• Anonym (Orolig)

Beroende av min pojkvän

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett år, och han har kommit till att bli hela mitt liv. Jag älskar honom så mycket att det förstör mig. Som rubiken säger är jag beroende av honom, alldeles för mycket. Jag har förlorat mina vänner pga av det. Det enda jag vill är att vara med honom dygnet runt och prata med honom. 
    Jag hatar att det blivit såhär, jag vill kunna ha mitt egna liv och vara med kompisar också.

Om han inte vill vara med mig en dag blir jag galen och startar ett bråk pga av det. Det är ju självklart normalt att han vill göra annat nångång, men jag får för mig att han inte gillar mig lika mycket pga av det.
    Kanske bör berätta att han var otrogen mot mig efter jul, och jag kan inte lita på honom än och är orolig hela tiden. Därför vill jag ha koll på honom hela tiden.. Jag vill kunna inte behöva träffa honom varenda dag eller prata med honom dygnet runt för att veta att han fortfarande älskar mig.

Härom dagen så sa han att han inte orkar prata med mig så ofta, utan att det räcker med att kanske prata lite på kvällen. Vart as ledsen då, för jag tog det som att han blivit less på mig fast jag egentligen förstår honom. Jag har skitdåligt självförtroende och behöver bekräftelse nästan hela tiden, men han kan inte ge mig det. Och jag vill inte behöva kräva det utav honom.  Jag är rädd att han ska bli less på mig eftersom jag är såhär.. Jag skäms över mig själv att jag ska vara såhär..

Som tex nu idag, han kom till mig och jag vart jätteglad, men då sa han att han bara kom för att säga hej. Då vart jag sur, för att jag inte fattade varför han inte kunde stanna lite längre. Då sa han att han ville hem. Och när jag frågade vad han skulle göra hemma så sa han att han inte skulle göra något speciellt. Då vart jag surare för att jag fattade inte varför han inte kunde stanna längre när han iaf inte skulle göra något när han kom hem.. Vi har varit med varann i 3 dagar, så jag borde inte bli sur för att han vill hem nu.. 
    Vill inte förlora honom. 

Snälla hjälp mig!! 

• Svar på tråden Beroende av min pojkvän
  • Anonym (2d.r)

Usch, känner samma sak men för en vän, hamnade i en djup depression och den här personen är den enda jag bryr mig om, vill inte hen vara med mig faller jag pladask till marken, tanken på att hen inte vill vara med mig gör också att jag faller pladask till marken. Vi måste nog hitta andra som kan lyfta oss på andra sätt, för annars förlorar vi dem vi absolut inte vill förlora.

• Anonym (Det ordnar sig)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:30:07 följande:
    Känns som att ingen kommer ta mig på allvar, utan tycka jag är fjantig och bara är kär i en kille. 
    De flesta psykologer brukar ta sitt arbete väldigt seriöst. Jag får jättemycket hjälp av en psykolog trots att jag själv tycker att jag är fjantig tonåring med bara några "små" trauman (min mamma dog också nyligen och jag har också varit jätterädd för att bli ensam).
    Men det kommer ordna sig! Du kan gå helt gratis till psykologer i Sverige. Du har inget att förlora på det. :)
    Jag tror definitivt att du kommer må bättre igen bara du söker lite hjälp från någon som förstår sig på känslor.

Lycka till! 
  • Anonym

Det många i den här tråden undrar är om du har borderline. Du måste verkligen söka hjälp.

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-16 17:19:08 följande:
    Det många i den här tråden undrar är om du har borderline. Du måste verkligen söka hjälp.Fattar inte riktigt vad borderline är faktiskt.. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-16 17:19:08 följande:
    Det många i den här tråden undrar är om du har borderline. Du måste verkligen söka hjälp.
    Fattar inte riktigt vad det är faktiskt.. 
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 17:31:11 följande:
    Fattar inte riktigt vad det är faktiskt.. 
    Ett psykiskt problem man behöver hjälp med att reda ut. Starka svängande känslor, ilska, separationsångest, tomhetskänslor, stormiga förhållanden, klängig i kärleksförhållanden, kan svänga snabbt mellan att älska eller hata någon, dålig självkänsla, svårt att lita på människor, livrädd för att bli övergiven. Det varierar lite från person till person. Det finns bra hjälp att få och den behöver man om man har broderline.
  • Anonym (Orolig)

Har aldrig ens hört talas om det nån gång, verkar ju att man är galen om man har det...

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 17:44:26 följande:
    Har aldrig ens hört talas om det nån gång, verkar ju att man är galen om man har det...
    Nej, man är inte galen för att man har borderline. Det är ofta ingen i omgivningen som märker att någon har borderline. Det kan vara helt osynligt. Utom för pojk/flickvännen. Kärleksrelationer brukar bli väldigt stormiga. Enormt stort bekräftelsebehov i kärleksrelationer är väldigt vanligt. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-16 17:48:09 följande:
    Nej, man är inte galen för att man har borderline. Det är ofta ingen i omgivningen som märker att någon har borderline. Det kan vara helt osynligt. Utom för pojk/flickvännen. Kärleksrelationer brukar bli väldigt stormiga. Enormt stort bekräftelsebehov i kärleksrelationer är väldigt vanligt. 
    Tänk om jag har det då? Hur skulle jag ens kunna berätta det för min pojkvän? Han kommer ju bli skrämd och sticka direkt... 
  • Anonym

Du tror man är galen om man har borderline....men ärligt känner du inte dig galen nu??

Om du tar avstånd från din kille eller iaf visar för honom att du är en person som klarar sig på egen hand....då kanske inte han tar dig för given längre....  

Svar på tråden Beroende av min pojkvän