men det är bara du själv som kan se till att du mår bättre. Ta den hjälp som finns istället för att skjuta ifrån dig känslorna. 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (#6) skrev 2013-04-16 15:27:07 följande:
    Du måste söka hjälp. Klarar du inte av det själv, så får din mormor ta tag i det. 

Du är 17 år, du har hela livet att leva. Och med det du har med dig och hur du beter dig så måste du få hjälp att bli en hel individ som kan stå på egna ben och leva ett eget liv. 
    Känns som att ingen kommer ta mig på allvar, utan tycka jag är fjantig och bara är kär i en kille. 
  • ogidin

Men det du behöver hjälp med är inte i första hand din kille utan att bli en hel människa efter det som hänt dig. Hur du agerar med killen är bara ett symtom på annan "sjukdom" tror jag.

• Anonym (#6)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:30:07 följande:
    Känns som att ingen kommer ta mig på allvar, utan tycka jag är fjantig och bara är kär i en kille. 
    den psykolog som inte kan sätta ihop din separationsångest med din historia behöver gå om sin utbildning. Sök hjälp. Du kan inte sabba hela livet på att du har haft en dålig start. 
Svar på tråden Beroende av min pojkvän