• SB2011

BF januari 2014

Tack alla! Jo jag vet att jag borde inte låta dom påverka mig så men de gör så förbannat ont! Spec när dom tar ut de över min son som är oskyldig och inte förtjänar de!

Får göra de bästa av dagen och kanske göra nån utflykt som han gillar i stället!

Har inte lärt känna så många här där vi bor tyvärr och makes släkt bor 60mil bort!makens föräldrar kan inte komma ner till hans födelsedag utan kommer några veckor senare!

Får väl ringa och prata med min bm så hon iaf vet om att de e jobbigt just nu! Men de känns dumt på nåt sett! Men vet ju att sånt kan ge ökad risk för förlossnings depression så ja borde väl!

• SB2011

Tyvärr är de nåt jag redan försökt men när hon vägrar se vad de är hon gör eller erkänna de så går det inte att reda ut! De e som att prata med en vägg! Har försökt i många år men de går inte! De e mycket lögner och psykisk misshandel hon håller på med och jag orkar inte mer! De har på gått så länge jag minns! Vill inte gå in på detaljer så här på öppet på nätet men de e inga små saker! Hade hon erkänt och stått för att hon gjort fel och iaf försökt ändra sig så hade jag kanske kunnat men inte när de e så här!

Men jag förstår hur du menar!

Krissie74 skrev 2013-08-20 16:31:47 följande:
    Så sorgligt att det har skurit sig mellan dig och din mamma. Känner att jag själv är lite äldre än de flesta här i tråden och har lite andra tankar. Hade jag varit du hade jag försökt prata ut med din mamma om det finns en chans att reparera förhållandet så finns det inget som är så värdefullt än att kunna ha en bra relation med sin mamma. Prata med varann, försök förstå varann, möts halvvägs? Att utesluta familjemedlemmar och inte ha kontakt gör mer ont än nytta. Hoppas det går att lösa, (utan att riktigt veta vad som hänt) både för din skull så du inte förlorar din mamma och för dina barns så dom inte förlorar sin mormor. Kram!

• SB2011

Tack hör av mig en dag då jag inte e helt slut! Skulle va skönt att prata med någon som är o samma sits!

c4trin skrev 2013-08-20 17:05:19 följande:
    Ibland e de bästa att inte ha kontakt med personer som gör att man mår dåligt, man måste överväga om det är värt det! Tyvärr e livet inte alltid rättvist eller lätt, trots att man önskar de :( Har själv ingen kontakt med mina föräldrar och ibland e de den enda lösningen för att faktiskt själv kunna må bra! Hoppas de löser sig för din del, håller tummarna för att du snart ska kunna må bra igen trots allt! Vill du prata med någon i liknande sitts så skicka PM
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

• SB2011
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)

Sex vad är det? Har int fått nåt sen vi plussa typ! Lär inte få nåt mer i år! Tragiskt men sant! Försökte förföra maken häromdagen men han totalvägra! Haha han vet att mina fogar kommer gå i sönder helt och jag kommer få jätte ont! Så ja han vägrar sexa tills ungen är ute och fogarna läkta!:(
  • SB2011
    kallemaja skrev 2013-08-20 19:26:58 följande:
    Oj det är olika det här med sex:) själv är vi ganska aktiva de dagar jag inte mår illa eller dåligt ;) Men de senaste dagarna har jag börjat känna mer att det är en bebis i min kropp, min pojkvän har inga problem med det...inte jag heller egentligen..men tänker ibland att det känns konstigt när en liten bebbe ligger där inne..samtidigt som vi..ja ni förstår hur jag menar.. Är det helt ofarligt att ha sex? Har läst att det är det..men ibland blir jag osäker...

Så vida man inte har en massa blödningar och andra komplikationer så är de bara att köra på
  • SB2011

Har inga djur nu då maken är allergisk men vi hade en hund när jag var yngre! jag blev väldigt sjuk och då blev den jätte beskyddande över mig! Jag låg mest i min säng och hade väldigt ont och honlåg vid mina fötter hela tiden! Om nån rörde mig och jag råka säga typ aj eller nåt i den stilen börja hon morra! Och hon ville inte gå ut på promenader utan man fick släpa ut henne! Hon gjorde sina behov direkt hon kom utan för dörren och sen ville hon in till mig igen!

När ja va ledsen kröp hon upp å slicka bort mina tårar å jag fick gosa henne! Och hon va så försiktig då så jag inte skulle ha ont av de! Och vi pratat ingen liten hund utan en 50kg rottis

• SB2011

Jag börjar med fundera på förlossningen! Vet att jag absolut vägrar föda på samma sjukhus som sist! Föder hellre hemma än där! Men nu tillhör jag ett annat sjukhus så risken för att hamna på samma som sist är liten!

Känner att jag skulle vilja få föda spontant denna gången, men sen samtidigt känner jag att jag har redan jätte ont av fogarna och nog inte kommer klara gå hela graviditeten denna gången heller så de kommer nog bli att jag kommer kräva igångsättning i v37 igen!

• SB2011
    angie91 skrev 2013-08-23 15:23:35 följande:
    ja ska föda hemma me min bm.. vägrar östersunds sjukhus
    Josefine02 skrev 2013-08-23 14:27:04 följande:Usch, jag känner panik när ni nämner förlossningen och att jag inte vet hur den kommer gå till oroar mig. Allas förlossningar är ju olika. Har pratat med en doula som jag ev. ska ha med. Sambon är tveksam dock! Är det bara jag som är livrädd och ev ska ha doula? Vill känna mig trygg och kunna ha kontroll! Är även livrädd för otrevliga barnmorskor som jag hört talas om där vi bor. Funderar på att föda på näl istället men det är ca 1 h bort!
    här kostade doula drygt 3000 kr... kommer föda hemma med min barnmorska

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Spännande! När jag vänta sonen va de en i fl gruppen som oxå valde att föda hemma! Antar att du går his en privat bm?

Hur kommer de sig att du inte vill föda på de sjukhuset? Jag tokvägrar Malmö sjukhus men som sagt tillhör Lund nu så jag hoppas de går bättre där! Har dock ingen bra erfarenhet av vården överhuvudtaget i Malmö medans dom i Lund är mycket bättre och trevligare!
  • SB2011
    Jennifer90 skrev 2013-08-23 14:52:52 följande:

Jag har följt den här tråden från början utan att skriva något. Igår va vi på RUL och det var de mest fantastiska vi någonsin har varit med om! 20e januari är en liten pojke beräknad <3

Grattis och välkommen!:)
  • SB2011
    angie91 skrev 2013-08-23 18:27:39 följande:

ja går inte hos privat bm.. går på vanliga mvc..

nääh ja gick i terapi inför förlossningen o ändå gjorde personalen där alla fel dom kunde.. kan länka sen t min förlossningsberättelse om du vill.. såå ja vägrar föda där o direkt prata ja o min bm om hemförlossning.. hon e underbar!!

hört att lund ska va jättebra.. hoppas de inte e fullt då !
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Jag läser den gärna!

Coolt jag trodde inte dom gjorde sånt på vanliga mvc! Men de e ju jätte bra då!
Svar på tråden BF januari 2014