• Mymemlan

BF januari 2014

Chaplin89 skrev 2013-05-04 17:37:34 följande:
    Jag fick inte göra cellprov under min första graviditet, det var i och för sig längre fram i graviditeten. Fick kallelse nu också och valde att avboka i rädsla för att riskera nåt! Du bestämmer ju själv om du vill ta cellprov eller ej!!
    vill inte skrämmas, men gör inte cellprov. Jag gjorde vul och cellprov samma dag i mars. Vi såg en fin bebis med tickande hjärta och gjorde cellprov som startade en liten blödning som dom sa var normal. Den blödningen ökade bara och slutade aldrig och efter massa avvisade besök i sjukvården och extremt dåligt bemötande fick vi missfallet konstaterat, eller rättare sagt kastat i ansiktet. SÅ jag är livrädd för alla sorts undersökningar nu, även om dom påstår att det inte var det.. 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Mymemlan
    fluu skrev 2013-05-04 21:56:42 följande:
    Herregud vad jag är blödig denna gången. Grät i morse till barnprogrammet och för några timmar sedan friade sambon,gråter fortfarande.... han bara skrattar åt mig :P
    men grattis!! :) Bestämt ett datum eller förlovning först? :) 
  • Mymemlan

Idag har jag köpt världens bästa bralla. Sobea yoga pants, en mjukisbralla med underbara muddar som funkar för gravida och ickegravida, så fina!! :D

• Mymemlan
    BF-lista
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet. 
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet.
  • Mymemlan
    Susanne1975 skrev 2013-05-05 21:51:42 följande:
    Jag längtar efter att köpa mammakläder, bebiskläder...att få förbereda för lillen. Får ge mig till tåls ett tag till ;)
    det bästa med dom här är att många ogravida bär dom, världens finaste och skönaste mysbralla. Ganska dyra, men jag köper sällan åt mig själv och jag pluggar hemma på distans och bär ofta mjukisar :) 

Jag har redan sytt 2 dregglisar (syr barngrejor själv) till bebisen eftersom det var det sista av 2 av mina favorittyg ;) 
  • Mymemlan
    fluu skrev 2013-05-05 22:31:06 följande:
    Hade en extrem klåda förra graviditeten,kliade sönder mig om nätterna även om man inte ska klia. Fick till och med kolla upp om jag hade hepatos,men det hade jag som tur var inte.
    Det hjälpte lite at smörja med mjukgörande kräm ett par gånger om dagen.
    jag hade hepatos med förra barnet, vill slippa det igen!! :O
  • Mymemlan

Igårkväll debuterade mitt illamående.. Tur att jag hade lerigan hemma sen förra. Är matt, skakig och lätt illamående nu också.. Vecka 6 (5+0) idag.. :)

• Mymemlan

Vi blev gravida på andra försöket, slutade i missfall. Första försöket efter missfallet, alltså första ägglossningen blev vi gravida igen. Och jag har bara en äggledare och äggstock, fantastiskt hur fort det kan gå! :)

• Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-06 13:28:42 följande:
    Beklagar missfallet, men häftigt att det tog sig så fort, men en äggledare och allt :)
    ja vi var beredda på att få försöka några gånger ändå, vi vågade inte hoppas att det skulle ta sig ännu fortare denna gång. Så nu längtar vi så :) 
  • Mymemlan

Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D

Svar på tråden BF januari 2014