• Mymemlan

BF januari 2014

Har en fundering! :) 
    Vad tänker ni om amning och flaskmatande med ersättning alt bröstmjölk?

Jag vill gärna amma om det går, med sonen gick det bara 1½/2 månader och sen totalvägrade han genom att bara tokskrika.  

• Mymemlan

I norrbotten finns inte ens kub. Man får åka till västerbotten och betala privat då. 35 mil.. Lite drygt.

• Mymemlan

Jag blev också erbjuden fostervattensprov, blev det ej med sonen som är 3,5. Vill dock inte göra det...

• Mymemlan

Idag välkomnar jag vecka 12! Och det tänktejag fira med att jobba hela midsommar ;)

• Mymemlan

Första dagen att sjukanmäla mig.. Mår jäkla illa idag.. :/ jag som äntligen tyckte det började ge med sig och bli bättre. Hoppas det är tillfälligt bara..

• Mymemlan

Åh nej..minvårdcentral (privat) har gått i konkurs.. Jag har inget mvc längre ;( nu måste jag gå tillbaka till det dåligahär bredvid :(

• Mymemlan
    Kramardig skrev 2013-06-26 13:14:59 följande:
    Idag är jag så glad!! Ringde till bm och förklarade hur jag mår och att det inte fungerar när jag ska ta hand om vår 2-åring samtidigt. Fick tid till läkaren som skrev ut Primperan!

Nu har jag tagit en lergigan + en primperan och jag har redan fått i mig lite mat. Guuud så underbart!!
    Det är GULD verkligen, skulle inte klara mig utan mina lergigan och primperan kombinerat :) 
  • Mymemlan

Nu har hela familjen (jag, sambo och son) hört bebisens hjärtljud via angelsounden :) vi har lyssnat lite innan men inte hört, så nu gick det. :D hördes tydligt och även fast man höll på samma ställe flyttade den sig så man fick flytta efter. Spännande! :) vecka 13 (12+0)

• Mymemlan
    Igloo skrev 2013-06-27 20:43:47 följande:
    Fick tipset av syrran som oxå är gravid men dock i vecka 30 att man kan använda en pulsklocka och pulsband för att kolla hjärtljuden. Man spänner pulsbandet över magen och sedan startar klockan, är ju fördel att man inte tränat precis innan så man vet att sin egen puls inte är så hög. Men frågan är när det att går att göra detta? Får väl prova...
    Jag har en angelound som vi köpte på tradera (ny för 349 kr ink frakt) som vi provat nån gång men inte hittat nå hjärtljud. Igår i vecka 12+0 hittade vi hjärtljuden första gången, var så skönt att höra så nu är jag inte orolig mer. Nu får vi se när vi får för oss att lyssna nästa gång, är ju inget som ska göras för ofta så :) Men en fin trygghet om man blir jätteorolig :) 
Svar på tråden BF januari 2014