• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu

Här i Växjö är det väldigt svårt att få VUL,men jag vet inte om jag vill göra det ändå. Hade ett MF/MA för två år sedan i vecka 13 och jag minns fortfarande med fasa hur jag såg en tom livmoder på skärmen. Usch,fick samma skräckkänsla även andra gången jag gjorde VUL(även om det var av andra orsaker och jag visste att jag inte var gravid).

Vi ska nog vänta med att berätta. Första graviditeten(MA:t) berättade vi tidigt och det var så jobbigt att berätta för folk att det inte skulle komma någon bebis. Med dottern berättade vi för de närmsta efter att vi hört hjärtljuden i vecka 16 och för alla efter UL i vecka 18.
    Tror det blir svårt att sölja magen denna gång,har hört att man blir större andra graviditeten och jag var som en val modell större förra gången så kanske inte går att hålla det hemligt tull RUL.
    Men väntar minst till vecka 12.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • moto
    LinnJes skrev 2013-05-01 20:17:50 följande:
    Hej alla nya! Och grattis. moto: Oj, vad seriöst! Skulle jag aldrig orka. Jag bara ringde/sa till dem när vi sågs att jag är gravid (igen). Hehe. Men kul idéer du hade! Angående VUL så fick jag göra med min första eftersom jag inte hade någon aning om när jag blev gravid (har PCO och hade oregelbunden mens och fått höra att jag skulle få svårt att bli gravid, något som INTE stämmer längre kan man ju säga). Andra gången fick jag göra VUL eftersom jag hade oförklarliga smärtor i magen, den gången tror jag att jag gjorde olika typer av UL 7-8ggr (magen växte inte som den skulle + RUL, VUL), trodde bebisen skulle få strålningsskador ett tag. Heh.Den här gången kommer jag förmodligen få göra VUL igen eftersom jag är osäker på "tillverkningsdatum". Men det ska bestämmas på måndag när jag ska på inskrivning på mitt mvc, så får se hur det blir. Så för mig har det inte verkat särskilt svårt att få VUL men har ju haft anledningar varje gång förstås....

Jag är lite pysslig som person så att bara ringa går bort för mig :) tycker det blir roligare om man gör något av det :) [quote=69738357][quote-nick]annadenise skrev 2013-05-01 20:46:06 följande:[/quote-nick]Jag kan ha räknat bf fel, men jag gjorde 2 uträkningar.först skrev jag in datum då jag hade ägglossning och gången efter skrev jag in sista mensens första dag (räknar dagen jag fick en pillerblödning) och då får jag bf 6 jan.om jag däremot sktiver sista mensen och då menar jag mensen jag fick innan jag skulle ha börjar på en ny karta, då får jag bf 30 dec..men jag tror nog mer på 6; jan för der stämmer mer överrens i förhållande till när jag hade ägglossning...vem vet.jag får nog vänta och höra med barnmorskan, men under tiden så satsar jag på bf 6 jan
    moto skrev 2013-05-01 19:54:56 följande:
    fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum... ] Nej det är nog rätt!! Det är mina datum jag inte tycker stämmer, speciellt inte då det stod 3+ på testet, det borde ha stått 2-3 v
  • SaraKarla

Fler som har ont i ligamenten/ljumskarna? För ömmar, ilar och stramar det rejält och har gjort sedan innan bim. Ska börja motionera mer nu tänkte jag!

• Trollbarnet

Moto: Berätta för familjen har jag ingen aning om. Min sambo har sagt det tidigare i förbigående nde gånger jag haft MF/MA, nu vet ju mina föräldrar om att vi har "problem" också och ja, hela min familj och i stort sett hela hans familj så därför kommer dom varken bli förvånade/glada/exalterade hur man än gör det då det varit så mycket problem tidigare.. Så vi får se. Kommer nog försöka hålla mig till iaf v14-15 så man typ vet att allt kommer gå bra. (ifall jag går så långt)

popcornplaya skrev 2013-05-01 21:02:02 följande:
    Trollbarnet: jag bor i Trollhättan som ligger ca 7 mil från Gbg.
    Härlig dialekt då! Haha :)
    Men de verkar ha "skärpt" sig med VUL då helt enkelt, eller rättare sagt i vissa städer får man ju direkt och i andra inte alls.
  • Trollbarnet
    popcornplaya skrev 2013-05-02 08:11:30 följande:
    Haha inget fel på min dialekt ;)
    nej gud nej. Älskar dialekten från Göteborshållet (tror det är typiskt norrländskt att vara fascinerad av annat än vårt bondmål). Fick själv höra att jag har ett helt eget språk igår. Haha!

Så i övrigt då tjejer, hur är det med symptomen?

Själv känner jag knappt nått, förutom ont i bröstvårtorna men inte övriga brösten, lite väl mycket molvärk så det känns inte helt hundra. Den är mer stickande och smärtande nu än vad jag haft tidigare. Känner att saker och ting luktar apa och smakar konstigt, bland annat köttfärs får det att vända i magen för mig och lite mer trött på kvällarna. Annars är det inget mer än så.
  • popcornplaya

Har molvärk som kommer och går lite. Blir nervös när jag har mkt molvärk och blir nervös när jag inte känner nått. Man är rätt knäpp ;)

• fluu

Jag mår fruktansvärt illa och har noll aptit. Börjar känna av tröttheten och lite ont i brösten(inte så kul att amma dottern då :P)
    Har även börjat känna mig äcklad över samma saker som när jag väntade dottern. Sambon får inte dricka öl eller kaffe i närheten av mig. Gud nåde den som öppnar en burk tonfisk och att äta ägg eller grön paprika är ju bara att glömma.

Har i alla fall nyss pratat med BM och bokat inskrivning och fått nåt recept på medicin mot illamående,hoppas det hjälper,har en panisk fobi mot just illamående och kräkningar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014