• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet

Hej tjejer!! Plussade igår efter många dagars testande. Sa redan för 2 veckor sedan att "nu kommer jag få plus" så det var ingen överraskning för mig.

Det här är ett av våra många försök, har tyvä'rr en hel del MF/MA i bagaget så därför är jag en av de som inte tar ut lyckan i förskott. Men, nu hoppas jag att liten vill stanna kvar. Blir isf. vårt första barn. Jag är 23 och sambon 28 och vi är verkligen redo nu.

Har BF 6 Januari :)

• fluu

Hej! Får man vara med här :)

Jag har precis fått ett plus och enligt min uträkning kommer barnet i början av januari.
    Andra barnet,har en dotter på 15 månader.
    Dock var det verkligen inte planerat eftersom vi skyddade oss så glädjen har inte infunnit sig helt än,utan chocken sitter kvar.
    Hade tänkt att få syskon när dottern är 3-4 år,men nu blir det strax innan hennes tvåårsdag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SaraKarla

Välkomna trollbarnet och fluu och grattis

• Elvinsmamma

Åh man vill bara skrika ut till hela världen att man är gravid! Har längtat såå länge på ett plus! Men får vänta 8 veckor till minst då är den största risken över! Har ni börjat käka folsyra nu?

• SaraKarla

Folsyra är väl viktigast att äta innan man blir gravid, men jag har ätit multivitaminer bara. Kanske skulle köpa folsyra också.

• Elvinsmamma

Nä dom säger att man ska äta folsyra genom hela graviditeten. Men med Elvin så käkadejag det som 13 första veckorna sen glömde jag av det allt mer och mer men denna gången ska jag försöka komma ihåg :)

• moto
    SaraKarla skrev 2013-04-30 13:46:42 följande:
    Jag tycker inte alls att det känns lika "roligt" som med första barnet. När jag fick + med första barnet så svävade jag på moln, och kände mig så gravid från första sekund, även om jag inte hade så många symtom. Nu känner jag mig precis som vanligt. Tänker knappt på att jag är gravid märker jag. Känns inte alls så. Kändes det så för er också som väntar andra eller tredje (eller fler) barnet? Alltså, att det känns lite tråkigare nu? 

Känner likadant! Förra gången kämpade vi i över ett år och nu blev det ska vi ha ett syskon är det dags nu innan det känns "för sent" vår första blir 7 år i år! Men nej känner mig inte det minsta gravid och blir lika nojig som förra gången att man ska komma till ul och de säger gravid? Ehh nä varför tror du det? ;) vore därför skönt med kub-ul för att få veta att det verkligen finns nån där inne!
    Elvinsmamma skrev 2013-04-30 19:44:26 följande:
    Åh man vill bara skrika ut till hela världen att man är gravid! Har längtat såå länge på ett plus! Men får vänta 8 veckor till minst då är den största risken över! Har ni börjat käka folsyra nu?

Eller hur! Satt och flinade för mig själv på bussen häromdagen och tänkta haha ni vet inte att jag är gravid! Jag och lilla pyret sitter här!!
  • popcornplaya

Här blir det nog kub kanske så det blir en kik innan rul. Är ju såååå långt till rul annars ;)

• heartems

Här lutar det åt att vi inte gör kub :)

Svar på tråden BF januari 2014