-
Jag vet faktiskt inte.. Var i vecka 16-17 med sonen när jag gjorde tror jag, och jag vet inte men vi gjorde inget mer.. Har du bokat ultraljud? Jag har inte gjort det.. Borde man göra ringa redan kanske?Kramardig skrev 2013-05-30 12:42:27 följande:Mymamlan: Vet du hur det fungerar med ultraljud här i Luleå? Jag beräknas vara i v.18 den 27/7 och därikring ska jag på RUL. Men själv är jag ganska säker på att jag bara kommer vara kring v.16. Får man göra ett till ultraljud senare för att se att allt är bra? -
Jag kollade nu och kommer vara i vecka 18 kring 31/7-6/8.. Borde man boka då kanske? Slutar jobba 8/8 så kanske man kan få just där i kring..
-
Jamen dåså, kände mig genast lite stressad men då är det ju ingen brådska. Haha =) Allt börjar kännas så mkt mer verkligt, även om det nu är det hela tiden för man mår pyton men..Kramardig skrev 2013-05-30 13:03:49 följande:Mymemlan: BM sa idag att man ska ringa några veckor innan. Så jag ska ringa i början på juli eftersom jag beräknas vara i v.18 den 27e. Än behöver du nog inte ringa :)
-
Gud så skönt, har tänkt på dig under dagen! Grattis till att iaf ha fått se bebbe, även om det var under oroliga omständigheter. Hur långt gången var du?fluu skrev 2013-05-30 14:42:14 följande:Allt såg fint ut på vul,de hade ingen aning om varför jag blött och haft ont. Får göra ett nytt vul om det händer igen.
Fick även bekräftat att det är ett barn så nu slipper jag noja över att det är två. -
Även om det är ofarligt är blödandet så jobbigt! Får jag gissa så tror jag på ett kärl på livmodertappen. Dom kan ju brista och blöda, och då kan det komma och gå. Jag hade lite rosafärgade flytningar till och från i början, och dom kom från tappen, man kunde tydligen blöda rött blod från den också så. Ah, ja ibland blir man ju flyttad, men RUL säger ju bättre :) jag är i 8+1 idag. Tiden sniiiiiglar sig fram!fluu skrev 2013-05-30 18:10:40 följande:Usch,blöder nu igen,men vi såg ju ett tickande hjärta. Undrar vad det beror på * orolig* -
Jag är i vecka 9 och var på inskrivning igår. Fick en till tid till den 2 juli då är jag i vecka 13+ för hon ville se hur jag mår och så när jag inte har mått så bra alls tyvärr. Skönt med en barnmorska som bryr sig dock.
Haha idag fyller jag år och mamma var här. Hon började fråga om vi kunde se kön mm och jag som men hallå jag är i vecka 9.. ;) Meen du som blivit så rund redan säger hon då, haha jamen tack ;D Ser dock ut som i vecka 20 med sonen, hade dock inte jättestor mage då så. -
Vilja89, jag lämnade blod på inskrivningen igår :)
Ofeigur, usch såå tråkigt..kram! -
nej men fy så fruktansvärt.. Kan det ha varit en tvilling eftersom lilla bebisen mådde så bra igår? Jag håller alla mina tummar och tår för dig och att du får hjälp så du slipper blöda och ha ont :/fluu skrev 2013-05-31 11:42:11 följande:NU är det störtblödning och har varit i några timmar. Svimmade av smärtan innan så jag ska in på akuten vid ett.
Vill bara att det ska vara över,detta är värre än förlossningen. -
Alltså jag har blivit jätterund om magen jämfört med vad jag är annars. Är då väldigt smal. Nu har jag mage(även dagtid nu senaste dagarna) som jag hade med sonen i vecka 20... Herregud. Ska det gå så här fort andra gången? ÄR medveten om att det är tarrmarna mm, men ändå, jag ser ju gravid ut nu i vecka 9.... :O
-
Min mamma påpekade det senast igår, nu är det ju inte jag som ser det bara. Har du barn sen innan? Jag har en son på 3.5 år sen innan och med honom fick jag inte mage föränn vecka 20, och den var liten graviditeten igenom.SaraKarla skrev 2013-05-31 14:10:13 följande:
Samma här, jag har en liten kula redan. Jag är också i vecka 9. Går skrämmande fort!