LinnJes skrev 2013-05-01 20:17:50 följande:
Hej alla nya! Och grattis. moto: Oj, vad seriöst! Skulle jag aldrig orka. Jag bara ringde/sa till dem när vi sågs att jag är gravid (igen). Hehe. Men kul idéer du hade! Angående VUL så fick jag göra med min första eftersom jag inte hade någon aning om när jag blev gravid (har PCO och hade oregelbunden mens och fått höra att jag skulle få svårt att bli gravid, något som INTE stämmer längre kan man ju säga). Andra gången fick jag göra VUL eftersom jag hade oförklarliga smärtor i magen, den gången tror jag att jag gjorde olika typer av UL 7-8ggr (magen växte inte som den skulle + RUL, VUL), trodde bebisen skulle få strålningsskador ett tag. Heh.Den här gången kommer jag förmodligen få göra VUL igen eftersom jag är osäker på "tillverkningsdatum". Men det ska bestämmas på måndag när jag ska på inskrivning på mitt mvc, så får se hur det blir. Så för mig har det inte verkat särskilt svårt att få VUL men har ju haft anledningar varje gång förstås....
Jag är lite pysslig som person så att bara ringa går bort för mig :) tycker det blir roligare om man gör något av det :) [quote=69738357][quote-nick]annadenise skrev 2013-05-01 20:46:06 följande:[/quote-nick]Jag kan ha räknat bf fel, men jag gjorde 2 uträkningar.först skrev jag in datum då jag hade ägglossning och gången efter skrev jag in sista mensens första dag (räknar dagen jag fick en pillerblödning) och då får jag bf 6
jan.om jag däremot sktiver sista mensen och då menar jag mensen jag fick innan jag skulle ha börjar på en ny karta, då får jag bf 30 dec..men jag tror nog mer på 6; jan för der stämmer mer överrens i förhållande till när jag hade ägglossning...vem vet.jag får nog vänta och höra med barnmorskan, men under tiden så satsar jag på bf 6 jan
moto skrev 2013-05-01 19:54:56 följande:
fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum... ] Nej det är nog rätt!! Det är mina datum jag inte tycker stämmer, speciellt inte då det stod 3+ på testet, det borde ha stått 2-3 v