• SB2011

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-08-01 19:21:28 följande:

Jag hade infektion för ett par veckor sen, gjorde en grundlig undersökning hos gyn och det var både sår(?) och svamp i hela slidgången... Men nu luktar det ju vidrigt... Får väl kolla upp det till veckan !

Skulle nog inte vänta till nästa vecka faktiskt! Kan orsaka komplikationer me graviditeten om de e infektion har jag hört!
  • SB2011

Någon som haft de så här?

Har sen nångång inatt fått jätte ont i magen! Så fort jag rör mig eller hostar, nyser etc hugger de till

De gör mest ont nere i magen vid höften men de strålar upp i hela magen!

Växtvärk eller vad kan de va? Borde ju inte va foglossningarna för de känns ju inte i hela magen? Å magen e inte hård så sammandragningar käns de inte som heller

• SB2011
    annadenise skrev 2013-08-02 09:48:47 följande:
    Jag har hostad i 3 v och nån gång tog jag i så hårt så de högg till där nere, men gick över lika snabbt. Har du ont i magen så kanske du ska ringa bm eller 1177?
    De gör ont hela tiden men hugger till mer när jag gör nåt! Har de inte släppt tills 13 ringer jag nog bm hon har tele tid då! Tog en panodil men de hjälpte inget
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-08-02 09:50:16 följande:
    Jag får också så ibland, min barnmorska sa att det är ligamenten. Men det var i vecka 10, har man det hela grav?
    Jo t de kan kanske va nåt sånt för de sitter ju där nere där de strålar ifrån!

Ringde nog bm ändå om de inte släpper! De e bara så skumt att de kom så plötsligt inatt!

Känner ju av bebisen och har lyssnat på hjärtat så jag vet ju att den mår bra iaf! Mest jobbigt att ha ont
  • SB2011
    Wilmis07 skrev 2013-08-02 09:53:03 följande:
    Jag tror också det är ligamenten,jag är i v 17 och har det så fortfarande.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.?Mamma till Wilma 071012?
    Nåt tips på vad man kan göra för att lindra?
  • SB2011
    annadenise skrev 2013-08-02 10:47:36 följande:
    köp gravidbälte hos tex babyproffsen eller barnens hus. kostar runt 140 kr. de ger stöd åt ryggen och ska hjälpa mot foglossning.

Jag kan verkligen rekomendera detta bälte:)
    Har provat de och de gör mina foglossningarna 10 resor värre tyvärr!
  • SB2011
    K87 skrev 2013-08-03 01:41:58 följande:

Är det farligt att ramla på sidan i v.15?? Jag ramlade idag när jag skulle kliva ur en roddbåt! Fast var ju inget högt fall!!

Kan va bra att kolla upp! Men du landa i vattnet eller? De e ganska mjukt å som sagt inte jätte högt! Men känner man sig de minsta osäker så kolla alltid upp! Bättre en gång för mycket ån lite!
  • SB2011

Vi har inte skaffat nåt än! Inte nån liten sak! har smått diskuterat vad som behövs men inte mer! Har inte funderat ut var vi ska få plats me allt heller! Som typ skötbordet! Eller spjälsängen! Men de löser sig

• SB2011

Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid

• SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-03 21:23:56 följande:
    Förra grav åt jag typ 10 nektariner & 5 äpplen om dagen..Viktigt med svenska äpplen var det också hah. Inte blivit speciellt sugen på nåt än denna gång. :)

Välkomnar v.15 idag!
    Hehe då e ju inte mina 4spec mycket!:)

Men svenska äpplen e ju helt klart godast!

Med sonen hade jag gummibjörnar i första trimestern. Vanlig gurka i andra, kunde trycka i mig en 3 hela gurkor på en dag! Bemöda mig inte me att dela i bitar utan satt å tugga på den som en morot typ! Å sista månaderna var det Pingvinstänger! Mint å lakris varianten! Kommer ihåg vi va å hälsa på svärföräldrarna i en vecka (dom bor 60mil från oss) och i den staden dom bor i finns inte jätte många mat butiker å bara 2 ställen hade hade just den sorten! Och en dag hände ju de mest katastrofala sak som kunde hända! Vi hade köpt alla och dom hade inte fått in nya! Grät i över en timme å maken fick snällt åka till grannstaden å köpa! Haha
Svar på tråden BF januari 2014