• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu

Har fått ett preliminärt BF-datum nu: 4 januari. Blir många födelsedagar i januari då. Bebben den 4:e,dottern den 18:e och jag den 29:e

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    londonsvenska skrev 2013-05-01 16:22:50 följande:

Tror ni jag kan joina er med dessa test?? BIM på fredag :)
    Helt klart positivt. Grattis!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • annadenise

Hej!!

Jag är oxå nyplussad.jag tog 2 test igår då jag hadw bim 0, varav 1 digitalt test som visade gravid 2-3.enligt egna beräkningar är jag i v.4+2 och beräknad förlossning 6 jan.

Jag är helt chockad eftersom att vi vart gravida på första försöket.jag vill gärna följas åt med andra nyplussade..

SaraKarla skrev 2013-04-26 14:18:15 följande:
    Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

• annadenise

Jag ska ringa barnmorskan imorgon och hoppas på att få en tid snart.jag är gravid med vår första så man har tusen frågor känns det som.

.som jag skrev innan.jag kan inte tro att det är sant.höll på att ramla av stolen när jag såg 2 streck

annadenise skrev 2013-05-01 16:41:20 följande:
    Hej!!

Jag är oxå nyplussad.jag tog 2 test igår då jag hadw bim 0, varav 1 digitalt test som visade gravid 2-3.enligt egna beräkningar är jag i v.4+2 och beräknad förlossning 6 jan.

Jag är helt chockad eftersom att vi vart gravida på första försöket.jag vill gärna följas åt med andra nyplussade..

• moto
    annadenise skrev 2013-05-01 16:41:20 följande:
    Hej!!

fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum...

Har ni funderat på några sätt att berätta för er familj etc? Och när har ni tänkt berätta?

Jag tänkte köpa namnnappar med text typ "mormors gullunge" och "morfars gullunge" och slå in och ge dem. Eller sätta på sonen en tröja med texten Jag ska bli storebror...men kutar mer åt napparna eftersom jag nog vill berätta för mina föräldrar innan sonen sprider ut det till alla vi känner Flört Hade också tänkt att man kan göra pussel (tex på fujudirekt.se) på ul-bilden och ge svärmor/svärfar så får de pussla lite.
  • LinnJes

Hej alla nya! Och grattis. {#emotions_dlg.flower}

moto: Oj, vad seriöst! Skulle jag aldrig orka. Jag bara ringde/sa till dem när vi sågs att jag är gravid (igen). Hehe. Men kul idéer du hade!

Angående VUL så fick jag göra med min första eftersom jag inte hade någon aning om när jag blev gravid (har PCO och hade oregelbunden mens och fått höra att jag skulle få svårt att bli gravid, något som INTE stämmer längre kan man ju säga). Andra gången fick jag göra VUL eftersom jag hade oförklarliga smärtor i magen, den gången tror jag att jag gjorde olika typer av UL 7-8ggr (magen växte inte som den skulle + RUL, VUL), trodde bebisen skulle få strålningsskador ett tag. Heh.Den här gången kommer jag förmodligen få göra VUL igen eftersom jag är osäker på "tillverkningsdatum". Men det ska bestämmas på måndag när jag ska på inskrivning på mitt mvc, så får se hur det blir. Så för mig har det inte verkat särskilt svårt att få VUL men har ju haft anledningar varje gång förstås....

• Kramardig

Här erbjuds inte vul bara för att man är orolig, utan det är nog om man har speciella skäl. Jag undrar om man får göra vul om man inte riktigt vet när man hade sista mensen?

Det finns massvis med sätt att berätta på men vi kommer nog köra på t-shirt med texten "Storebror", så får sonen ha den på när vi träffar föräldrarna våra :) Med sonen ringde jag bara otroligt nervös och sa att jag var gravid så den här gången vill vi göra annorlunda ;)

• annadenise

Jag kan ha räknat bf fel, men jag gjorde 2 uträkningar.först skrev jag in datum då jag hade ägglossning och gången efter skrev jag in sista mensens första dag (räknar dagen jag fick en pillerblödning) och då får jag bf 6 jan.om jag däremot sktiver sista mensen och då menar jag mensen jag fick innan jag skulle ha börjar på en ny karta, då får jag bf 30 dec..men jag tror nog mer på 6; jan för der stämmer mer överrens i förhållande till när jag hade ägglossning...vem vet.jag får nog vänta och höra med barnmorskan, men under tiden så satsar jag på bf 6 jan

moto skrev 2013-05-01 19:54:56 följande:
    fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum...

Har ni funderat på några sätt att berätta för er familj etc? Och när har ni tänkt berätta?

Jag tänkte köpa namnnappar med text typ "mormors gullunge" och "morfars gullunge" och slå in och ge dem. Eller sätta på sonen en tröja med texten Jag ska bli storebror...men kutar mer åt napparna eftersom jag nog vill berätta för mina föräldrar innan sonen sprider ut det till alla vi känner Hade också tänkt att man kan göra pussel (tex på fujudirekt.se) på ul-bilden och ge svärmor/svärfar så får de pussla lite.

Svar på tråden BF januari 2014