• Anonym (Orolig)

Beroende av min pojkvän

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett år, och han har kommit till att bli hela mitt liv. Jag älskar honom så mycket att det förstör mig. Som rubiken säger är jag beroende av honom, alldeles för mycket. Jag har förlorat mina vänner pga av det. Det enda jag vill är att vara med honom dygnet runt och prata med honom. 
    Jag hatar att det blivit såhär, jag vill kunna ha mitt egna liv och vara med kompisar också.

Om han inte vill vara med mig en dag blir jag galen och startar ett bråk pga av det. Det är ju självklart normalt att han vill göra annat nångång, men jag får för mig att han inte gillar mig lika mycket pga av det.
    Kanske bör berätta att han var otrogen mot mig efter jul, och jag kan inte lita på honom än och är orolig hela tiden. Därför vill jag ha koll på honom hela tiden.. Jag vill kunna inte behöva träffa honom varenda dag eller prata med honom dygnet runt för att veta att han fortfarande älskar mig.

Härom dagen så sa han att han inte orkar prata med mig så ofta, utan att det räcker med att kanske prata lite på kvällen. Vart as ledsen då, för jag tog det som att han blivit less på mig fast jag egentligen förstår honom. Jag har skitdåligt självförtroende och behöver bekräftelse nästan hela tiden, men han kan inte ge mig det. Och jag vill inte behöva kräva det utav honom.  Jag är rädd att han ska bli less på mig eftersom jag är såhär.. Jag skäms över mig själv att jag ska vara såhär..

Som tex nu idag, han kom till mig och jag vart jätteglad, men då sa han att han bara kom för att säga hej. Då vart jag sur, för att jag inte fattade varför han inte kunde stanna lite längre. Då sa han att han ville hem. Och när jag frågade vad han skulle göra hemma så sa han att han inte skulle göra något speciellt. Då vart jag surare för att jag fattade inte varför han inte kunde stanna längre när han iaf inte skulle göra något när han kom hem.. Vi har varit med varann i 3 dagar, så jag borde inte bli sur för att han vill hem nu.. 
    Vill inte förlora honom. 

Snälla hjälp mig!! 

• Svar på tråden Beroende av min pojkvän
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 17:49:24 följande:
    Tänk om jag har det då? Hur skulle jag ens kunna berätta det för min pojkvän? Han kommer ju bli skrämd och sticka direkt... 
    Men du vet ju inte om du har borderline. Börja med att gå till en psykolog som kan hjälpa dig att förstå vad du har för problem istället. OM du har borderline så behöver du hjälp för att må bättre och få ditt liv att fungera bättre, inte minst att få dina kärleksrelationer att fungera bättre.

OM du har borderline så kan du inte bara "skärpa dig". Du behöver hjälp för att bli bättre. 
  • Anonym

Med det bekräftelsebehov du verkar ha så tror jag tyvärr det blir svårt att få något förhållande att fungera. Du måste nog börja må bättre själv innan du kan få ett förhållande att fungera.

• Anonym

Jätteintressant! Jag har precis samma problem fast det är min kille som iglar på mig. Hur får man bort honom? Vi ska gifta oss och jag älskar honom men jag kan liksom inte tvätta eller diska eller läsa min favoritbok för han kräver uppmärksamhet hela tiden! Inte för att han är osäker utan för att han vill det bara. Varför håller ni på? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-16 18:10:19 följande:
    Jätteintressant! Jag har precis samma problem fast det är min kille som iglar på mig. Hur får man bort honom? Vi ska gifta oss och jag älskar honom men jag kan liksom inte tvätta eller diska eller läsa min favoritbok för han kräver uppmärksamhet hela tiden! Inte för att han är osäker utan för att han vill det bara. Varför håller ni på? 

Anonym skrev 2013-04-16 18:10:19 följande:

Hur kan du gifta dig med en sån typ??? Klart man kan älska varann ändå men beteende kommer aldrig hålla i längden....dömt att misslyckas!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-16 18:53:13 följande:

Hur kan du gifta dig med en sån typ??? Klart man kan älska varann ändå men beteende kommer aldrig hålla i längden....dömt att misslyckas!
    Han är en väldigt trevlig typ egentligen. Lugn trygg och stabil. Han har flyttat rätt nyligen och har inte kommit igång med det sociala här än. Jag tror att det beror på det i alla fall. Det uppstod nyligen och vi har varit tillsammans ett bra tag så det känns som att något måste ha utlöst det.
  • Anonym (Orolig)

Har ni inget tips hur jag ska göra för att inte bli sur ifall han inte vill träffas eller prata? eller sur på småsaker hela tiden. 

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 22:21:18 följande:
    Har ni inget tips hur jag ska göra för att inte bli sur ifall han inte vill träffas eller prata? eller sur på småsaker hela tiden. 
    Lär dig mindfulness. Finns bra klipp på youtube. I princip är det meditation. Användbart för att lugna ner dina känslor och få kontroll på dem.
  • Anonym

Du skulle verkligen behöva gå och prata någon.

Att din mamma dog och på så sätt "lämnat" dig gör dig så klart (kanske inte på ett medvetet plan) skiträdd för att bli lämnad igen. Så du blir helt besatt av din kille. Inte konstigt och väldigt naturligt och du skulle nog må bättre att få hjälp att hantera din rädsla för att bli övergiven.

Lycka till!

• Anonym

Jag gissar att åtminstone en av dina föräldrar också hade psykiska problem och/eller missbruk?

Det du har berättat i den här tråden tyder så mycket på borderline och om du har det så behöver du verkligen söka vård. Jag önskar verkligen att du gör det för jag tror att du kommer ha ett riktigt tufft liv tills du får hjälp. Du kommer få panik och inte förstå vad som händer när din pojkvän gör slut. Jag hoppas verkligen att du skaffar hjälp.

Här är två videos gjorda av två tjejer med borderline för att försöka förklara för andra hur det känns att ha borderline:

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 22:21:18 följande:
    Du måste söka hjälp. Annars tar förhållandet slut! Uifrån vad du har skrivit så verkar han trött på dig redan och ert förhållande hänger nog vid en skör tråd nu.

Sök hjälp nu om du inte vill bli dumpad!  
Svar på tråden Beroende av min pojkvän